PMK
Fińska grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy hybrydowy system konwersji mocy dla trzech nowych promów RoRo budowanych w chińskiej stoczni Nanjing Jinling dla Finnlines, części włoskiej grupy Grimaldi.
Rozwiązanie hybrydowe, które obejmuje system magazynowania energii 5000 kWh, pozwoli tym statkom na zerową emisję podczas pobytu w porcie i spełni notację Green Plus Registro Italiano Navale (RINA). Jednostki będą miały również klasę lodową 1A Super.
- Inteligentne podejście firmy Wärtsilä do rozwoju technologii ma na celu dostarczanie wysoce wydajnych rozwiązań przy minimalnym wpływie na środowisko. To kolejny przykład tego, jak przekształcamy to podejście w praktyczną i niezawodną rzeczywistość - mówi Mikael Lindholm, dyrektor działu budownictwa w Finnlines.
- Te nowe promy będą jednymi z najbardziej ekologicznych statków tego typu. Jesteśmy liderem w rozwoju hybrydowych statków energetycznych, morskich akumulatorów i systemów zarządzania energią - powiedział Emanuele Grimaldi, dyrektor generalny Finnlines.
Urządzenia Wärtsilä, w tym również wbudowane generatory wałków, przystawki odbioru mocy / przystawki w przetwornicach i transformatory, zostaną dostarczone dos toczni w drugiej połowie 2020 roku.
Liczba zamówień Wärtsilä w czwartym kwartale 2019 roku spadła o 17% do 1,55 mld euro rok do roku. Sprzedaż netto firmy wzrosła o 10% do 1,6 mld euro r / r. Sprzedaż netto była stabilna i wyniosła 5,1 mld EUR.
Firma spodziewa się, że popyt na jej usługi i rozwiązania w 2020 roku będzie niższy niż w poprzednim. Głównie z powodu złych warunków rynkowych. Aktualny portfel zamówień Wärtsilä na dostawy do 2020 roku wynosi 3,57 mld euro, na co składają się głównie dostawy sprzętu.
- Rok 2019 charakteryzował się trudnymi warunkami rynku i słabymi wynikami finansowymi. Chociaż wzrost zarówno dostaw sprzętu morskiego, jak i wolumenów usług spowodował stabilną sprzedaż netto grupy, nasz wynik operacyjny był znacznie poniżej poprzedniego roku - powiedział Jaako Eskola, prezes i dyrektor generalny giganta technologicznego.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza