• <
KONGSBERG_2023

RINA i SDARI wspólnie stworzą projekt tankowca napędzanego metanolem lub amoniakiem

PMK

15.02.2021 16:30 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki RINA i SDARI wspólnie stworzą projekt tankowca napędzanego metanolem lub amoniakiem

Partnerzy portalu

RINA i SDARI wspólnie stworzą projekt tankowca napędzanego metanolem lub amoniakiem - GospodarkaMorska.pl
RINA

Towarzystwo klasyfikacyjne RINA oraz instytut Shanghai Merchant Ship Design & Research Institute (SDARI) podpisały porozumienie JDP w celu stworzenia projektu statku z napędem na amoniak lub metanol.

Zgodnie z porozumieniem, SDARI skupi się nad rozwojem konceptu jednostki i jej projektu, podczas gdy RINA zweryfikuje zgodność z obowiązującymi przepisami, w tym dotyczącymi stosowania paliw alternatywnych.

Na potrzeby projektu wybrano tankowiec, ale projekt zwiększy zrozumienie zastosowania obu paliw w przemyśle żeglugowym, dając możliwości zastosowania ich w różnych typach statków.

Niemiecki producent silników, MAN Energy Solutions, zapewni pomoc zewnętrzną projektowi. 

- Konstrukcje statków przeszły długą drogę pod względem wydajności, ale aby osiągnąć cele w zakresie redukcji emisji, musimy szukać paliw alternatywnych. Statek specjalnie zaprojektowany i zoptymalizowany pod kątem wykorzystania amoniaku i metanolu jako paliw oferuje przyszłościowe, przyjazne dla środowiska rozwiązanie - skomentował Giosuè Vezzuto, wiceprezes wykonawczy Marine w RINA.

- Wierzymy, że ten projekt przyniesie korzyści całemu przemysłowi żeglugowemu, uwalniając potencjał zarówno amoniaku, jak i metanolu – dodał.

- Cieszymy się, że możemy współpracować z RINA, aby dostarczać coraz bardziej niezawodne rozwiązania projektowe i sprostać celom emisji wyznaczonym przez IMO na lata 2030 i 2050 - powiedział Wang Gang Yi, wiceprezes SDARI.

- Chociaż technologia silników dwusuwowych prawdopodobnie utrzyma swój wpływ na żeglugę dalekomorską w dającej się przewidzieć przyszłości, amoniak i metanol to paliwa o dużym potencjale jako czyste, bezemisyjne paliwa. Z niecierpliwością czekamy na podzielenie się naszą wiedzą przy tym projekcie - zauważył Brian Østergaard Sørensen, wiceprezes i dyrektor działu badań i rozwoju w dziale dwusuwów w MAN Energy Solutions Copenhagen.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.