• <
nauta_2024

Simon Møkster i Wärtsilä oceniają możliwości hybrydowych silników amoniak/LNG

15.11.2021 08:22 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Simon Møkster i Wärtsilä oceniają możliwości hybrydowych silników amoniak/LNG

Partnerzy portalu

Simon Møkster i Wärtsilä oceniają możliwości hybrydowych silników amoniak/LNG - GospodarkaMorska.pl
Fot. cision.com

Norweski armator Simon Møkster Shipping i fińska Wärtsilä zajmująca się innowacyjnymi technologiami w sektorze morskim, podjęły współpracę w celu przeprowadzenia studium wykonalności wykorzystania amoniaku jako głównego paliwa dla statków pomocniczych offshore w silnikach dwupaliwowych, w których paliwem alternatywnym jest LNG.

Testy zostaną przeprowadzone na statku OSV Stril Pioneer, który obecnie pracuje z silnikami dwupaliwowymi Wärtsilä wykorzystującymi LNG jako paliwo podstawowe.

– Postrzegamy to jako krok w kierunku osiągnięcia naszych celów w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, a naszą ambicją jest zmniejszenie emisji CO2 floty o 40 procent do 2030 roku. Do 2050 roku spodziewamy się osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto – powiedziała Anne Jorunn Møkster, właścicielka i dyrektor generalny Simon Møkster.

– Jesteśmy liderami w zakresie przyjmowania alternatywnych, czystszych paliw żeglugowych poprzez szeroko zakrojone testy i badania, i widzimy amoniak jako niezwykle obiecującą opcję – stwierdził Cato Esperø, szef sprzedaży Norweskiego oddziału Wärtsilä.

Simon Møkster był jednym z pionierów w wykorzystaniu LNG jako paliwa okrętowego, dodając statek Stril Pioneer do swojej floty w 2003 roku. Według Wärtsilä, dzięki zastosowaniu mieszanki amoniaku i LNG, emisja CO2 z procesu spalania ulegnie znacznej redukcji.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.