JK
Od października 2015 r. 115 statków handlowych na trasie Europa-Azja i Azja-Wschodnie Wybrzeże USA, zamiast płynąć przez Kanał Sueski, opływa afrykański Przylądek Dobrej Nadziei – informuje „Gazeta Wyborcza”.
Manewr zmiany trasy możliwy jest dzięki taniej ropie. 1 tona paliwa IFO 380 w porcie w Antwerpii kosztuje ok. 130 dol., a rok temu trzeba było zapłacić 3 razy tyle, 305 dol. Obecnie opłaca się więc dopłacić do paliwa i wydłużyć trasę o tydzień niż wnosić spore opłaty za przeprawę w poszczególnych kanałach.
Port Gdynia: nowy plac przeładunkowy Langowski Logistics
Na terenach portowych jest już 780 miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych
Wyspy Owcze ograniczą rosyjskim statkom dostęp do swoich portów
ONZ: tylko 33 statki wypłynęły w maju z ukraińskich portów, o połowę mniej niż w kwietniu
Sejmik województwa przyjął stanowisko ws. portu w Elblągu
Kolejki na przeprawie promowej w Świnoujściu