jk
Wärtsilä wykonała ostatnio znaczący krok w kierunku realizacji swojej nowej strategii związanej z rozwojem i budową wizji kompleksowego, inteligentnego oraz przyjaznego środowisku systemu zarządzania pracą autonomicznych statków oraz zautomatyzowanych portów (Smart Marine Ecosystem Vision).
Pierwszym zwiastunem systemu jest bezzałogowy statek typu offshore „Highland Chieftain”, który przeszedł pozytywnie wszelkie testy operacyjne na Morzu Północnym. Statek, sterowany joystickem z centrum operacyjnego położonym w San Diego USA, wyposażony jest w urządzenia napędowe Wärstsilä, a także w pakiet Wärtsilä Nacos Platinum, obejmujący systemy: nawigacyjny, automatykę okrętową oraz dynamiczne pozycjonowanie (DP).
Połączenie w jeden zautomatyzowany system portów, autonomicznych statków, całego systemu logistyki portowej włączając transport oraz zarządzanie magazynami spowoduje bardziej efektywne wykorzystanie zasobów.
Rozwój technologiczny proponowany przez firmę Wärtsilä w kierunku napędów elektrycznych, hybrydowych oraz LNG wpisuje się w przedstawioną wizję inteligentnych, przyjaznych środowisku systemów.
Cyfrowe i zautomatyzowane systemy faktycznie zmieniają naszą rzeczywistość ale z drugiej strony pomagają ludziom w podejmowaniu bardziej optymalnych decyzji i w sposób znaczący wpływają na poprawę bezpieczeństwa w branży morskiej. Aktualnie ok 90 % wypadków w tym obszarze powodowanych jest błędami ludzkimi. W proponowanym systemie ludzie, zamiast do wykonywania powtarzający się zadań, będą potrzebni do prowadzenia prac analitycznych oraz do podejmowania ważnych decyzji.
Wartsila Polska Sp. z o.o. jest jednym z 70 krajowych przedstawicielstw Wärtsilä Corporation na świecie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej