• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

CMA CGM otwiera nowy serwis oceaniczny do Portu Gdańsk

gm

03.08.2023 22:04
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski CMA CGM otwiera nowy serwis oceaniczny do Portu Gdańsk

Partnerzy portalu

Terminal kontenerowy Baltic Hub, fot. GospodarkaMorska.pl

Dzięki nowemu serwisowi, Port Gdańsk uzyska bezpośrednie połączenie z Busan, największym portem kontenerowym Korei Południowej i 6. największym na świecie. Pierwsze zawinięcie kontenerowca armatora CMA CGM do terminalu Baltic Hub już 15 sierpnia. Od października, statki w ramach serwisu FAL1, będą zwijały do Gdańska regularnie w cyklu cotygodniowym.

Francuski CMA CGM to jeden z największych armatorów kontenerowych. Serwis French Asia Line 1 (FAL1), będzie obsługiwał następujące porty: Gdańsk – Wilhelmshaven – Rotterdam – Algeciras - Port Klang – Busan – Ningbo – Shanghai – Yantian – Singapur -  Tanger – Dunkierka - Le Havre I Hamburg.

Jednostką otwierającą nowe połączenie będzie kontenerowiec CMA CGM Zheng He, pływający pod banderą maltańską. Jego długość to 399 m, zaś szerokość – 54 m. Następne zawinięcie jest planowane na 12 września. Wówczas do Portu Gdańsk przypłynie jednostka o nazwie CMA CGM Concorde pod banderą francuską o długości 400 m i szerokości 62 m.
Od października, statki w ramach serwisu będą zwijały do Gdańska w cyklu cotygodniowym.

– Część jednostek armatora CMA CGM obsługujących serwis FAL1 będzie wyposażona w nowoczesny napęd LNG. Wpisuje się to w aktualną politykę środowiskową UE. Czas transportu kontenerów z Busan do Gdańska armator określił na 54  dni – wyjaśnia Tomasz Braun, pełnomocnik Zarządu ds. relacji międzynarodowych ZMPG S.A. – Busan to już drugi port koreański po porcie Ulsan mający połączenie z Portem Gdańsk. Armator będzie także oferował rozszerzenie usługi transportu intermodalnego z Portu Gdańsk do kilkunastu miejscowości w Polsce oraz krajów Europy Centralnej i Wschodniej.

Otwarcie kolejnego serwisu oceanicznego jest m.in. efektem działań Portu Gdańsk w Korei Pd. w ramach „Business Mixera 2023”, międzynarodowej konferencji zorganizowanej pod koniec kwietnia br. w Seulu przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Spotkania między polskimi i koreańskimi przedsiębiorstwami i wizyta studyjna w Porcie Busan były świetną okazją do budowania i zacieśniania relacji biznesowych.

Korea Południowa jest dziś wiodącym inwestorem zagranicznym w Polsce. W kraju nad Wisłą działa blisko 550 przedsiębiorstw z kapitałem koreańskim, a to stawia Republikę Korei na drugim miejscu, po USA, wśród największych pozaeuropejskich inwestorów.

– Inwestycje koreańskie w Polsce, a także coraz większa aktywność polskich przedsiębiorców w Korei, wymusza na rynku żeglugowym otwieranie kolejnych połączeń do Portu Gdańsk. Dzięki temu z usług naszego portu korzysta coraz więcej klientów nie tylko z Polski, ale także Czech, Słowacji, Węgier czy Ukrainy – dodaje Tomasz Braun.

Port Gdańsk jest bowiem dla Azji morską bramą do rynków Europy Środkowo-Wschodniej, najdynamiczniej rozwijającego się regionu Unii Europejskiej. To idealny rynek dla 100 milionów konsumentów, ale także ważne miejsce produkcji i stale rosnącego eksportu produktów wysokiej jakości na rynki całego świata.

Strategiczne położenie Portu Gdańsk, nowoczesna infrastruktura, konkurencyjne ceny oraz status specjalnej strefy ekonomicznej dają mu przewagę nad innymi portami europejskimi. Walory te przyczyniły się do wzrostu i sukcesu portu w ostatnich latach, czyniąc go ważnym węzłem dla handlu i inwestycji pomiędzy Azją i Europą.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.