PMK
Wärtsilä w pełni wyposaży pierwszy z krótkodystansowych statków ro-lo napędzanych LNG, które będą transportować produkty papiernicze po Europie dla fińskiego armatora Bore.
Wärtsilä współpracowała zarówno z właścicielem, jak i biurem projektowym, w celu opracowania zoptymalizowanego pod kątem statku zintegrowanego systemu LNG. W rezultacie możliwe było zlokalizowanie pod pokładem systemu magazynowania i zasilania Wärtsilä LNGPac o pojemności 250 m3, bez uszczerbku dla pojemności ładunkowej. Statki zostały zamówione i są budowane w stoczni WuHu w Chinach.
Każdy statek będzie wyposażony w sterowanie Wärtsilä ProTouch i Eco Control, aby umożliwić dokładnie zsynchronizowaną prędkość obrotową silnika. Te zintegrowane technologie będą obsługiwane za pośrednictwem jednostki gromadzącej dane Wärtsilä (WDCU) z usługami w chmurze i zdalnym monitorowaniem w celu optymalizacji operatywności, oszczędności paliwa i okresowej konserwacji.
120-metrowe statki sklasyfikowane w klasie lodowej 1A będą czarterowane przez fińską firmę leśną UPM i będą działać na Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym. Pierwszy statek ma zostać dostarczony w połowie 2021 roku.
Ankieta: polska gospodarka morska
Orlen z umową przyłączeniową dla morskiej farmy wiatrowej
Założyciel Amazona ochrzcił statek do obsługi rakiet kosmicznych
Targi Nor-Shipping przełożone na styczeń 2022 roku
Bez poprawek do ustawy o offshore w senackiej komisji
12,5 dla Szczecina - jak aktualnie wygląda pogłębiany tor wodny?
Ropa brent | 55,84 $ | baryłka | 1,99% | 21:56 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2364,00 $ | uncja | -0,55% | 21:56 |
Platyna | 1091,65 $ | uncja | -0,16% | 21:56 |
Srebro | 25,23 $ | uncja | 0,88% | 21:56 |
Złoto | 1838,95 $ | uncja | 0,12% | 21:56 |