Norweski armator Simon Møkster Shipping i fińska Wärtsilä zajmująca się innowacyjnymi technologiami w sektorze morskim, podjęły współpracę w celu przeprowadzenia studium wykonalności wykorzystania amoniaku jako głównego paliwa dla statków pomocniczych offshore w silnikach dwupaliwowych, w których paliwem alternatywnym jest LNG.
Testy zostaną przeprowadzone na statku OSV Stril Pioneer, który obecnie pracuje z silnikami dwupaliwowymi Wärtsilä wykorzystującymi LNG jako paliwo podstawowe.
– Postrzegamy to jako krok w kierunku osiągnięcia naszych celów w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, a naszą ambicją jest zmniejszenie emisji CO2 floty o 40 procent do 2030 roku. Do 2050 roku spodziewamy się osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto – powiedziała Anne Jorunn Møkster, właścicielka i dyrektor generalny Simon Møkster.
– Jesteśmy liderami w zakresie przyjmowania alternatywnych, czystszych paliw żeglugowych poprzez szeroko zakrojone testy i badania, i widzimy amoniak jako niezwykle obiecującą opcję – stwierdził Cato Esperø, szef sprzedaży Norweskiego oddziału Wärtsilä.
Simon Møkster był jednym z pionierów w wykorzystaniu LNG jako paliwa okrętowego, dodając statek Stril Pioneer do swojej floty w 2003 roku. Według Wärtsilä, dzięki zastosowaniu mieszanki amoniaku i LNG, emisja CO2 z procesu spalania ulegnie znacznej redukcji.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth