• <
nauta_2024

Wärtsilä podpisuje umowę serwisową dla największego na świecie tankowca LNG o płytkim zanurzeniu

rk

07.09.2023 15:51 Źródło: Wärtsilä
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Wärtsilä podpisuje umowę serwisową dla największego na świecie tankowca LNG o płytkim zanurzeniu

Partnerzy portalu

Hudong-Zhonghua Shipbuilding

Grupa technologiczna Wärtsilä podpisała umowę na 15 lat dotyczącą serwisowania i zarządzania technicznego z China LNG Shipping (International) Company Ltd. (CLSICO). Ma ona zapewnić niezawodność operacyjną i elastyczność planowania konserwacji nowego statku przeznaczonego do transportu LNG, Dapeng Princess.

Statek jest wyposażony w trzy dwupaliwowe silniki Wärtsilä 34DF, a umowa odnośnie serwisowania obejmuje stałe monitorowanie danych, a także wsparcie konserwacyjne silników i zespołów zaworów gazowych. Pełny zakres obejmuje rozwiązanie Dynamic Maintenance Planning od Wärtsilä, które maksymalizuje czas między remontami i zapewnia elastyczność planowania. Uwzględniono również Expert Insight, unikalne rozwiązanie od Wärtsilä w zakresie konserwacji predykcyjnej, które zabezpiecza dostępność zasobów. Ma to zapobiec potencjalnym problemom związanym z łańcuchem dostaw oraz kalendarzem zamówień, co było częstym problemem branży morskiej w okresie pandemii wywołanej przez COVID-19. Posłuży to jako zabezpieczenie przed podobnymi sytuacjami.

- Dapeng Princess to nowy statek i bardzo ważny dodatek do naszej floty. Pragniemy mieć pewność, że jego wydajność i niezawodność działania są zawsze na maksymalnym poziomie, dlatego zdecydowaliśmy się skorzystać ze wsparcia, jakie może zaoferować Wärtsilä – powiedział Andrew Johnston, dyrektor generalny CLSICO.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z podpisania tej umowy z CLSICO, która wspiera opłacalną konserwację i zapewni optymalny czas sprawności statku. Wydajność i elastyczność to główne filary naszego podejścia do umowy cyklu życia, mające na celu optymalizację operacji naszych klientów i wspieranie ich w osiąganiu celów w zakresie dekarbonizacji i zrównoważonego rozwoju – stwierdził Henrik Wilhelms, dyrektor ds. sprzedaży umownej w Wärtsilä Marine Power.

Dapeng Princess został zbudowany przez Hudong-Zhonghua Shipbuilding i przekazany zamawiającemu w lutym br. Został zaprojektowany z myślą o wysokim przepływie przeładunkowym, wyposażony w jednostkę spalania gazu (GCU) i ma dużą zdolność przeładunku LNG, którą można wykorzystać do transferu ładunków płynnych pomiędzy szeroką gamą typów statków do transportu surowca. To największy na świecie zbiornikowiec LNG przeznaczony do pływania na płytkich wodach, poruszający się pod banderą Singapuru. Został wpisany do klasyfikacji China Classification Society (CCS).  Dzięki unikalnemu typowi podwójnej płetwy rufowej, systemowi sterowania dwoma sterami, a także wydajnemu, wolnoobrotowemu dwupaliwowemu silnikowi wysokoprężnemu, charakteryzuje się wysokimi osiągami prędkości, dobrą stabilnością kursu, bezpieczeństwem, niezawodnością, a także znacznym wskaźnikiem efektywności energetycznej itp. Jednostkę budowano wedle międzynarodowych wymogów dekarbonizacji branży morskiej w zakresie ograniczenia emisji CO2. Ma 239,4 metrów długości, 36,6 metra szerokości i projektowe zanurzenie 8,5 metra. Statek posiada cztery zbiorniki ładunkowe LNG typu GTT NO 96 L03+membranowe o pojemności min. temperatura projektowa -163 ℃ i max. projektowe ciśnienie pary 0,035 MPa, zapewniające pojemność 79600 m3.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.