Port Gdynia zawnioskował do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o przygotowanie koncepcji programowej nie tylko dla pierwszego, ale także dla pozostałych dwóch odcinków Drogi Czerwonej. To działanie ma na celu przyspieszenie realizacji inwestycji, której planowany termin ukończenia to rok 2029.
Droga Czerwona będzie składać się z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
Firma Mosty Katowice za 8 mln zł opracowuje dokumentację na zlecenie GDDKiA. Dla pierwszego odcinka trwa przygotowanie koncepcji programowej, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjnego. To dużo mniej szczegółowy dokument, który nie pozwala od razu na ogłoszenie przetargu na budowę całości.
Władze Gdyni i portu mają wspólny interes w szybkiej budowy Drogi Czerwonej, aby zaspokoić rosnące potrzeby infrastrukturalne i zwiększyć konkurencyjność regionu.
Spotkanie w warszawskiej siedzibie GDDKiA, w którym udział wzięli przedstawiciele miasta, portu i Centralnego Portu Komunikacyjnego, skupiło się zlożonym przez port wniosku o przygotowanie koncepcji programowej oraz o wydanie decyzji środowiskowej dla wszystkich trzech planowanych fragmentów trasy.
CPK udzieliło inicjatywie swojego wstępnego poparcia.
Oczekuje się, że dokumentacja będzie gotowa wiosną 2024 roku. Obecnie celem jest ukończenie Drogi Czerwonej do roku 2029.
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024