JK
Wärtsilä wraz z Shanghai Bestway Marine Engineering Design Co Ltd podpisała w styczniu kontrakt na zaprojektowanie statku wsparcia głębokowodnych prac podwodnych. Statek ma być zbudowany dla państwowej firmy China Shanghai Salvage Bureau (SSB), zajmującej się ratownictwem morskim w Chinach.
Jednostka zaprojektowana przez Wärtsilä będzie kombinacją kluczowych funkcji, które będą wykorzystane na głębokości dochodzącej nawet do 6000 metrów: działania ratownicze, układanie rur, wykonywanie prac budowlanych oraz nurkowanie saturacyjne pozwalające na kilkudniową pracę 24 nurków przy użyciu komór dekompresyjnych połączonych bezpośrednio z dzwonami nurkowymi. Będzie to pierwsza jednostka na świecie posiadająca takie możłiwości.
- Nowy statek będzie z pewnością najbardziej wyrafinowaną jednostką w naszej flocie. Będzie przeprowadzać operacje w bardzo głębokich wodach i często trudnych warunkach. Wierzymy, że projekt Wärtsilä spełni wszystkie nasze wymagania - skomentował Huang Yan, dyrektor SSB.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii