Port Gdańsk sukcesywnie oddaje do użytku nowe miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych. W sumie na terenie portu jest już 850 tzw. punktów odstawczych. A będzie jeszcze więcej. W czterech miejscach postojowych (przy ul. Budowniczych Portu Północnego, Ku Ujściu, Śnieżnej, Załogowej) są rozlokowane rakorafy, urządzenia do pobierania próbek zbóż. By badania ziarna mogły odbywać się również w tracie opadów deszczu, ZMPG S.A. postawił lekkie hale namiotowe. Próbki pobierane są 24 godziny na dobę.
W ciągu pierwszego półrocza br. przez Port Gdańsk wyeksportowano prawie 1,4 mln ton zboża (zwłaszcza kukurydzy), co stanowi wzrost o 52 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.
Ze względu na większe potrzeby związane z transportem zboża do portu,
w dwóch dodatkowych punktach zostały umieszczone nowe rakorafy J.S.
Hamilton. Kierowcy samochodów ciężarowych, w celu wykonania badań
jakości zboża mogą podjechać na plac buforowy przy ul. Ku Ujściu i
Budowniczych Portu Północnego. Tam czekają na nich pracownicy
laboratorium J.S. Hamilton.
W sumie na terenie Portu Gdańsk
próbki zbóż pobierane są w czterech lokalizacjach – miejsca postojowe
dla ciężarówek przy ul. Budowniczych Portu Północnego, Ku Ujściu,
Śnieżnej, Załogowej. Jest to odpowiedź na zwiększone zapotrzebowanie
wśród eksporterów zbóż.
– Operatorzy są w stanie obsłużyć
więcej samochodów, zostały bowiem zredukowane kolejki oczekujących
kierowców – wyjaśnia Łukasz Malinowski, prezes Portu Gdańsk.
Port
Gdańsk jest jedynym portem, który posiada zadaszone rakorafy. Dzięki
temu badanie ziarna może odbywać się w niesprzyjających warunkach
pogodowych.
Jak działa rakoraf? Urządzenie służy do automatycznego poboru próbek zbóż z otwartych naczep samochodowych. Do ładunku wprowadzona jest sonda, próbka zostaje wtłoczona do wewnętrznej komory, gdzie jest transportowana przez strumień powietrza elastycznym przewodem do pojemnika. Następnie próbki transportowane są do laboratorium. Materiał do badań może być pobierany z dowolnego miejsca i głębokości naczepy, co dodatkowo zapewnia większą precyzję wyników.
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów