PMK
Fińska grupa technologiczna Wärtsilä's otrzymała kontrakt na zaprojektowanie i wyposażenie dwóch nowych promów o zerowej emisji.
Para jest budowana dla norweskiego operatora Boreal Sjö w Holland Shipyards w Holandii. Projekt statku Wärtsilä jest dostosowany do profilu operacyjnego i trasy dwóch promów wahadłowych.
Oprócz projektu Wärtsilä dostarczy silniki sterów strumieniowych, akumulatory, pokładowe i lądowe urządzenia do ładowania akumulatorów, generatory rezerwowe i różne systemy elektryczne dla każdego promu.
Dostawy sprzętu zaplanowano na początek przyszłego roku, a statki mają rozpocząć działalność handlową jesienią 2021 roku.
- Te promy zasilane bateriami reprezentują przyszłość w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiska, a ich konstrukcja jest wynikiem lat badań i rozwoju, które Wärtsilä zainwestował w inteligentne rozwiązania morskie w celu zmniejszenia śladu węglowego żeglugi – powiedział René Zuidam, kierownik ds. sprzedaży w Wärtsilä Marine.
Dwa projekty promów nie są identyczne. Jeden jest przeznaczony dla statku o długości 30 metrów, który może przewozić 10 samochodów i około 100 pasażerów. Drugi dotyczy statku o długości 50 metrów dla 35 samochodów i 149 pasażerów, w tym załogi.
Promy będą obsługiwać trasy Launes - Kvellandstrand - Launes oraz Abelnes - Andabeløy - Abelnes w Norwegii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów