PMK
Towarzystwo klasyfikacyjne RINA oraz instytut Shanghai Merchant Ship Design & Research Institute (SDARI) podpisały porozumienie JDP w celu stworzenia projektu statku z napędem na amoniak lub metanol.
Zgodnie z porozumieniem, SDARI skupi się nad rozwojem konceptu jednostki i jej projektu, podczas gdy RINA zweryfikuje zgodność z obowiązującymi przepisami, w tym dotyczącymi stosowania paliw alternatywnych.
Na potrzeby projektu wybrano tankowiec, ale projekt zwiększy zrozumienie zastosowania obu paliw w przemyśle żeglugowym, dając możliwości zastosowania ich w różnych typach statków.
Niemiecki producent silników, MAN Energy Solutions, zapewni pomoc zewnętrzną projektowi.
- Konstrukcje statków przeszły długą drogę pod względem wydajności, ale aby osiągnąć cele w zakresie redukcji emisji, musimy szukać paliw alternatywnych. Statek specjalnie zaprojektowany i zoptymalizowany pod kątem wykorzystania amoniaku i metanolu jako paliw oferuje przyszłościowe, przyjazne dla środowiska rozwiązanie - skomentował Giosuè Vezzuto, wiceprezes wykonawczy Marine w RINA.
- Wierzymy, że ten projekt przyniesie korzyści całemu przemysłowi żeglugowemu, uwalniając potencjał zarówno amoniaku, jak i metanolu – dodał.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z RINA, aby dostarczać coraz bardziej niezawodne rozwiązania projektowe i sprostać celom emisji wyznaczonym przez IMO na lata 2030 i 2050 - powiedział Wang Gang Yi, wiceprezes SDARI.
- Chociaż technologia silników dwusuwowych prawdopodobnie utrzyma swój wpływ na żeglugę dalekomorską w dającej się przewidzieć przyszłości, amoniak i metanol to paliwa o dużym potencjale jako czyste, bezemisyjne paliwa. Z niecierpliwością czekamy na podzielenie się naszą wiedzą przy tym projekcie - zauważył Brian Østergaard Sørensen, wiceprezes i dyrektor działu badań i rozwoju w dziale dwusuwów w MAN Energy Solutions Copenhagen.
Cemet Ltd - 30 lat na rynku to dla nas dopiero początek!
W pełni wyposażona jednostka zbudowana w stoczni Safe w Gdańsku na próbach morskich [wideo]
OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA
Orion I - offshorowy kolos wszedł do Portu Gdańsk. To na nim runął jeden z największych dźwigów świata
Wybudowany w Gdańsku prom hołdem dla kanadyjskich Indian
„Zawisza Czarny” po remocie wrócił do Gdyni
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27696,00 $ | tona | 0,79% | 14 kwi |
Cynk | 2789,00 $ | tona | 1,27% | 14 kwi |
Aluminium | 2297,00 $ | tona | 0,83% | 14 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |