jk
Wärtsilä wykonała ostatnio znaczący krok w kierunku realizacji swojej nowej strategii związanej z rozwojem i budową wizji kompleksowego, inteligentnego oraz przyjaznego środowisku systemu zarządzania pracą autonomicznych statków oraz zautomatyzowanych portów (Smart Marine Ecosystem Vision).
Pierwszym zwiastunem systemu jest bezzałogowy statek typu offshore „Highland Chieftain”, który przeszedł pozytywnie wszelkie testy operacyjne na Morzu Północnym. Statek, sterowany joystickem z centrum operacyjnego położonym w San Diego USA, wyposażony jest w urządzenia napędowe Wärstsilä, a także w pakiet Wärtsilä Nacos Platinum, obejmujący systemy: nawigacyjny, automatykę okrętową oraz dynamiczne pozycjonowanie (DP).
Połączenie w jeden zautomatyzowany system portów, autonomicznych statków, całego systemu logistyki portowej włączając transport oraz zarządzanie magazynami spowoduje bardziej efektywne wykorzystanie zasobów.
Rozwój technologiczny proponowany przez firmę Wärtsilä w kierunku napędów elektrycznych, hybrydowych oraz LNG wpisuje się w przedstawioną wizję inteligentnych, przyjaznych środowisku systemów.
Cyfrowe i zautomatyzowane systemy faktycznie zmieniają naszą rzeczywistość ale z drugiej strony pomagają ludziom w podejmowaniu bardziej optymalnych decyzji i w sposób znaczący wpływają na poprawę bezpieczeństwa w branży morskiej. Aktualnie ok 90 % wypadków w tym obszarze powodowanych jest błędami ludzkimi. W proponowanym systemie ludzie, zamiast do wykonywania powtarzający się zadań, będą potrzebni do prowadzenia prac analitycznych oraz do podejmowania ważnych decyzji.
Wartsila Polska Sp. z o.o. jest jednym z 70 krajowych przedstawicielstw Wärtsilä Corporation na świecie.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth