Port Gdynia zawnioskował do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o przygotowanie koncepcji programowej nie tylko dla pierwszego, ale także dla pozostałych dwóch odcinków Drogi Czerwonej. To działanie ma na celu przyspieszenie realizacji inwestycji, której planowany termin ukończenia to rok 2029.
Droga Czerwona będzie składać się z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
Firma Mosty Katowice za 8 mln zł opracowuje dokumentację na zlecenie GDDKiA. Dla pierwszego odcinka trwa przygotowanie koncepcji programowej, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjnego. To dużo mniej szczegółowy dokument, który nie pozwala od razu na ogłoszenie przetargu na budowę całości.
Władze Gdyni i portu mają wspólny interes w szybkiej budowy Drogi Czerwonej, aby zaspokoić rosnące potrzeby infrastrukturalne i zwiększyć konkurencyjność regionu.
Spotkanie w warszawskiej siedzibie GDDKiA, w którym udział wzięli przedstawiciele miasta, portu i Centralnego Portu Komunikacyjnego, skupiło się zlożonym przez port wniosku o przygotowanie koncepcji programowej oraz o wydanie decyzji środowiskowej dla wszystkich trzech planowanych fragmentów trasy.
CPK udzieliło inicjatywie swojego wstępnego poparcia.
Oczekuje się, że dokumentacja będzie gotowa wiosną 2024 roku. Obecnie celem jest ukończenie Drogi Czerwonej do roku 2029.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął