Grupa technologiczna Wärtsilä podpisała umowę na 15 lat dotyczącą serwisowania i zarządzania technicznego z China LNG Shipping (International) Company Ltd. (CLSICO). Ma ona zapewnić niezawodność operacyjną i elastyczność planowania konserwacji nowego statku przeznaczonego do transportu LNG, Dapeng Princess.
Statek
jest wyposażony w trzy dwupaliwowe silniki Wärtsilä 34DF, a umowa odnośnie serwisowania obejmuje stałe monitorowanie danych, a także wsparcie
konserwacyjne silników i zespołów zaworów gazowych. Pełny zakres
obejmuje rozwiązanie Dynamic Maintenance Planning od Wärtsilä, które
maksymalizuje czas między remontami i zapewnia elastyczność planowania.
Uwzględniono również Expert Insight, unikalne rozwiązanie od Wärtsilä
w zakresie konserwacji predykcyjnej, które zabezpiecza dostępność
zasobów. Ma to zapobiec potencjalnym problemom związanym z łańcuchem dostaw oraz kalendarzem zamówień, co było częstym problemem branży morskiej w okresie pandemii wywołanej przez COVID-19. Posłuży to jako zabezpieczenie przed podobnymi sytuacjami.
- Dapeng Princess to nowy statek i bardzo ważny dodatek do naszej floty. Pragniemy mieć pewność, że jego wydajność i niezawodność działania są zawsze na maksymalnym poziomie, dlatego zdecydowaliśmy się skorzystać ze wsparcia, jakie może zaoferować Wärtsilä – powiedział Andrew Johnston, dyrektor generalny CLSICO.
-
Jesteśmy bardzo zadowoleni z podpisania tej umowy z CLSICO, która
wspiera opłacalną konserwację i zapewni optymalny czas sprawności
statku. Wydajność i elastyczność to główne filary naszego podejścia do
umowy cyklu życia, mające na celu optymalizację operacji naszych
klientów i wspieranie ich w osiąganiu celów w zakresie dekarbonizacji i
zrównoważonego rozwoju – stwierdził Henrik Wilhelms, dyrektor ds.
sprzedaży umownej w Wärtsilä Marine Power.
Dapeng Princess został zbudowany przez Hudong-Zhonghua Shipbuilding i przekazany zamawiającemu w lutym br. Został zaprojektowany z myślą o wysokim przepływie przeładunkowym, wyposażony w jednostkę spalania gazu (GCU) i ma dużą zdolność przeładunku LNG, którą można wykorzystać do transferu ładunków płynnych pomiędzy szeroką gamą typów statków do transportu surowca. To
największy na świecie zbiornikowiec LNG przeznaczony do pływania na
płytkich wodach, poruszający się pod banderą Singapuru. Został wpisany
do klasyfikacji China Classification Society (CCS). Dzięki unikalnemu typowi podwójnej płetwy rufowej, systemowi sterowania dwoma sterami, a także wydajnemu, wolnoobrotowemu dwupaliwowemu silnikowi wysokoprężnemu, charakteryzuje się wysokimi osiągami prędkości, dobrą stabilnością kursu, bezpieczeństwem, niezawodnością, a także znacznym wskaźnikiem efektywności energetycznej itp. Jednostkę budowano wedle międzynarodowych wymogów dekarbonizacji branży morskiej w zakresie ograniczenia emisji CO2. Ma 239,4 metrów długości, 36,6 metra szerokości i projektowe zanurzenie 8,5 metra.
Statek posiada cztery zbiorniki ładunkowe LNG typu GTT NO 96 L03+membranowe o pojemności min. temperatura projektowa -163 ℃ i max. projektowe ciśnienie pary 0,035 MPa, zapewniające pojemność 79600 m3.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów