• <

Wynik wyszukiwania - "Wärtsilä " - Wiadomości

Nowy pakiet sprzętowy od Wärtsilä ma zwiększyć możliwości dynamicznego pozycjonowania na morzu

Nowy pakiet rozwiązań w postaci steru strumieniowego i systemu sterowania napędem firmy Wärtsilä ma stanowić innowacyjne rozwiązanie w zakresie prowadzenia dynamicznego pozycjonowania na morzu, co jest współcześnie istotne przy prowadzeniu prac w ramach offshore, gdzie jest istotne utrzymywanie pozycji statku przez długi czas w jednym miejscu. Ma to zapewnić lepszą wydajność operacyjną.
16.04.2024

Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?

Dzięki przełomowej współpracy z gigantami branżowymi, takimi jak morska organizacja doradcza Lloyd’s Register FOBAS, producent silników Wärtsilä i dostawca biopaliw ACT Group, UECC (United European Car Carriers) przewodzi krytycznej ocenie i ewaluacji biopaliwa na bazie cieczy z łupin orzechów nerkowca (Cashew Nut Shell Liquid, CNSL).
27.03.2024

Jeden z najnowszych kolosów OOCL zawitał do Baltic Hubu

15 marca do gdańskiego Baltic Hubu zawinął kontenerowiec OOCL Valencia. To jedna z najnowszych jednostek linii OOCL.
25.03.2024

Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries

Grupa technologiczna Wärtsilä podpisała umowę z brytyjską firmą P&O Ferries. Pięcioletnia umowa obejmuje dwa statki, M/V Pioneer i M/V Liberté i została zawarta w celu optymalizacji oraz minimalizacji wpływu na ich operacje, zapewniając przy tym przewidywalność kosztów utrzymania. Zamówienie zostało zarejestrowane przez firmę Wärtsilä w styczniu 2024 roku.
17.03.2024

Konieczność zastosowania paliw alternatywnych jest faktem. Seatech Engineering z odpowiedzią na rosnące potrzeby budowy floty jednostek LNG

W dynamicznym świecie inżynierii morskiej i w obliczu rosnącego znaczenia zielonej energetyki rola biur projektujących statki jest nie do przecenienia. Służą one zmaterializowaniu wymogów armatora oraz poszukiwaniu skutecznych i ekonomicznych rozwiązań odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku, zgodnych z rosnącymi wymogami środowiskowymi oraz wspierających zrównoważony rozwój transportu morskiego.
14.03.2024

Konferencja Polskiej Platformy LNG i bioLNG. Na jakim etapie jesteśmy?

Polska Platforma LNG i bioLNG po raz kolejny stanęła na wysokości zadania, oferując tym, którzy wybrali się na jej tegoroczną konferencję, dwa dni konkretnych, niezwykle merytorycznych prezentacji i dyskusji.
05.12.2023

Thordon Bearings i Wärtsilä utworzyły sojusz Blue Ocean w celu opracowania statku bez łożyska stewowego

W inicjatywie mającej rewolucyjne znaczenie dla projektowania statków i ochrony oceanów przed zanieczyszczeniem, Thordon Bearings i Wärtsilä ogłosiły utworzenie Sojuszu Blue Ocean w celu opracowania i promocji rewolucyjnej koncepcji statku bez łożyska sterowego.
04.12.2023

Ceremonia położenia stępki pod budowę przyszłego okrętu USNS Billy Frank Jr. w stoczni Austal USA

W należącej do amerykańskiego oddziału australijskiego koncernu stoczni w Mobile rozpoczęto kolejny etap budowy okrętu ratowniczego, który wejdzie w posiadanie US Navy jako Okręt Marynarki Stanów Zjednoczonych (United States Naval Ship, USNS).
16.11.2023

Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków do nowych statków przewożących gaz

Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków dla pięciu nowych bardzo dużych jednostek przewożących gaz propan-butan, które zostaną zbudowane na stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) w Korei Południowej. Zamówienie u Wärtsilä zostało zarejestrowane w trzecim kwartale 2023 roku.
08.11.2023

Obchody "Dnia Mechanika" na Uniwersytecie Morskim w Gdyni

Dzień Mechanika, czyli coroczne święto społeczności Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Celem wydarzenia jest szeroka promocja wydziału, a także prezentacja studentom rynku pracy, integracja środowiska akademickiego oraz dobra zabawa.
24.10.2023

Karstensen: pierwsze efektowne wodowanie z pochylni w Gdańsku za nami

Chwilę po godzinie 14:00 w piątek 20 października zgromadzona licznie publiczność na kultowych terenach stoczniowych z zielonymi dźwigami w Gdańsku stała się świadkiem ważnego wydarzenia – z pochylni znów, po latach zwodowano statek. Tym razem zrobiła to stocznia Karstensen Shipyard Poland, która od kilku miesięcy jest właścicielem terenu i buduje tam statki rybackie.
20.10.2023

"Dzień Mechanika" na Uniwersytecie Morskim w Gdyni

W czwartek 19 października 2023 na Wydziale Mechanicznym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni odbędzie się kolejna już edycja „Dnia Mechanika”. Wydarzenia niezwykle istotnego w życiu wydziału, które, choć ze stosunkowo krótką historią już okrzepło w kolejnych edycjach i na stałe zagościło w kalendarzu akademickiej aktywności studentów i pracowników.
14.10.2023

Wärtsilä dostarczy silniki dla luksusowych wycieczkowców Orient Express

Wärtsilä ogłosiła dostarczenie swojego najnowszego silnika dwupaliwowego, modelu Wärtsilä 25DF (LNG), dla dwóch luksusowych statków wycieczkowych z żaglem dla Orient Express.
07.10.2023

Cruisery na zielonym kursie. Floty pasażerskie coraz bardziej ekologiczne

Armatorzy statków pasażerskich zamawiają statki przyjazne dla środowiska z silnikami dwupaliwowymi i kadłubami oraz systemami emitującymi mniej hałasu. MSC Cruises upowszechniło niedawno informację o pierwszym na świecie rejsie, w czasie którego statek MSC Euribia z systemem LNG wykonał podróż, podczas której uzyskano bilans zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
12.09.2023

Wärtsilä podpisuje umowę serwisową dla największego na świecie tankowca LNG o płytkim zanurzeniu

Grupa technologiczna Wärtsilä podpisała umowę na 15 lat dotyczącą zarządzania techniczne z China LNG Shipping (International) Company Ltd. (CLSICO). Ma ona zapewnić niezawodność operacyjną i elastyczność planowania konserwacji nowego statku przeznaczonego do transportu LNG, Dapeng Princess.
07.09.2023

ESG – moda czy konieczność? Żegluga, porty, offshore i stocznie pod presją innowatorów

Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
02.08.2023

Wärtsilä Automation, Navigation and Control Systems (ANCS) wybiera Fleet Xpress dla "pływającego laboratorium" AHTI

Usługa Inmarsat Maritime zapewni wymaganą szybkość, niezawodność i redundancję w celu wsparcia AHTI, które testuje technologię pozwalającą poprawić efektywność statku i zużycie energii.
15.07.2023

