Norweski armator Simon Møkster Shipping i fińska Wärtsilä zajmująca się innowacyjnymi technologiami w sektorze morskim, podjęły współpracę w celu przeprowadzenia studium wykonalności wykorzystania amoniaku jako głównego paliwa dla statków pomocniczych offshore w silnikach dwupaliwowych, w których paliwem alternatywnym jest LNG.
Testy zostaną przeprowadzone na statku OSV Stril Pioneer, który obecnie pracuje z silnikami dwupaliwowymi Wärtsilä wykorzystującymi LNG jako paliwo podstawowe.
– Postrzegamy to jako krok w kierunku osiągnięcia naszych celów w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, a naszą ambicją jest zmniejszenie emisji CO2 floty o 40 procent do 2030 roku. Do 2050 roku spodziewamy się osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto – powiedziała Anne Jorunn Møkster, właścicielka i dyrektor generalny Simon Møkster.
– Jesteśmy liderami w zakresie przyjmowania alternatywnych, czystszych paliw żeglugowych poprzez szeroko zakrojone testy i badania, i widzimy amoniak jako niezwykle obiecującą opcję – stwierdził Cato Esperø, szef sprzedaży Norweskiego oddziału Wärtsilä.
Simon Møkster był jednym z pionierów w wykorzystaniu LNG jako paliwa okrętowego, dodając statek Stril Pioneer do swojej floty w 2003 roku. Według Wärtsilä, dzięki zastosowaniu mieszanki amoniaku i LNG, emisja CO2 z procesu spalania ulegnie znacznej redukcji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów