Nowy kontenerowiec Evergreen o nazwie Ever Max zakończył właśnie swój dziewiczy rejs po Stanach Zjednoczonych. Kontenerowiec zapisze się w historii kilkoma rekordami. Jest bowiem największym kontenerowcem, który zawinął do terminala morskiego Seagrit w Baltimore. Jest to efekt długotrwałych działań na rzecz zwiększenia przepustowości tego portu w ostatnich latach.
Kontenerowiec zawinął do portu w Baltimore 19 sierpnia, a następnego dnia wyruszył w stronę Kanału Sueskiego. Statek ten obsługuje trasę Evergreen na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, wcześniej odwiedzając porty w Savannah, Nowym Jorku i Norfolk, zanim dotarł do Baltimore.
Ever Max ma 365 metrów długości i 160 000 ton nośności. Do Baltimore przybył z ładunkiem o pojemności 15 432 TEU, co przewyższa wcześniejszy rekord, który również należał do firmy Evergreen za kontenerowcem Triton, który w 2019 roku przypłynął z ładunkiem o pojemności 14 424 TEU.
Ponadto, statek ustanowił nowy rekord pod względem ładowności podczas przejścia przez Kanał Panamski. Urząd Kanału Panamskiego podał, że Ever Max był oceniany na przewóz aż 17 312 TEU przez Kanał, jednak ze względu na ograniczenia związane z zanurzeniem, musiał wyładować 1400 kontenerów do przeładunku przed wejściem do Kanału Panamskiego. W rezultacie oficjalnie zgłoszono, że przewiózł 13 345 TEU.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów