Towarzystwo klasyfikacyjne RINA oraz instytut Shanghai Merchant Ship Design & Research Institute (SDARI) podpisały porozumienie JDP w celu stworzenia projektu statku z napędem na amoniak lub metanol.
Zgodnie z porozumieniem, SDARI skupi się nad rozwojem konceptu jednostki i jej projektu, podczas gdy RINA zweryfikuje zgodność z obowiązującymi przepisami, w tym dotyczącymi stosowania paliw alternatywnych.
Na potrzeby projektu wybrano tankowiec, ale projekt zwiększy zrozumienie zastosowania obu paliw w przemyśle żeglugowym, dając możliwości zastosowania ich w różnych typach statków.
Niemiecki producent silników, MAN Energy Solutions, zapewni pomoc zewnętrzną projektowi.
- Konstrukcje statków przeszły długą drogę pod względem wydajności, ale aby osiągnąć cele w zakresie redukcji emisji, musimy szukać paliw alternatywnych. Statek specjalnie zaprojektowany i zoptymalizowany pod kątem wykorzystania amoniaku i metanolu jako paliw oferuje przyszłościowe, przyjazne dla środowiska rozwiązanie - skomentował Giosuè Vezzuto, wiceprezes wykonawczy Marine w RINA.
- Wierzymy, że ten projekt przyniesie korzyści całemu przemysłowi żeglugowemu, uwalniając potencjał zarówno amoniaku, jak i metanolu – dodał.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z RINA, aby dostarczać coraz bardziej niezawodne rozwiązania projektowe i sprostać celom emisji wyznaczonym przez IMO na lata 2030 i 2050 - powiedział Wang Gang Yi, wiceprezes SDARI.
- Chociaż technologia silników dwusuwowych prawdopodobnie utrzyma swój wpływ na żeglugę dalekomorską w dającej się przewidzieć przyszłości, amoniak i metanol to paliwa o dużym potencjale jako czyste, bezemisyjne paliwa. Z niecierpliwością czekamy na podzielenie się naszą wiedzą przy tym projekcie - zauważył Brian Østergaard Sørensen, wiceprezes i dyrektor działu badań i rozwoju w dziale dwusuwów w MAN Energy Solutions Copenhagen.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española