Hapag-Lloyd i Seaspan zamawiają 60 silników na metanol

Wprowadzanie zielonego metanolu w przemyśle morskim nabiera rozpędu. Firma Hapag-Lloyd i właściciel statku Seaspan Corporation podpisują umowę dotyczącą zobowiązania do konwersji z MAN PrimeServ, oddziałem posprzedażowym MAN Energy Solutions. W zeszłym miesiącu Maersk ogłosił również plany przetestowania konwersji metanolu z MAN dla niektórych swoich kontenerowców, podczas gdy Stena ogłosiła, że będzie współpracować z Wartsila przy konwersji niektórych swoich promów.
07.07.2023

Stena Line i Wärtsilä współpracują nad przystosowaniem statków do zasilania metanolem

Stena Line, szwedzki operator promowy, ogłosił zawarcie współpracy z firmą technologiczną Wärtsilä w celu konwersji niektórych swoich statków na zasilanie metanolem. Ta innowacyjna inicjatywa ma na celu zwiększenie zrównoważoności operacji żeglugowych i przyczynienie się do dekarbonizacji sektora morskiego.
30.06.2023

Silniki Wärtsilä przystosowane do użycia ekologicznych paliw zasilą ekologiczne tankowce

Fińska firma technologiczna otrzymała kontrakt na dostawę silników dla czterech nowych chemikaliowców o pojemności niemal 8 000 dwt, budowanych dla szwedzkiego armatora Erik Thun.
06.04.2023

Karstensen. Statek rybacki Christina S zwodowany [WIDEO, ZDJĘCIA]

W weekend 20-22 stycznia w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni zwodowano kolejny statek rybacki – tym razem jest to 77-metrowy trawler pelagiczny Christina S.
30.01.2023

Wärtsilä dołącza do inicjatywy dekarbonizacji w branży morskiej

Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping i fińska grupa technologiczna Wärtsilä wzmocniły swoje bieżące partnerstwo podpisując umowę współpracy celem przyspieszenia przejścia w kierunku osiągnięcia zerowej emisji CO2 w przemyśle morskim.
12.12.2022

Nowa technologia okrętowa od Wärtsilä posłuży do produkcji wodoru

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä zawarła umowę o wspólnym rozwoju z rodzimym przedsiębiorstwem Hycamite TCD Technologies, specjalizującym się w rozwoju technologii produkcji czystego wodoru i stałego węgla z metanu.
29.11.2022

Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä zbudują statek towarowy napędzany amoniakiem

Trzy fińskie podmioty - Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä – nawiązały współpracę celem budowy statku towarowego zasilanego amoniakiem.
06.10.2022

Stocznia Karstensen. Zobacz wodowanie statku rybackiego Altaire [WIDEO, ZDJĘCIA]

Kolejne wodowanie odbyło się w stoczni Karstensen w Gdyni w weekend 17-18 września. Tym razem był to trawler pelagiczny o długości 79, 95 m o nazwie Altaire. Statek został zbudowany dla Altaire Fishing Compalny Limited.
21.09.2022

Wärtsilä ograniczy produkcję we Włoszech

Wärtsilä chce ograniczyć działalność fabryki we włoskim Trieście i przesunąć produkcję silników czterosuwowych do fińskiej Vaasy. Włosi są zaniepokojeni, gra toczy się o około 450 miejsc pracy.
15.07.2022

Rynek statków elektrycznych osiągnie 16,2 mld USD w 2030 roku. Polska ma udział w jego rozwoju

Prognozuje się, że rynek statków elektrycznych na świecie wzrośnie z 4,7 mld USD w 2021 r. do 16,2 mld USD do 2030 r., przy rocznej dynamice wynoszącej 14,9% w latach 2021–2030 – szacują autorzy raportu Electric Ship Market by Type - Global Forecast to 2030.
02.02.2022

Karstensen nie zwalnia tempa. Kolejny statek rybacki popłynie do Szkocji [WIDEO, ZDJĘCIA]

W zaledwie tydzień po ostatnim wodowaniu, Karstensen Shipyard Poland w Gdyni dokonał kolejnego - tym samym ostatniego - wodowania w tym roku. Tym razem stocznia zwodowała trawler pelagiczny o długości 75 metrów i szerokości 15,6 metra, który będzie się nazywał Artemis. Portem macierzystym tej jednostki będzie Banff w Szkocji.
21.12.2021

Statki autonomiczne wypłyną na oceany przed 2025 rokiem? Polskie uczelnie i firmy mają potencjał, by wejść na nowy rynek

Pandemia nie odpuszcza, a kraje atakowane są przez nowe warianty wirusa. Wymiana załóg sprawia problemy i wywołuje konkretne utrudnienia. Stąd trudności w zejściu załóg na ląd, przemieszczaniu między portami, w których występuje zagrożenie „eksportem” kolejnego nowego wirusa. Powraca temat wprowadzenia na rynek statków autonomicznych. Już dziś rynek ten szacowany jest na miliardy dolarów.
21.12.2021

Wärtsilä wchodzi na rynek belgijski z systemem magazynowania energii o mocy 25MW

Wärtsilä wkracza na rynek belgijski, budując system magazynowania energii o mocy 25MW - jeden z największych systemów w tym kraju. Belgia chce wycofać się z energetyki jądrowej do 2025 roku, wspierając w tym procesie morską energetykę wiatrową.
01.12.2021

MSC i Wärtsilä przetestują konwersję paliw alternatywnych do silników dwusuwowych

Fińska firma Wärtsilä zajmująca się technologiami morskimi ma zamiar wprowadzić platformę konwersji dwusuwowych paliw przyszłości w pierwszym kwartale 2022 roku. Program rozwoju we współpracy z MSC Shipmanagement został niedawno zakończony pomyślnymi wstępnymi testami silników w laboratorium silników dwusuwowych Wärtsilä w Trieście.
22.11.2021

Simon Møkster i Wärtsilä oceniają możliwości hybrydowych silników amoniak/LNG

Norweski armator Simon Møkster Shipping i fińska Wärtsilä zajmująca się innowacyjnymi technologiami w sektorze morskim, podjęły współpracę w celu przeprowadzenia studium wykonalności wykorzystania amoniaku jako głównego paliwa dla statków pomocniczych offshore w silnikach dwupaliwowych, w których paliwem alternatywnym jest LNG.
15.11.2021

Wärtsilä pracuje nad autonomicznymi barkami dla portu w Rotterdamie

Międzynarodowe konsorcjum, któremu przewodzi Port Rotterdam, otrzymało od Unii Europejskiej 25 milionów euro na projekty dotyczące zrównoważonej portowej logistyki. W pierwszej kolejności powstanie plan całkowitego wyeliminowania emisji z transportu wewnątrz, z i pomiędzy portami, w czym pomóc mają autonomiczne barki.
23.10.2021

Eidesvik i Wärtsilä realizują pierwszy na świecie projekt konwersji na napęd amoniakowy

Norweski armator Eidesvik Offshore podpisał umowę o współpracy z grupą technologiczną Wärtsilä na modernizację morskiego statku dostawczego (OSV). Fiński koncern zainstaluje silnik spalinowy napędzany amoniakiem wraz z wymaganym systemem bezpieczeństwa.
11.10.2021

ABS, Hudong-Zhonghua i Wärtsilä łączą siły przy budowie gazowca LNG zgodnego z IMO 2050 CII

Wykorzystując zaawansowane modelowanie i symulacje, w ramach wspólnego projektu zastosowane zostaną różne technologie i rozwiązania dekarbonizacji w modelach projektowych i eksploatacyjnych statku. A to wszystko w celu zbadania jego wydajności w odniesieniu do wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgla (CII) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) do 2050 roku.
14.09.2021

Wodór na statku. Lekcja dla Polski

Wodór może odegrać ważną rolę w rozwoju ekologicznego transportu morskiego. Na razie na drodze do dekarbonizacji transportu poszukujemy różnych rozwiązań, głównie z pieniądze z Unii Europejskiej, czyli podatników.
19.07.2021

Wärtsilä przeprowadza pełne testy silników z wykorzystaniem wodoru i amoniaku

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä niedawno zakończyła pełne testy silników wykorzystujące wodór i paliwo amoniakalne, opisując je jako kluczowe dla dekarbonizacji sektora energetycznego i morskiego.
19.07.2021

Wärtsilä dostarczy technologię dla sześciu tankowców Arctic LNG 2

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy systemy generatora gazu obojętnego (IGG) dla sześciu tankowców arktycznych LNG 2.
01.06.2021

Wärtsilä opracuje autonomiczną, bezemisyjną barkę dla portu w Rotterdamie

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä rozpoczyna projekt opracowania i zademonstrowania autonomicznej barki o zerowej emisji dla Zarządu Portu w Rotterdamie.
27.05.2021

Technologia Wärtsilä wybrana dla arktycznych gazowców LNG

Fińska grupa technologiczna, Wärtsilä, podpisała kontrakt na dostawę technologii radiowych i zintegrowanych systemów nawigacyjnych dla dziesięciu gazowców LNG klasy lodowej budowanych na potrzeby obsługi terminalu Arctic LNG-2.
20.04.2021

Holenderska stocznia zwodowała napędzany LNG chemikaliowiec dla szwedzkiego armatora

Stocznia Ferus Smit zwodowała najnowszy chemikaliowiec napędzany LNG dla szwedzkiego Thun Tankers. Jednostka o numerze budowy 451 otrzyma nazwę Thun Equality i będzie trzecim statkiem klasy E budowanym dla szwedzkiego armatora.
03.03.2021

Schottel dostarczy napęd dla kanadyjskich promów elektrycznych

Niemiecki producent, Schottel, zdobył kontrakt na dostawę głównej jednostki napędowej dla samochodowca budowanego dla kanadyjskiej firmy Western Pacific Maritime (WPM).
19.02.2021

Hybrydowe rozwiązania Wartsili wybrane dla nowego promu ro-ro

Fińska grupa technologiczna Wartsila została zakontraktowana do dostarczenia zaawansowanych rozwiązań hybrydowych dla nowego kanadyjskiego promu.
10.02.2021

Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą

Dzisiaj kolejny z cyklu artykułów na temat armatorów i ich flot, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zajmiemy się przedsiębiorstwem armatorskim Stena Bulk, będącym jedną ze spółek bardzo renomowanej Grupy Stena. Jednymi z bardziej charakterystycznych jednostek wykorzystywanych we flocie Steny Bulk są tzw. metanowce, a więc jednostki do przewozu LNG. Właśnie jeden z takich statków pod koniec grudnia 2020 roku zawinął do świnoujskiego terminala LNG, przywożąc do kraju kolejną partię gazu z USA.
08.01.2021

Grieg i Wartsila wybudują ekologiczny tankowiec zasilany amoniakiem

Grieg Edge, centrum innowacji założone przez Grieg Star Group, oraz Wartsila Norway zdobyli dofinansowanie na budowę pierwszego na świecie tankowca zasilanego amoniakiem, który będzie się zajmował przewozem tego surowca.
20.12.2020

Przegląd rynku stoczniowego - najciekawsze projekty ostatnich 12 miesięcy [foto, wideo]

Na przestrzeni ostatnich miesięcy polska branża stoczniowa musiała mierzyć się z globalnymi konsekwencjami pandemii koronawirusa i co za tym idzie dynamicznie zmieniającymi realiami gospodarczymi. Mimo trudności polskie stocznie produkcyjne walczą z kryzysem realizując dotychczasowe zamówienia. Poniżej przedstawiamy najciekawsze projekty zrealizowane w okresie od XI 2019 do XI 2020 roku.
09.12.2020

Knutsen wybrał technologię skraplania pary Wartsili

Fińska grupa technologiczna Wartsila otrzymała kontrakt na dostawę instalacji ponownego skraplania dla pary gazowców LNG Knutsena. Jednosti powstaną w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries.
04.12.2020

Wartsila dostarczy technologię dla duetu hybrydowych promów Finnlines

Fińska grupa technologiczna Wartsila dostarczy swoje technologie dla dwóch promów Finnlines budowanych w chińskiej stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Weihai). Dwie jednostki typu Superstar będą pływać między Finlandią i Szwecją.
01.12.2020

Drugi etap prób morskich wielozadaniowego statku typu PSV Coey Viking

8 listopada br. rozpoczął się kolejny etap prób morskich statku Coey Viking, jednej z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB.
18.11.2020

P&O Ferries wybiera silniki Wärtsilä dla „super promów”

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä została wybrana przez brytyjskiego operatora promowego P&O Ferries do zasilania nowej serii „super promów” firmy. Kontrakt, który obejmuje dwa statki, został podpisany w I kwartale 2020 roku - informuje Wärtsila.
23.10.2020

Wartsila dostarczy akumulatory dla statków PSV Harveya Gulfa

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä została wybrana do dostarczenia akumulatorów dla czterech zmodernizowanych statków dostawczych offshore (PSV) zasilanych LNG klasy Harvey Energy.
20.10.2020

Transfennica: armator z ideą

Przedstawiamy kolejny z artykułów dotyczących analiz flot armatorów, których statki przypływają do polskich portów. Tym razem bierzemy pod lupę armatora z fińskimi korzeniami, należącego do Grupy Spliethoff.
07.09.2020

Norweski armator zamówił 10 ekologicznych masowców na Sri Lance

Misje Eco Bulk AS, część norweskiego armatora Kåre Misje & Co., zamówił dziesięć ekologicznych masowców w stoczni Colmbo Dockyard PLC ze Sri Lanki.
20.08.2020

Anthony Veder odebrał nowy gazowiec LNG

Holenderski przewoźnik gazu Anthony Veder odebrał w zeszłym tygodniu gazowiec LNG o pojemności 30 000 m3 od chińskiej firmy Zhejiang Xinle Shipbuilding w Ningbo.
20.07.2020

Wärtsilä przeprowadzi pełny test silnika napędzanego amoniakiem

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä przeprowadzi pierwsze na świecie długoterminowe testy paliwa amoniakowego w czterosuwowym silniku spalinowym.
02.07.2020

Kolejne wodowanie statku rybackiego w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni [foto, wideo]

Kolejne wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni. Zwodowana jednostka to statek rybacki dla duńskiego armatora Astrid Fiske AB​.
22.06.2020

Wartsila zaprojektuje nowe promy bezemisyjne

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä's otrzymała kontrakt na zaprojektowanie i wyposażenie dwóch nowych promów o zerowej emisji.
18.06.2020

Wärtsilä dostarczy swoje rozwiązania LNG dla nowych jednostek KNOT

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä została zakontraktowana w celu dostarczenia rozwiązań technicznych dla dwóch nowych tankowców wahadłowych o nośności 124 000 DWT.
08.06.2020

Wärtsilä dostarczy technologię dla japońskich promów napędzanych LNG

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä zawarła umowę na dostawę rozwiązań technologicznych dla dwóch nowych japońskich promów napędzanych LNG.
19.05.2020

Wärtsilä zaprojektuje luksusowy wycieczkowiec ekspedycyjny

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä zaprojektuje serię sześciu luksusowych statków wycieczkowych dla Amundsen Expeditions. Zgodnie z zapowiedziami, pomieszczą do 200 pasażerów i będą przeznaczone przede wszystkim na dynamicznie rozwijający się rynek chiński. Kontrakt podpisano w trzecim kwartale 2019 roku.
23.04.2020

Wärtsilä obetnie pensje swojemu zarządowi o 20 procent

Fińska firma technologiczna Wärtsilä postanowiła tymczasowo obniżyć stałe pensje zarządu o 20 procent i podjąć szereg innych działań w celu złagodzenia wpływu pandemii COVID-19.
31.03.2020

Wärtsilä wdroży innowacyjną technologię steru bramowego

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä ogłosiła podpisanie umowy licencyjnej i współpracy z Kuribayashi Steamship Co na przyszły rozwój, sprzedaż i serwis tzw. sterów bramowych. Innowacyjny podwójny ster pozwoli m.in. znacznie zwiększyć efektywność paliwową.
31.03.2020

Wärtsilä testuje amoniak jako paliwo morskie

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä rozpoczęła testowanie amoniaku jako potencjalnego paliwa morskiego, które może pomóc branży żeglugowej w ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych.
26.03.2020

Serwisowe S.O.S czyli szybka reakcja, dobra organizacja i solidna robota

O tym, że działają trochę jak pogotowie i o tym, jak odnieść sukces na rynku usług serwisowych w branży morskiej, rozmawiamy z Radosławem Gawlikiem, członkiem zarządu Enamor sp. z o.o., firmy, która od lat oferuje prace instalacyjne, uruchomieniowe i naprawcze.
19.03.2020

Wärtsilä podzieli swoją działalność morską

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä przekształci swoją działalność morską w trzy niezależne firmy. Nowe przedsiębiorstwa otrzymają nazwy: Marine Power, Marine Systems oraz Marine Voyage i będą działać od 1 lipca 2020 roku.
08.03.2020

Wärtsilä dostarczy rozwiązanie napędowe dla promu powstającego w stoczni Remontowa Shipbuilding

Wärtsilä dostarczy zintegrowany system składający się z instalacji LNG, silników dwupaliwowych (dual fuel) i elektrycznego układu napędowego do najnowszej jednostki z serii Salish dla BC Ferries. Trzy wcześniejsze jednostki z tej serii (również napędzane silnikami Wärtsilä), zostały już dostarczone.
04.03.2020

Zaawansowane wyposażenie statków PSV w stoczni Remontowa Shipbuilding

W październiku ubiegłego roku stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. podpisała umowę sprzedaży dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych statków typu PSV przeznaczonych do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego firmie Borealis Maritime współpracującej ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB.
20.02.2020

Wärtsilä dostarczy hybrydowy system dla promów Finnlines

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy hybrydowy system konwersji mocy dla trzech nowych promów RoRo budowanych w chińskiej stoczni Nanjing Jinling dla Finnlines, części włoskiej grupy Grimaldi.
06.02.2020

BC Ferries zamówiło szósty prom zasilany LNG. Wykonawcą będzie polska stocznia

Kanadyjski operator promów BC Ferries powrócił do polskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. z kontraktem na budowę dodatkowego statku zasilanego skroplonym gazem ziemnym (LNG), który ma wejść do eksploatacji na Wyspach Zatoki Południowej w 2022 roku.
03.02.2020

Wärtsilä weźmie udział w budowie jednostek krótkiego zasięgu napędzanych LNG

Wärtsilä w pełni wyposaży pierwszy z krótkodystansowych statków ro-lo napędzanych LNG, które będą transportować produkty papiernicze po Europie dla fińskiego armatora Bore.
26.01.2020

Wartsila wyposaży nowe wycieczkowce MSC Cruises

Fińska grupa technologiczna, Wartsila, zajmie się dokładnym wyposażeniem dwóch wycieczkowców zasilanych LNG, które powstają we francuskiej stoczni Chantiers de l‘Atlantique dla armatora MSC Cruises.
19.01.2020

Stocznia Nauta zwodowała statek rybacki dla Duńczyków [FOTO, WIDEO]

20 grudnia w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej „Nauta” S.A. w Gdańsku odbyło się wodowanie statku rybackiego zbudowanego na zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft AS. Jednostka m/v Tor-ön jest ostatnią, którą zbudowano w gdańskim Zakładzie Nauty.
21.12.2019

Jednostki zaprojektowane przez Wartsila Ship Design Poland z nagrodą „Significant Boat of the Year”

W dniach 4-6 grudnia w Nowym Orleanie odbyły się największe komercyjne targi przemysłu okrętowego w Ameryce Północnej, gromadzące przeszło tysiąc wystawców, przeznaczone dla osób, instytucji i przedsiębiorstw prowadzących działalność na wodach przybrzeżnych, śródlądowych i na pełnym morzu - International WorkBoat Show. Podczas wydarzenia, wręczono prestiżową nagrodę „Significant Boat of the Year”. W tym roku, tytuł otrzymały dwie jednostki zaprojektowane przez Wartsila Ship Design Poland.
17.12.2019

Wärtsilä w Polsce łączy siły

Wartsila Polska Sp. z o.o. jest oddziałem Wärstilä Corporation i działa w Polsce od 1995 roku. Działalność firmy Wartsila Polska koncentruje się wokół rozwiązań dla branży morskiej i energetycznej.
17.12.2019

Projekt inteligentnego holownika wszedł w następną fazę

Grupa technologiczna Wartsila i operator holowników PSA Marine osiągnęły przełom w swoim projekcie IntelliTug, który zakłada stworzenie autonomicznego holownika portowego.
07.11.2019

Wärtsilä i Norsepower połączyły siły nad rozwojem systemów napędu wiatrowego dla żeglugi

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä podpisały umowę o współpracy z rodzimą firmą Norsepower, dostawcą systemów napędu wiatrowego dla żeglugi.
14.10.2019

Samsung Heavy Industries przedstawiło pierwszy w Korei system akumulatorów litowo-jonowych

Południowokoreańskie Samsung Heavy Industries przedstawiło nowy system akumulatorów litowo-jonowych. Ma on zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie doprowadzić do redukcji emisji i zmniejszenia kosztów operacyjnych.
31.07.2019

Wspólnie na rzecz środowiska. DFDS, Wärtsilä i partnerzy chcą, by żegluga była bardziej ekologiczna

Dbałość o środowisko oraz ograniczenie poziomu emisji szkodliwych związków jest przedmiotem troski wielu firm działających w branży transportowej. Sześć przedsiębiorstw z państw nordyckich zawarło właśnie sojusz, którego celem jest rozwój odpowiedniej infrastruktury, a także paliw przyjaznych środowisku.
29.05.2019

Wärtsilä na czele nowej inicjatywy na rzecz czystej żeglugi

Sześć nordyckich firm połączyło siły, by pracować nad infrastrukturą dla dostarczania zielonych paliw statkom. Na czele inicjatywy Zero Emission Energy Distribution at Sea (ZEEDS) stanęła fińska Wärtsilä.
27.05.2019

Wärtsilä ujawniła nowoczesny radar morski

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä wprowadziła na rynek pierwszy radar morski w paśmie K, aby zwiększyć bezpieczeństwo w ruchliwych portach.
10.04.2019

Wärtsilä testuje nowoczesny laserowy system dynamicznego pozycjonowania

Fińska grupa technologiczna, Wärtsilä, zakończyła pomyślnie testy pierwszego na świecie systemu dynamicznego pozycjonowania (DP) opartego na specjalnych sensorach laserowych. Test odbył się na pokładzie statku do obsługi offshore na Morzu Kaspijskim.
08.04.2019

Wärtsilä pomaga “Północnomorskiemu Gigantowi” w byciu eko

Fiński koncern Wärtsilä zainstalował system magazynowania energii na pokładzie jednostki konstrukcyjnej offshore North Sea Giant, co pozwoli nawet na 50-procentową oszczędność paliwa.
14.03.2019

Crowley ochrzcił nowy statek ConRo. Projekt wyjątkowej jednostki powstał w polskim Wartsila Ship Design Poland

Crowley Maritime ochrzciło nowy statek MV Taíno, jeden z pierwszych na świecie ConRo, zasilanych skroplonym gazem ziemnym Ceremonia odbyła się w portorykańskim Puerto Rico. Co ciekawe, projekt jednostki stworzyło polskie biuro Wartsila Ship Design Poland.
25.02.2019

Wartsila przeprowadzi pierwszą na świecie modernizację silnika statku krótkodystanowego na hybrydę

Pod koniec zeszłego roku, fiński koncern Wartsila podpisał umowę z norweskim armatorem Hagland Shipping AS na modernizację jednostki Hagland Captain na statek o napędzie hybrydowym. To pierwszy taki projekt przeprowadzony na statku krótkodystansowym.
08.02.2019

Maszyny i ludzie – opowieść o podróży Wärtsilä do światowej czołówki

"W przyszłości maszyny wykonają proste prace, które ludzie wykonują teraz sami. Pracownicy muszą być coraz bardziej kreatywni: muszą szukać nowych rozwiązań i podważać to co oczywiste. Kierownictwo musi pozwolić im na niepowodzenie, ponieważ jest to jedyny sposób na naukę i tworzenie czegoś nowego. " W ten sposób słynny futurysta Alvin Toffler przepowiedział przyszłość, gdy odwiedził stocznie Wärtsilä w 1983 roku.
11.01.2019

Wartsila zaprezentowała SceneScan, pierwszy beztargetowy czujnik laserowy dla morskich farm wiatrowych

SceneScan Monopole jest pierwszym czujnikiem laserowym opracowanym do stosowania na morskich farmach wiatrowych, gdzie wyeliminowano potrzebę instalowania stałych celów odbijających światło.
17.11.2018

Rekordowa liczba zamówień na ekologiczne promy

Rośnie zainteresowanie ekologicznymi promami. Według ostatnich danych agencji DNV GL zanotowano ponad 1000 zleceń na instalację scrubberów na statkach.
06.11.2018

Wärtsilä ogłasza program An Oceanic Awakening

Wärtsilä zaprezentowała swój nowy program „An Oceanic Awakening”. Ta ogólnoświatowa inicjatywa została powołana do życia w celu osiągnięcia transformacji sektorów morskiego i energetycznego na światowych rynkach, tak by stały się one superwydajne, stabilne ekologicznie i stworzyły cyfrowo zintegrowany ekosystem.
25.10.2018

Wartsila dostarczy napęd dla nowoczesnego wycieczkowca

Silnik 31DF dual-fuel fińskiego koncernu Wartsila został wybrany jako napęd dla nowej i zaawansowanej technologicznie jednostki. Luksusowy wycieczkowiec klasy polarnej powstaje w norweskiej stoczni Vard Soviknes na zamówienie francuskiego armatora Ponant.
16.10.2018

Wartsila otworzyła pierwsze na świecie centrum skupione na morskiej cybernetyce

Fiński koncern Wartsila otworzył 16 października w Singapurze International Maritime Cyber Centre of Excellence (IMCCE) - pierwsze na świecie centrum skupione na morskiej cybernetyce. W skład instytucji wchodzi cyberakademia oraz zespół do reagowania na cyberzagrożenia na morzu (MCERT).
16.10.2018

Armatorzy zamówili ponad tysiąc skruberów przez ostatnie sześć miesięcy

W czasie drugiej dużej fali zamówień na skrubery zanotowano ponad 1000 zleceń na instalację tych urządzeń na statkach – wynika z danych agencji DNV GL.
15.10.2018

Stocznia Remontowa Shipbuilding przekazała częściowo wyposażony trawler dla duńskiego klienta (foto, wideo)

Strand Senior w drodze do Danii. Częściowo wyposażony trawler opuścił stocznię Remontowa Shipbuildnig w czwartek. Statek będzie służył do połowu ryb dennych za pomocą włoków dennych i pelagicznych ciągnionych za statkiem.
05.10.2018

Ruszyła budowa nowego terminala LNG nad Bałtykiem

Fińska grupa Wartsila zdobyła wszystkie potrzebne pozwolenia i zaplecze finansowe dla budowy nowego terminalu LNG w porcie Hamina.
02.10.2018

Sprawność Wärtsilä Ballast Water Management System potwierdzona przez USCG Type Approval

Wärtsilä’s Aquarius EC Ballast Water Management System (BWMS) uzyskał zatwierdzenie typu przez organy Straży Wybrzeża Stanów Zjednoczonych (USCG). Niniejsze zatwierdzenie sprawdza, czy produkt spełnia określone wymogi prawne, techniczne i bezpieczeństwa oraz stanowi potwierdzenie jego zasad dotyczących projektowania i wydajności.
07.09.2018

Wartsila zdobyła warty 170 mln euro kontrakt na instalację scrubberów na statkach czołowego europejskiego armatora

Fińska grupa Wartsila otrzymała warte 170 mln euro zamówienie na instalację scrubberów we flocie czołowego europejskiego armatora kontenerowego. Urządzenia będą miały moc 50, 60 i 70 MW w zależności od wielkości jednostki.
15.07.2018

W Finlandii powstanie nowy terminal LNG

Fińska grupa Wartsila zdobyła wszystkie potrzebne pozwolenia i zaplecze finansowe dla budowy nowego terminalu LNG w porcie Hamina.
09.07.2018

Finał Konkursu OiO4um

We wtorek, 29.05.2018 r. o godz. 11:15 w Audytorium im. prof. Sipowicza Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej odbędzie się Finał Konkursu OiO4um na najlepsze prace inżynierskie obronione w okresie 01.03.2017 – 28.02.2018 r. Finał Konkursu jest organizowany w ramach Akademia Przemysłów Morskich.
23.05.2018

Ogromne plany inwestycyjne Polskiej Żeglugi Morskiej (wideo)

Ujawnione wczoraj plany inwestycyjne PŻM robią wrażenie. Obejmują bowiem super-ekologiczne, nowoczesne cztery promy, zbiornikowiec bunkrowy a także 15 innowacyjnych masowców. Wszystkie jednostki mają być napędzane LNG.
18.05.2018

Wartsila rozpoczęła budowę terminalu LNG w porcie Hamina

Fińska grupa Wartsila zdobyła wszystkie potrzebne pozwolenia i zaplecze finansowe dla budowy nowego terminalu LNG w porcie Hamina.
17.05.2018

Wärtsilä przejmuje Transas

Jak poinformował na swojej stronie fiński koncern Wärtsilä, firma przejęła Transas. To krok w celu przyspieszenia i usprawnienia wizji Smart Marine czyli nowoczesnych rozwiązań technologicznych wykorzystująych sztuczną inteligencję.
08.05.2018

Wärtsilä zaprojektuje nowoczesny holownik dla PSA Marine

Wärtsilä zaprojektuje i wyposaży nowoczesny holownik portowy dla PSA Marine – wiodącego dostawcy usług morskich i portowych w Porcie Singapur. Jednostka, która powstanie w stoczni należącej do Grupy PaxOcean, będzie napędzana głównie paliwem LNG. Holownik ma rozpocząć pracę w Singapurze w połowie przyszłego roku.
08.05.2018

Wärtsilä wprowadza Eniram Mobile, który ma być wsparciem w podejmowaniu decyzji w zakresie efektywności podróży

Eniram, firma należąca do Wärtsilä Corporation, uruchomiła Eniram Mobile, który ma służyć jako wsparcie w podejmowaniu decyzji w czasie rzeczywistym za pośrednictwem powiadomień mobilnych. Eniram Mobile, który został opracowany wspólnie z Royal Caribbean Cruises, zapewnia, że ​​kluczowi pracownicy będą otrzymywali informacje istotne dla żeglugi, w odpowiednim czasie, zarówno na pokładzie, jak i na wybrzeżu.
07.03.2018

Wärtsilä w grupie „2018 Global 100” najbardziej zrównoważonych korporacji na świecie

Korporacja Wärtsilä znalazła się na corocznej liście Global 100 najbardziej zrównoważonych dużych korporacji na świecie, "2018 Global 100". Tegoroczne firmy z listy Global 100 zostały wybrane w Davos podczas Światowego Forum Ekonomicznego. Wybierane z puli 5.994 spółek notowanych na giełdzie, firmy z listy Global 100 reprezentują 22 kraje i obejmują wszystkie sektory gospodarki.
24.01.2018

Wärtsilä i Teekay współnie opracowali koncepcję tankowca dowozowego napędzanego LNG

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä wraz z jedną z największych na świecie firm żeglugowych Teekay opracowała nową koncepcję tankowca dowozowego napędzanego LNG.
10.01.2018

ORP Kormoran z dostawą od przedsiębiorstwa Enamor

Podczas obchodów 99. rocznicy utworzenia Marynarki Wojennej do służby wcielony został nowo wybudowany niszczyciel min – ORP „Kormoran”. Gdyńskie przedsiębiorstwo Enamor dostarczyło na okręt zintegrowany system nawigacyjny, urządzenia kryptograficzne oraz hydrotelefon.
29.11.2017

Wärtsilä z kolejnym zamówieniem. Tym razem wyposaży fiński prom

Wärtsilä dostarczy silniki oraz systemy, m.in. nawigacyjny, do nowego, przyjaznego środowisku promu budowanego dla fińskiego Viking Line. Kontrakt został podpisany w październiku 2017 r.
21.11.2017

Wärtsilä podąża w kierunku inteligentnych i bezpiecznych rozwiązań

Wärtsilä wykonała ostatnio znaczący krok w kierunku realizacji swojej nowej strategii związanej z rozwojem i budową wizji kompleksowego, inteligentnego oraz przyjaznego środowisku systemu zarządzania pracą autonomicznych statków oraz zautomatyzowanych portów (Smart Marine Ecosystem Vision).
13.11.2017

Duży wzrost zamówień w Wartsili

Fiński koncern technologiczny Wartsila określił wyniki firmy w 3 kwartale jako „zadowalające”. Firma zanotowała w tym okresie 19 proc. w liczbie zamówień.
25.10.2017

Norweska jednostka offshore jako pierwsza na świecie wymieniła silnik na baterię

Norweski statek offshore Viking Princess został pierwszą jednostką, w której wymieniono silnik na baterię elektryczną. Nowy hybrydowy system napędowy został już przetestowany 9 października.
16.10.2017

Wartsila testuje bezprzewodowe ładowanie hybrydowego promu

Fiński koncern technologiczny Wartsila przetestowała automatyczny, bezprzewodowy, indukcyjny system ładowania energią hybrydowego promu, napędzanego po części prądem.
20.09.2017

Piotr Redmerski: W ciągu kilku miesięcy będą pieniądze na budowę pierwszego promu dla PŻB

Deklarację dotyczącą zamknięcia rozmów z bankami na temat finansowania budowy nowego promu złożył podczas targów Baltexpo prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. - Projekt kontraktowy jest na ukończeniu, koncepcja omówiona, kończymy również negocjacje z bankami. Myślę, że na przełomie tego roku ruszą kolejne prace związane z budową jednostki - powiedział Redmerski podczas debaty „Program Batory szansą na innowacyjny rozwiązania polskiego przemysłu okrętowego dla światowej żeglugi.”
12.09.2017

Wärtsilä dostarczy silniki i układ napędowy do rosyjskich trawlerów

Kolejny projekt Wärtsilä. Tym razem fiński koncern dostarczy silniki i układ napędowy do dwóch nowych trawlerów budowanych w rosyjskiej stoczni Vyborg Shipyard PJSC dla Nord Pilgrim Ltd. Umowa w tej sprawie została podpisana w czerwcu.
08.08.2017

Wärtsilä dostarczy silniki dla niemieckiego statku rządowego

Wärtsilä dostarczy silniki do nowego statku badawczego o napędzie LNG, który będzie budowany dla niemieckiego rządu.
04.08.2017

Wärtsilä zadowolona z sytuacji na rynku nowych promów

Fiński potentat Wärtsilä zaprezentował wyniki za pierwsze półrocze 2017 r. Choć przedstawiciele koncernu przyznali, że na niektórych polach sytuacja mogłaby być lepsza, to nie kryją zadowolenia z tego, jak rozwija się szczególnie rynek nowych promów typu ro-pax i ro-ro.
28.07.2017

W Gdańsku Wärtsilä przeprowadza przegląd silników statku Barent Zanen (foto, wideo)

Kolejny projekt Wärtsilä Polska. W Gdańsku trwa przegląd silników pogłębiarki Barent Zanen. Prace potrwają jeszcze przez około 2 tygodnie.
26.07.2017

Wärtsilä – lider nowoczesnych rozwiązań dla obiektów morskich i energetyki lądowej

Wärtsilä jest światowym liderem w dostarczaniu zaawansowanych technologii i kompletnych rozwiązań dla obiektów morskich i energetyki lądowej. Firma kładzie szczególny nacisk na innowacyjność oraz ogólną sprawność produktów, podwyższając w ten sposób środowiskowe, jak również ekonomiczne parametry użytkowe statków i elektrowni lądowych. Jednocześnie ogranicza ich negatywny wpływ na środowisko naturalne. W Polsce Wärtsilä działa od 1995 r.
16.07.2017

Wärtsilä rozpoczęła współpracę z Virgin Voyages

Wärtsilä zapewni kompleksowe rozwiązania w zakresie hybrydowych systemów oczyszczania spalin, selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz zintegrowanych systemów nawigacyjnych trzem nowym statkom wycieczkowym Virgin Voyages. Jednostki mają być wybudowane w stoczni Fincantieri we Włoszech, na swój pokład będą mogły zabrać 2800 pasażerów.
04.07.2017

Wärtsilä wprowadza na rynek nowatorskie rozwiązanie

Wärtsilä wprowadziła na rynek Wärtsilä HY, w pełni zintegrowany moduł hybrydowy, łączący silniki, system magazynowania energii i elektronikę. Wärtsilä HY jest oficjalnie zaprezentowany na targach Nor-Shipping w Oslo.
31.05.2017

Wärtsilä i Nauta wspólnie na rzecz innowacyjnych rozwiązań na rynku morskim (foto, wideo)

Wärtsilä i Nauta razem na rzecz innowacyjnych rozwiązań na rynku morskim. Obie firmy podpisały w czwartek umowę o współpracy. Tworzone przez nie jednostki będą teraz zaawansowane technologicznie oraz przyjazne dla środowiska.
20.04.2017

Akademia Przemysłów Morskich - gaz naturalny, ekologiczne paliwo w transporcie morskim

W środę 26.04.2017 r. od godz. 15.00 w sali 410 Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej odbędzie się kolejne spotkanie w ramach Akademia Przemysłów Morskich pt. "GAZ NATURALNY ekologiczne paliwo, rozwiązania, w transporcie morskim".
19.04.2017

Wärtsilä dostarczy silniki do pierwszego na świecie statku offshore zasilanego LNG

Wärtsilä dostarczy silniki oraz systemy napędowe do nowego statku offshore, budowanego w stoczni Cosco w Chinach. Właściciel statku to belgijski operator Dredging International (DEME). Będzie to pierwszy statek tego rodzaju napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG).
18.04.2017

Kolejny kadłub wybudowany w Partner Stocznia trafił do Holendrów (wideo)

1 kwietnia do Holandii trafił częściowo wyposażony kadłub statku wielozadaniowego Baltic. Kadłub jest autorstwa polskiej stoczni Partner Stocznia z Polic.
03.04.2017

El Coquí już na wodzie

Crowley Maritime Corp. i VT Halter Marine wprowadziły na rynek nowy statek El Coquí, jeden z pierwszych na świecie ConRo, zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Wartsila Ship Design Poland stworzyła projekt jednostki.
22.03.2017

Gdańskie lodołamacze będą wzorwane na „Stanisławie” i „Andrzeju”

Trwa sprawdzanie ofert złożonych w przetargu na budowę lodołamaczy dla RZGW w Gdańsku. Jednostki będą wzorowane na tych, które MSR Gryfia wybudowała kilka lat temu dla RZGW w Szczecinie, z tym że zostaną dostosowane do warunków panujących na dolnej Wiśle. Szczecińskie lodołamacze zaprojektowało konsorcjum Inocean Poland oraz Midcon Designer.
15.02.2017

Jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców zawinął do Gdyni

Auto Energy w gdyńskim porcie. Ten jeden z nielicznych pełnomorskich statków towarowych z napędem LNG przywiózł do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego – BCT około 100 samochodów osobowych i pick-upów, większe specjalistyczne pojazdy oraz drobnicę. Zanim jednak ten jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców trafił do Gdyni, 7 stycznia w szwedzkim Malmö odbył się jego chrzest.
09.02.2017

Wärtsilä dostarczy system gospodarki wodnej dla CMA CGM

Na pokładzie czterech nowych kontenerowców o pojemności 3300 TEU, które budowane są dla francuskiej grupy żeglugowej CMA CGM, znajdą się balastowe systemy gospodarki wodnej (BWMS) od Wärtsili.
31.01.2017

Druga młodość znanego na Bałtyku promu. Wärtsilä kluczowym partnerem

Pływający dla Moby Lines prom Moby Zaza, który w ubiegłym roku zasilił flotę włoskiego operatora, czekają poważne zmiany. Na statku pojawią się m.in. nowe systemy odpowiedzialne za zasilanie statku.
05.01.2017

Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni- ranga wydarzenia z roku na rok rośnie

Gdyńskie Forum Gospodarki Morskiej było ważnym wydarzeniem; ponad sześciuset zarejestrowanych uczestników, trzydziestu prelegentów sesja otwartych pytań do Ministra Marka Gróbarczyka, wręczenie nagród branżowych oraz panele dyskusyjne dotyczące aktualnych problemów portów, przemysłu, ship managementu i logistyki morskiej, to tylko niektóre z punktów programu.
16.10.2016

PŻM i H.Cegielski wracają do bliskiej współpracy

23 września Polska Żegluga Morska oraz H. Cegielski-Poznań podpisały list intencyjny w sprawie serwisowania silników MAN na statkach PŻM oraz rozszerzenia współpracy pomiędzy obiema firmami. Podczas spotkania wielokrotnie podkreślano długoletnie więzy łączące PŻM i Cegielskiego oraz chęć wspólnego działania obu znanych krajowych marek na rzecz polskiej gospodarki.
25.09.2016

Wärtsilä stworzyła koalicję promujacą stosowanie LNG w branży morskiej

Wärtsilä wraz z głównymi graczami branży morskiej stworzyli koalicję SEA/LNG na rzecz propagowania używania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa żeglugowego.
13.07.2016

Wartsila wyposaży dwie jednostki dla hinduskiego portu

Fiński koncern Wartsila wyposaży dwie niezwykłe jednostki - specjalistyczne pogłębiarki nasiębierno-ssące ze smokiem wleczonym. Statki zamówiła grupa Adani - największy operator portu w Indiach.
05.07.2016

Nauta położyła stępkę pod trawler dla Szkotów

16 czerwca w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku odbyła się symboliczna ceremonia położenia stępki pod budowę w pełni wyposażonego trawlera dla szkockiego armatora. Jest to kolejny kamień milowy w budowie jednostki o nazwie „Ocean Star”.
17.06.2016

Deltamarin i Wartsila będą pracować przy stworzeniu unikatowego masowca z napędem LNG

Konsorcjum złożone z ABS - towarzystwa klasyfikacyjnego oraz liderów w branży morskiej (Arista Shipping, Deltamarin, GTT oraz Wartsila) wystartowało z projektem "Project Forward". Jego celem jest wprowadzenie statków o napędzie LNG do mainstreamu światowej żeglugi.
07.06.2016

W Naucie startuje budowa trawlera dla Szkotów

26 kwietnia w obecności armatora w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku Ocean Star. Tym samym oficjalnie zainaugurowano budowę kolejnej jednostki.
26.04.2016

Silnik Wärtsilä 31 z kolejną nagrodą

Wärtsilä 31 pobiła kilka miesięcy temu rekord Guinnessa wydajności w kategorii silników czterosuwowych, a dziś jest ponownie wyróżniona. Tym razem silnik otrzymał nagrodę w kategorii Marine Engines Award podczas European Marine Engineering Conference. Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 13 kwietnia w Amsterdamie.
18.04.2016

Wartsila dostarczy napęd na promy przebudowywane w gdańskiej Remontowej

Fiński koncern Wartsila dostarczy m.in. system napędowy dwóm promom klasy Spirit armatora BC Ferries, które są przebudowywane w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
11.04.2016

Wartsila zaprojektuje nowatorskie jack-upy

Wärtsilä zaprojektuje nową serię jedostek typu jack-up lift vessel, które będą służyć do konserwacji i naprawy statków eksploatowanych w branży offshore.
05.04.2016

Wärtsilä zacieśnia współpracę z chińskim CSSC

Wärtsilä i China State Shipbuilding Corporation (CSSC) podpisały list intencyjny w celu utworzenia nowej spółki joint venture. Spółka będzie koncentrować się na chińskim rynku rozwiązań elektrycznych i automatyki (E & A) dla zastosowań morskich.
17.03.2016

Kolejny statek na wodzie w Remontowej Shipbuilding

We wtorek, 23 lutego 2016 zwodowany został kolejny, czwarty z serii statek typu PSV z napędem gazowym przeznaczony do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych.
26.02.2016

Wärtsilä zaprojektuje nowatorski statek dla nurków

Wärtsilä wraz z Shanghai Bestway Marine Engineering Design Co Ltd podpisała w styczniu kontrakt na zaprojektowanie statku wsparcia głębokowodnych prac podwodnych. Statek ma być zbudowany dla państwowej firmy China Shanghai Salvage Bureau (SSB), zajmującej się ratownictwem morskim w Chinach.
19.02.2016

Nowość od Wärtsila i Cavotecu

Wärtsila i Cavotec opracowują pierwszy na świecie system bezprzewodowego ładownia statków z napędem elektrycznym.
27.01.2016

Pierwszy statek z napędem LNG w Porcie Gdynia

Pierwszy w historii portu statek z napędem na gaz (LNG) - m/v „Greenland zawinął do portu gdyńskiego w minioną niedzielę – 24 stycznia. Jednostka zacumowała przy Nabrzeżu Bułgarskim.
25.01.2016

Wartsila zaprojektuje największy trawler do połowów kryla

Fiński koncern wygrał przetarg na zaprojektowanie największej i najnowocześniejszej jednostki do połowów kryla. Kontrakt został podpisany w grudniu 2015 roku, zamawiającym jest Jiangsu Sunline Deep Sea Fisheries Co z Chin.
19.01.2016

Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa 2016: Potrzebna strategia dla polskiej marynarki wojennej

Pierwsze Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa już za nami. 14 stycznia w Warszawie naukowcy, przedsiębiorcy, politycy i osoby związane z marynarką wojenną dyskutowali na temat przyszłości polskich sił morskich.
15.01.2016

Zero emisji – Wärtsilä stworzyła koncepcję nowych promów

W Wärtsili powstała koncepcja stworzenia innowacyjnych promów wahadłowych. Projekt został opracowany zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska w Norwegii. Jednostki mają spełniać wymóg eliminacji szkodliwych emisji.
14.01.2016

Wartsila wyposaży 15 barek budowanych w Polsce

Seria 15 barek do żeglugi śródlądowej budowanych dla firmy Plouvier Transport N.V. zostanie wyposażonych w silniki dual-fuel koncernu Wärtsilä. Kadłuby statków są w budowie w rzecznej stoczni Centromost Płock. Jednostki będą czarterowane przez Shell Trading Rotterdam.
28.12.2015

Wärtsilä ogłasza konkurs na innowacyjne rozwiązania

Wärtsilä ogłosiła konkurs na innowacje w związku z wydarzeniem Slush start-up. Koncern chce znaleźć przełomowe inicjatywy cyfrowe, unikalne usługi czy pomysły na produkty do cyfrowej transformacji przemysłu morskiego.
20.11.2015

Wartsila: Statki powinny pływać jeszcze wolniej

Fiński koncern Wartsila poprzez swój projekt Busser zaproponował nowy koncept Ultra Slow Steamingu, polegający na promocji wolniejszych, większych i prostszych operacji morskich.
14.10.2015

Ekologiczne napędy przyszłości (cz. 1): LNG

W branży morskiej widać wyraźny zwrot ku tworzeniu bardziej ekologicznych statków. Po części wymuszają to nowe przepisy poszczególnych organizacji międzynarodowych (Unii Europejskiej czy Międzynarodowej Organizacji Morskiej), po części wpisuje się to w ogólny nurt dbania o środowisko. Główny nacisk położony jest na konstrukcje nowoczesnych napędów zdolnych zmniejszyć lub zlikwidować całkowicie emisję szkodliwych substancji. Obecnie królem wśród ekonapędów są silniki wykorzystujące paliwo LNG. Jakie są jego zalety, a jakie
24.09.2015

„Nasza przyszłość zależy od rozwoju polskiej gospodarki morskiej” - rozmowa z Franciszkiem Magnowskim, prezesem Wartsila Polska

W tym roku obchodzimy już dwie dekady obecności marki Wartsila w Polsce. O początkach działalności fińskiego koncernu w naszym kraju, rozwoju i planach na przyszłość rozmawiamy z Franciszkiem Magnowskim, prezesem zarządu Warstila Polska Sp. z o.o.
16.09.2015

Dziękujemy za wysłane grafiki.