Jedna z czołowych firm w branży żeglugowej na świecie Mediterranean Shipping Company (MSC) zorganizowała ceremonię nadania imienia swojemu nowemu kontenerowcowi, MSC Nicola Mastro we włoskim porcie w Trieście.
Nowy statek o długości 400 metrów i wyporności 24 116 TEU został zbudowany przez stocznię Jiangnan Shipyard, należącej do konglomeratu China State Shipbuilding Corporation. Jednostka należy do budowanej rekordowej pod względem rozmiarów klasy kontenerowców Celestino Maresca. Nim dotarł do Triestu, zawinął do portów w Chinach, Singapurze, Arabii Saudyjskiej, Izraelu i Francji. Cumując w Trieście był największym, jaki kiedykolwiek pojawił się we włoskim porcie. Kontenerowiec został nazwany na cześć kapitana żeglugi Nicoli Mastro, który był przez wiele lat związany zawodowo z MSC. O jego zasługach wspomniał prezes grupy MSC Diego Aponte.
Fot. MSC– W MSC stale modernizujemy naszą flotę i inwestujemy w najbardziej oszczędne statki z założenia. MSC Nicola Mastro jest jednym z nich. Tu, w Trieście, nasze inwestycje w terminale i koleje stworzyły strategiczną bramę, która przewozi ładunki aż do śródlądowych krajów Austrii, Czech, Słowacji i Węgier, a także docierając do innych państw, m.in. Niemiec – powiedział dyrektor generalny MSC Soren Toft.
Po zawinięciu do Chin, Singapuru, Arabii Saudyjskiej, Izraela, Francji i Włoch MSC Nicola Mastro przybył do terminalu morskiego w Trieście na ceremonię chrztu. Statek jest największym, jaki kiedykolwiek zacumował we Włoszech. W wydarzeniu wzięło udział blisko 600 gości, w tym przedstawiciele MSC i lokalnych władz. Oprócz uroczystego przecięcia wstęgi i rozbicia butelki szampana o kadłub statku, odbyły się także występy artystyczne.
MSC posiada flotę składającą się z 760 statków, a także 70 terminali zarządzanych na całym świecie, z czego 12 znajduje się we Włoszech. Firma angażuje się w rozwój zdolności przeładunkowych Włoch, jako ważnej bramy handlowej dla południa Europy. W 2022 roku firma obsłużyła około 1,8 miliona TEU zawijających do 19 portów we Włoszech. MSC jest przedsiębiorstwem aktywnym w regionie i ma na celu stworzenie synergii pomiędzy transportem morskim i lądowym poprzez połączenie portów z miejscami docelowymi w północnych Włoszech z maksymalnym czasem tranzytu wynoszącym dwa dni. Sieć kolejowa stale się rozwija, zarówno pod względem operacyjnym, jak i pod kątem dekarbonizacji logistyki śródlądowej. Rozpoczęte w 2022 roku inwestycje MSC w transport kolejowy w regionie pozwoliły znacząco ograniczyć emisję CO2.
Nowy kontenerowiec pływa pod banderą Liberii. Obecnie jest w trakcie rejsu z Triestu do chińskiego portu w Szanghaju, gdzie dotrze 20 września br.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów