Wärtsilä zaprojektuje nową serię jedostek typu jack-up lift vessel, które będą służyć do konserwacji i naprawy statków eksploatowanych w branży offshore.
Do podpisania umowy ze znaną chińską stocznią (nie ujawniono nazwy klienta ani nazwy stoczni) doszło w marcu - poinformowała we wtorek Wartsila. Nowy projekt będzie realizowany przez Wärtsilä Ship Design we współpracy z firmą Altis, zajmującą się jednostkami samopodnośnymi. W ramach umowy powstaną trzy jack-upy.
Nowe statki moją oferować zupełnie nowe możliwości które wesprą m.in. działania interwencyjnie, konserwacje, naprawy, modernizacje. Wartsila zapewnia, że nowy projekt jack-upu zapewni lepszą wydajność w porównaniu do tradycyjnych konstrukcji.
Pierwszy statek z serii zostanie oddany armatorowi we wrześniu 2017. 70,5-metrowa jednostka pomieści 250 osób i będzie zdolna do pracy na głębokości do 75 metrów.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth