PMK
We wtorek, 23 lutego 2016 zwodowany został kolejny, czwarty z serii statek typu PSV z napędem gazowym przeznaczony do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych.
Statek budowany jest dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore.
Aktualnie rozpoczyna się proces wyposażania statku w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.
Po zakończeniu tego etapu przyjdzie czas na testowanie zainstalowanych systemów oraz kompleksowe próby morskie.
Jednostka budowana jest na podstawie projektu opracowanego przez norweskie biuro Wartsila Ship Design pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL.
Podstawowe informacje:
Długość: 89,2 m
Szerokość: 19 m
Prędkość: 14,6 węzłów
Nośność: 5,4 tys. ton
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth