Bałtycka Baza Masowa to mieszcząca się w porcie Gdynia spółka specjalizująca się w przeładunku materiałów niebezpiecznych, chemicznych, a w szczególności nawozów. 18 lutego towarzyszyliśmy z kamerą załodze BBM w załadunku Pulanu.
„Mimo zimowej, mroźnej atmosfery nie zwalniamy tępa. Ładunki idą pełną parą. W dniu dzisiejszym obsługujemy statek WILSON do załadunku 3000 ton Pulanu, flagowego produktu naszego głównego udziałowcy Zakładów Azotowych w Puławach. Załadunek rozpoczęliśmy o godzinie 7, a skończymy jutro koło godziny 12. Usługę realizujemy z wydajnością ok. 2500 ton na dobę.” - powiedział nam prezes zarządu BBM Paweł Pawlak.
Obsługiwana jednostka, WILSON DVINA, to zbudowany w 92 r. statek towarowy o długości całkowitej 87 m. Statek przypłyną do Gdyni z duńskiego Horsens, a po załadunku uda się do portu Brisbane w Wielkiej Brytanii.
Ze względu na skład transportowanego towaru „operacje wykonywane są na poziomie pierwszym bezpieczeństwa, towar jest niebezpieczny klasy 5-1. Usługa wykonywana jest z wykorzystaniem układarek, żurawia specjalistycznego jak również przyczep rolniczych, które dowożą towar na nabrzeże Wendy.” - dodaje Roman Małow, dyrektor ds. eksploatacji.
Korzystając z okazji spytaliśmy prezesa zarządu Pawła Pawlaka o wpływ pandemii na pracę BBM. Dane za rok ubiegły, ewidentnie wskazują, że spółka radzi sobie wyśmienicie: „rok 2020 w Bałtyckiej Bazie Masowej był jednym z najbardziej udanych. Odnotowaliśmy znaczący wzrost przeładunku, który w 2020, zamknął się sumą 480 tys. ton. Jeśli chodzi o sytuację finansową, osiągnęliśmy zysk 4 - krotnie większy niż planowany.”
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie