jk
Wärtsilä wprowadziła na rynek Wärtsilä HY, w pełni zintegrowany moduł hybrydowy, łączący silniki, system magazynowania energii i elektronikę. Wärtsilä HY jest oficjalnie zaprezentowany na targach Nor-Shipping w Oslo.
Wärtsilä HY zapewnia większą wydajność i elastyczność eksploatacji, powodując mniejsze zużycie paliwa, niższą emisję i poprawę wydajności operacyjnej statku. Ponadto redukuje liczbę godzin pracy silnika i przy okazji zmniejsza wymagania dotyczące konserwacji oraz częstotliwości wykonywania przeglądów.
Jak podaje Wärtsilä, moduł jest zoptymalizowany do współpracy poprzez nowo opracowany system zarządzania energią (EMS). To produkt hybrydowy, który jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w sektorze morskim.
Towarzystwo klasyfikacji morskiej Lloyds Register (LR) wydało już certyfikat AIP dla Wärtsilä HY. Moduł będzie modyfikowny i dostosowywany do każdej kategorii statków. Pierwsze wersje będą przeznaczone dla holowników i promów średnich rozmiarów.
Dodajmy, że 30 maja firma otrzymała pierwsze zamówienie na moduł Wärtsilä HY. Nowym rozwiązaniem zainteresowany jest z Włoch Rimorchiatori Riuniti, właściciel i operator holowników w regionie Morza Śródziemnego. Sprzęt Wärtsilä ma być dostarczony w drugiej połowie 2018 r., a nowy holownik z nowatorskim modułem ma wejść do służby na początku 2019 r.
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu
Nigeria bierze się za porty, inwestuje w nie Maersk