mk
Na pokładzie czterech nowych kontenerowców o pojemności 3300 TEU, które budowane są dla francuskiej grupy żeglugowej CMA CGM, znajdą się balastowe systemy gospodarki wodnej (BWMS) od Wärtsili.
To już trzecia seria statków tego armatora, w których zastosowano rozwiązanie Wärtsilä BWMS - Aquarius UV. Statki budowane są w stoczni Cosco Zhoushan w Chinach, a umowa z Wärtsilä została podpisana w czwartym kwartale 2016 roku. Dostawa sprzętu do stoczni ma się rozpocząć w lipcu tego roku.
- Jesteśmy dumni, że po raz kolejny zostaliśmy wybrani przez CMA CGM jako dostawca systemu BWMS. Rozwiązanie Wärtsilä jest niezwykle wydajne i bardzo dobrze sprawdzone. Ponadto, jesteśmy jedyną firmą, która jest w stanie zaoferować klientom wsparcie serwisowe naszej instalacji – powiedział Joe Thomas, Wärtsilä Marine Solutions.
Dodajmy, że konwencja BWM wchodzi w życie 8 września 2017 r. Międzynarodowa konwencja o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami została przyjęta na konferencji dyplomatycznej w IMO 13 lutego 2004 r. Nakłada na wszystkie statki obowiązek zastosowania planów zarządzania wodą balastową.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny