PMK
We wtorek, 23 lutego 2016 zwodowany został kolejny, czwarty z serii statek typu PSV z napędem gazowym przeznaczony do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych.
Statek budowany jest dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore.
Aktualnie rozpoczyna się proces wyposażania statku w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.
Po zakończeniu tego etapu przyjdzie czas na testowanie zainstalowanych systemów oraz kompleksowe próby morskie.
Jednostka budowana jest na podstawie projektu opracowanego przez norweskie biuro Wartsila Ship Design pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL.
Podstawowe informacje:
Długość: 89,2 m
Szerokość: 19 m
Prędkość: 14,6 węzłów
Nośność: 5,4 tys. ton
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich