Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping i fińska grupa technologiczna Wärtsilä wzmocniły swoje bieżące partnerstwo podpisując umowę współpracy celem przyspieszenia przejścia w kierunku osiągnięcia zerowej emisji CO2 w przemyśle morskim.
Celem stworzonego kilka lat temu centrum, związanego z jednym z największych przedsiębiorstw wyspecjalizowanych w transporcie morskim, jest wdrażanie nowych technologii prowadzących do osiągnięcia zeroemisyjności za kilka dekad. Obecnie w skali globalnej na morzu operuje 100 000 statków handlowych różnych rozmiarów i przeznaczenia, które zużywają każdego roku około 300 milionów ton paliwa. To sprawia, że żegluga jest odpowiedzialna za około 3% globalnej emisji CO2. Inicjatorzy przedsięwzięcia dążą do jego ograniczenia, jednocześnie szukając drogi ku dalszemu rozwojowi transportu morskiego i przeładunków.
- Współpraca pozostaje kluczem do przyspieszenia transformacji dekarbonizacji przemysłu morskiego. Dołączając do Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping jako Mission Ambassador, Wärtsilä otwiera się na współpracę nie tylko pomiędzy zainteresowanymi stronami z branży morskiej, ale także dostawcami paliw, uniwersytetami i rządami. Połączenie wiedzy specjalistycznej poprzez to forum niewątpliwie przyczyni się do powstania silniejszego przemysłu morskiego, w którym zgodność z przepisami jest osiągalna, zrównoważona i opłacalna, w tym z myślą o przyszłych pokoleniach - stwierdził prezes Wärtsilä Marine Power Roger Holm.
Centrum jest zaangażowane w prowadzenie badań nad osiągnięciem zrównoważonej dekarbonizacji przemysłu morskiego do 2050 roku poprzez współpracę między różnymi podmiotami z branży morskiej, naukowej i rządowej. Oznacza to finansowanie specjalistycznych badań, jak i regulacji środowiskowych. Niedawno przedstawiło raport zawierający opis konkretnych działań. Do jego zapisów należy podniesienie efektywności energetycznej na statkach, szersze stosowanie paliw alternatywnych, promowanie działań ograniczających emisję CO2 i wspieranie odważnych inicjatyw mających na celu dekarbonizację.
Powstające Muzeum Kanału Sueskiego szykuje się do otwarcia na turystów
Muzeum Marynarki Wojennej pokazuje wnętrze Sokoła. Prace nad wyjątkowym eksponatem wciąż trwają
Wojciech Ślączka wybrany na rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie
Jakie są możliwości pracy w terminalu kontenerowym? Baltic Hub odpowiada na to pytanie podczas targów pracy Talent Days
ESG: koszt czy inwestycja? Czy dążenie podmiotów w kierunku zrównoważonego rozwoju przekłada się na wyniki finansowe?
Dzień Otwarty Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni