PMK
Fińska grupa technologiczna Wärtsilä zawarła umowę na dostawę rozwiązań technologicznych dla dwóch nowych japońskich promów napędzanych LNG.
Wärtsilä dostarczy kompletny pakiet LNG, obejmujący silnik 31DF i skrzynię biegów. Fińska firma dostarczy również system magazynowania, zaopatrzenia i kontroli LNGPac dla dwóch statków. Statki jest budowany na zamówienie Ferry Sunflower, Mitsui O.S.K. Jednostka linii (MOL).
Jednostki powstaną w japońskim zakładzie Mitsubishi w Shimonoseki. Duet będzie pierwszymi promami napędzanymi LNG, które zostaną zbudowane w Japonii.
Ponadto ten nowy projekt został przyjęty w japońskim systemie oceny oszczędności energii dla statków przybrzeżnych. Jest to program testów demonstracyjnych w celu zwiększenia wydajności operacyjnej.
- MOL dąży do zmniejszenia wpływu swojej działalności na środowisko, a budowa tych dwóch promów ma w tym pomóc. Działając na LNG, będą miały znacznie mniejszy ślad węglowy, a wysokowydajny silnik Wärtsilä idealnie spełni nasze wymagania - powiedział Makoto Yamaguchi, dyrektor generalny Mitsui O.S.K. Line.
Jednostki o długości około 200 metrów będzie nosić nazwy Sunflower Kurenai i Sunflower Murasaki. Promy będą mogły przewozić około 763 pasażerów, 136 ciężarówek i 100 samochodów osobowych. Statki napędzane LNG będą mogły żeglować z prędkością 22,5 węzłów.
Wejście do służby promów planowane jest na 2023 roku, na trasie Osaka - Beppu.
PGZ Stocznia Wojenna i Babcock wprowadzają międzynarodowy program stażowy
Duchy przeszłości w Rosji. Nowy lodołamacz będzie nosił nazwę Stalingrad
Bureau Veritas opublikowało zasady klasyfikacyjne dla statków na wodór
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście najlepszym inwestorem w plebiscycie "Złota Setka Zachodniopomorskiego 2022"
Damen wprowadza w pełni elektryczny statek SOV z możliwością ładowania na morzu
Dzień Otwarty Daru Młodzieży – odpalamy najwyższą choinkę w Trójmieście!