J.S. Hamilton uruchomił dwa dodatkowe rakorafy. Pozwolą na zwiększenie przepustowości badań zbóż w eksporcie.
Eksport zboża drogą morską stanowi istotny sektor w globalnym handlu żywnością i jest jednym z największych wyzwań logistycznych w ostatnich miesiącach. We współpracy z operującym w porcie gdyńskim terminalem HES Gdynia Bulk Terminal oraz globalnym operatorem na rynku produktów spożywczych Louis Dreyfus Company, na parkingu przy ulicy Logistycznej J.S. Hamilton uruchomił dwa kolejne rakorafy, zwiększając możliwość realizacji próbkobrań zbóż i zapewniając nieprzerwany strumień dostaw pod załadunek w Terminalu HES. W trzech aktualnie pracujących rakorafach próbki pobierane są 24 godziny na dobę.
– Zakup nowych rakorafów był odpowiedzią na powiększające się zapotrzebowanie wśród eksporterów zbóż. W 2022 przeładowano 4,7 mln ton zbóż, a obecnie notuje się ponad 150% wzrost eksportu w porównaniu do analogicznego okresu – wskazał Maciej Zaczek, Dyrektor Branży Kontroli i Spedycji w J.S. Hamilton.
Czym są rakorafy i jak wygląda cały proces badania? Urządzenie służy do automatycznego poboru próbek zbóż z otwartych naczep samochodowych. Do ładunku wprowadzona jest sonda, próbka zostaje wtłoczona do wewnętrznej komory, gdzie jest transportowana przez strumień powietrza elastycznym przewodem do pojemnika. Następnie próbki transportowane są do laboratorium. Materiał do badań może być pobierany z dowolnego miejsca i głębokości naczepy, co dodatkowo zapewnia większą precyzję wyników.
– Dzięki uruchomieniu dwóch dodatkowych stanowisk poboru próbek jesteśmy wstanie obsłużyć ponad 700 samochodów dziennie i tym samym zredukowaliśmy kolejki oczekujących kierowców praktycznie do zera – dodaje Maciej Zaczek.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu