Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping i fińska grupa technologiczna Wärtsilä wzmocniły swoje bieżące partnerstwo podpisując umowę współpracy celem przyspieszenia przejścia w kierunku osiągnięcia zerowej emisji CO2 w przemyśle morskim.
Celem stworzonego kilka lat temu centrum, związanego z jednym z największych przedsiębiorstw wyspecjalizowanych w transporcie morskim, jest wdrażanie nowych technologii prowadzących do osiągnięcia zeroemisyjności za kilka dekad. Obecnie w skali globalnej na morzu operuje 100 000 statków handlowych różnych rozmiarów i przeznaczenia, które zużywają każdego roku około 300 milionów ton paliwa. To sprawia, że żegluga jest odpowiedzialna za około 3% globalnej emisji CO2. Inicjatorzy przedsięwzięcia dążą do jego ograniczenia, jednocześnie szukając drogi ku dalszemu rozwojowi transportu morskiego i przeładunków.
- Współpraca pozostaje kluczem do przyspieszenia transformacji dekarbonizacji przemysłu morskiego. Dołączając do Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping jako Mission Ambassador, Wärtsilä otwiera się na współpracę nie tylko pomiędzy zainteresowanymi stronami z branży morskiej, ale także dostawcami paliw, uniwersytetami i rządami. Połączenie wiedzy specjalistycznej poprzez to forum niewątpliwie przyczyni się do powstania silniejszego przemysłu morskiego, w którym zgodność z przepisami jest osiągalna, zrównoważona i opłacalna, w tym z myślą o przyszłych pokoleniach - stwierdził prezes Wärtsilä Marine Power Roger Holm.
Centrum jest zaangażowane w prowadzenie badań nad osiągnięciem zrównoważonej dekarbonizacji przemysłu morskiego do 2050 roku poprzez współpracę między różnymi podmiotami z branży morskiej, naukowej i rządowej. Oznacza to finansowanie specjalistycznych badań, jak i regulacji środowiskowych. Niedawno przedstawiło raport zawierający opis konkretnych działań. Do jego zapisów należy podniesienie efektywności energetycznej na statkach, szersze stosowanie paliw alternatywnych, promowanie działań ograniczających emisję CO2 i wspieranie odważnych inicjatyw mających na celu dekarbonizację.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym