Stocznia Ferus Smit zwodowała najnowszy chemikaliowiec napędzany LNG dla szwedzkiego Thun Tankers. Jednostka o numerze budowy 451 otrzyma nazwę Thun Equality i będzie trzecim statkiem klasy E budowanym dla szwedzkiego armatora.
Chemikaliowiec o nośności 7999 dwt będzie posiadał pojemność 9540 m3 dzięki dziewięciu powlekanym zbiornikom ładunkowym, zdolnym przewozić ładunki chemiczne objęte w przepisach MARPOL i IMO II.
Statek o 115 metrach długości i 15,87 metrach szerokości, będzie posiadał klasę lodową 1A FS i będzie mógł operować na Bałtyku przez cały rok.
Będzie również wyposażony w silnik główny Wartsila 6L34DF, zdolny do pracy na skroplonym gazie ziemnym i oleju napędowym. Statki klasy E są dalszym rozwinięciem istniejącej floty Grupy Erik Thun.
Do tej pory dostarczono dwa z czterech tankowców napędzanych LNG: Thun Eos i Thun Evolve.
Thun Tankers dodał, że dwa dodatkowe statki z serii zostaną dostarczone w 2021 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii