Szwedzki operator promowy Stena Line odebrał dostawę Stena Embla, ostatniego z trzech nowych statków E-Flexer, przeznaczonych na Morze Irlandzkie.
Ceremonia dostawy odbyła się w stoczni CMI Jinling Weihai w Chinach w dniu 19 listopada.
Stena Embla jest trzecim z pięciu statków pasażerskich typu ro-ro (roPax) nowej generacji zamówionych w CMI Jingling przez Stena Line i Stena RoRo. Ostatnie dwa statki z tej partii, które są nieco większe, mają zostać dostarczone w 2022 roku.
Miesiąc temu Stena Embla pomyślnie zakończyła próby morskie na chińskim Morzu Żółtym. Podczas prób morskich sprawdzono osiągi silnika i zużycie paliwa statku wraz z urządzeniami nawigacyjnymi i radiowymi, systemami awaryjnymi, prędkością, manewrowością i bezpieczeństwem.
Za tydzień nowy statek rozpocznie swoją długą podróż nad Morze Irlandzkie, powiedziała Stena Line na portalu LinkedIn.
Stena Embla o długości 215 metrów i pojemności ładunkowej 3100 metrów pasa dołączy do siostrzanego statku Stena Edda, zapewniając łączny wzrost tonażu na trasie Belfast-Liverpool o 20%. Każdy statek może również przewozić 120 samochodów i 1000 pasażerów.
Nowe promy Stena Line są o 25% bardziej oszczędne niż istniejące statki. Dzięki klasie E-Flexer firma ustanowiła nowy standard w zakresie emisji, kosztów i efektywności energetycznej, a także wydajności.
W swoim raporcie zrównoważonego rozwoju za rok 2019 firma promowa podała, że udało jej się zmniejszyć całkowitą emisję CO2 o 1,7 procent, co odpowiada łącznie 24000 tonom CO2. Redukcje oznaczają, że Stena Line wyprzedza o dziesięć lat cele w zakresie redukcji emisji w branży i już spełnia cele Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) na 2030 rok, dotyczące 40% redukcji efektywności emisji CO2 w latach 2008-2030.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym