JK
Wärtsilä wraz z Shanghai Bestway Marine Engineering Design Co Ltd podpisała w styczniu kontrakt na zaprojektowanie statku wsparcia głębokowodnych prac podwodnych. Statek ma być zbudowany dla państwowej firmy China Shanghai Salvage Bureau (SSB), zajmującej się ratownictwem morskim w Chinach.
Jednostka zaprojektowana przez Wärtsilä będzie kombinacją kluczowych funkcji, które będą wykorzystane na głębokości dochodzącej nawet do 6000 metrów: działania ratownicze, układanie rur, wykonywanie prac budowlanych oraz nurkowanie saturacyjne pozwalające na kilkudniową pracę 24 nurków przy użyciu komór dekompresyjnych połączonych bezpośrednio z dzwonami nurkowymi. Będzie to pierwsza jednostka na świecie posiadająca takie możłiwości.
- Nowy statek będzie z pewnością najbardziej wyrafinowaną jednostką w naszej flocie. Będzie przeprowadzać operacje w bardzo głębokich wodach i często trudnych warunkach. Wierzymy, że projekt Wärtsilä spełni wszystkie nasze wymagania - skomentował Huang Yan, dyrektor SSB.
W Niemczech powstaje największy na świecie dron podwodny
Patent na technologię mocno zwiększa wartość firmy
Damen prezentuje nową jednostkę morską przeznaczoną do wsparcia offshore
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku