mk
Na pokładzie czterech nowych kontenerowców o pojemności 3300 TEU, które budowane są dla francuskiej grupy żeglugowej CMA CGM, znajdą się balastowe systemy gospodarki wodnej (BWMS) od Wärtsili.
To już trzecia seria statków tego armatora, w których zastosowano rozwiązanie Wärtsilä BWMS - Aquarius UV. Statki budowane są w stoczni Cosco Zhoushan w Chinach, a umowa z Wärtsilä została podpisana w czwartym kwartale 2016 roku. Dostawa sprzętu do stoczni ma się rozpocząć w lipcu tego roku.
- Jesteśmy dumni, że po raz kolejny zostaliśmy wybrani przez CMA CGM jako dostawca systemu BWMS. Rozwiązanie Wärtsilä jest niezwykle wydajne i bardzo dobrze sprawdzone. Ponadto, jesteśmy jedyną firmą, która jest w stanie zaoferować klientom wsparcie serwisowe naszej instalacji – powiedział Joe Thomas, Wärtsilä Marine Solutions.
Dodajmy, że konwencja BWM wchodzi w życie 8 września 2017 r. Międzynarodowa konwencja o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami została przyjęta na konferencji dyplomatycznej w IMO 13 lutego 2004 r. Nakłada na wszystkie statki obowiązek zastosowania planów zarządzania wodą balastową.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?