Wärtsilä i China State Shipbuilding Corporation (CSSC) podpisały list intencyjny w celu utworzenia nowej spółki joint venture. Spółka będzie koncentrować się na chińskim rynku rozwiązań elektrycznych i automatyki (E & A) dla zastosowań morskich.
Planowane działania spółki będzą obejmować sprzedaż, marketing, zarządzanie projektami dla rynku E & A. Pełny zakres działalności spółki będzie definiowany wraz z jej rozwojem. Firma rozpocznie działalność na początku 2017 roku. List intencyjny został podpisany przez CEO Wärtsilä Jaakko Eskola i Wu Qiang, prezesa CSSC podczas ceremonii w Szanghaju w 16 marca.
Dodoajym, że Wärtsilä i CSSC są już partnerami i tworzą trzy spółki joint venture. W 2004 roku powstała Wärtsilä CME Zhenjiang Propeller Co Ltd (WCME), spółka wytworzenia środków i śrub napędowych. W 2014 r. utworzono CSSC Wärtsilä Engine (Shanghai) Co. Ltd. (CWEC), która produkuje m.in. silniki średniej prędkości, silniki wysokoprężne i systemy dual-fuel. W 2015 roku powstała Winterthur Gas & Diesel (WinGD), ktora przejęła rozwój i sprzedaż m.in. silników okrętowych o niskiej prędkości.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek