Fińska grupa technologiczna Wartsila dostarczy swoje technologie dla dwóch promów Finnlines budowanych w chińskiej stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Weihai). Dwie jednostki typu Superstar będą pływać między Finlandią i Szwecją.
Statki zostaną wyposażone silniki Wartsila 46F, pędniki i najnowocześniejszy pakiet elektryczny. Obejmuje to hybrydowy system generatora wałowego zawierający w pełni zintegrowany napęd Multidrive, który może napędzać generatory wałowe w obu kierunkach.
Pakiet obejmuje również system sterowania pędnikiem oraz system zarządzania energią w celu optymalizacji wydajności. Umożliwi to statkom pracę w porcie bez wytwarzania emisji na bateriach lub dzięki energii z lądu..
230-metrowe promy będą mogły przewieźć do 1,1 tys. pasażerów, a ich ładowność wyniesie 5,1 tys. metrów pasa. Sprzęt Wartsili ma być dostarczany począwszy od 2022 roku. Jednostki mają wejść do służby w 2023 roku.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"