JK
Wärtsilä wraz z Shanghai Bestway Marine Engineering Design Co Ltd podpisała w styczniu kontrakt na zaprojektowanie statku wsparcia głębokowodnych prac podwodnych. Statek ma być zbudowany dla państwowej firmy China Shanghai Salvage Bureau (SSB), zajmującej się ratownictwem morskim w Chinach.
Jednostka zaprojektowana przez Wärtsilä będzie kombinacją kluczowych funkcji, które będą wykorzystane na głębokości dochodzącej nawet do 6000 metrów: działania ratownicze, układanie rur, wykonywanie prac budowlanych oraz nurkowanie saturacyjne pozwalające na kilkudniową pracę 24 nurków przy użyciu komór dekompresyjnych połączonych bezpośrednio z dzwonami nurkowymi. Będzie to pierwsza jednostka na świecie posiadająca takie możłiwości.
- Nowy statek będzie z pewnością najbardziej wyrafinowaną jednostką w naszej flocie. Będzie przeprowadzać operacje w bardzo głębokich wodach i często trudnych warunkach. Wierzymy, że projekt Wärtsilä spełni wszystkie nasze wymagania - skomentował Huang Yan, dyrektor SSB.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Babcock nie próżnuje i doposaża kolejną fregatę typu 31, przyszły HMS Active
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw