• <
kongsberg_mega_2020

Zaawansowane wyposażenie statków PSV w stoczni Remontowa Shipbuilding

Strona główna Stocznie, offshore Zaawansowane wyposażenie statków PSV w stoczni Remontowa Shipbuilding
Zaawansowane wyposażenie statków PSV w stoczni Remontowa Shipbuilding - GospodarkaMorska.pl

ew/Remontowa Shipbuilding

20.02.2020 Źródło: własne

W październiku ubiegłego roku stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. podpisała umowę sprzedaży dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych statków typu PSV przeznaczonych do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego firmie Borealis Maritime współpracującej ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB.

Oba statki są aktualnie w zaawansowanej fazie wyposażania. Pierwszy z nich, w III kwartale tego roku rozpocznie program prób morskich i pod koniec br. przekazany zostanie Armatorowi. Kolejna jednostka zostanie dostarczona w I kwartale 2021 r.

Zarządzaniem operacyjnym i technicznym zajmować się będzie Viking Supply Ships, prawdopodobnie przyszły współwłaściciel jednostek. Statki, zostały już przemianowane na COEY VIKING oraz COOPER VIKING, a zmiana kolorystyki dopełni dzieła odmiany tych projektów w ramach standardu klienta.

Statki o najwyższych standardach ochrony środowiska

Wyposażenie statków zgodne z najnowszymi trendami odpowiadać będzie najwyższym normom związanym z ochroną środowiska i bezpieczeństwa żeglugi. Jednostki napędzane LNG, będą wyposażone również w hybrydowy system zasilania bateryjnego, który zapewni znaczące oszczędności zużycia paliwa i redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Ponadto, wykorzystanie sieci energetycznej w najnowszym standardzie zasilania z lądu pozwoli na postój bez użytkowania agregatów. Modyfikacji ulegną również komputerowe systemy sterowania i transmisji danych, co pozwoli nawet zdalnie zarządzać jednostką. Baterie odpowiedniej mocy, zostaną zintegrowane z zabudową pokładu i istniejącymi systemami statku, nie naruszając funkcjonalności pokładu ładunkowego i systemów przeładunkowych dostarczanych mediów w ponad 20 zbiornikach ładunkowych.

Systemy użyte na jednostkach


W ramach wyposażenia podstawowego statki uzyskają dodatkowe narzędzia pomiarowe oraz najnowsze rozwiązania i oprogramowanie do takich systemów jak: dynamicznego pozycjonowania DP2, zwalczania pożarów Fi-Fi 2, zwalczania rozlewów olejowych, integracji systemu napędowego z bateriami, etc. W razie konieczności statki będą mogły prowadzić akcje ratunkowe i służyć do transportu członków załóg obsługiwanych obiektów.
Wprowadzone modyfikacje nie pogorszą parametrów ważnych dla jednostek z rynku PSV w zakresie powierzchni pokładu roboczego wynoszącej blisko 1000 m2, jak również nośności powyżej 5000 DWT, a jednocześnie zwiększą autonomiczność pływania poprzez oczekiwane 15 proc. oszczędności w zużyciu paliwa.

Koncepcja statków, dokumentacja podstawowa i jej modyfikacja wykonywana została przez biuro Wartsila Ship Design (projekt VS 4411 DF). Budowa realizowana jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL, również w zakresie nowych notacji klasy, jakie otrzymają statki w związku
z dodaniem hybrydowego rozwiązania napędowego i zmianie właściwości utrzymania pozycji w pracy dynamicznie pozycjonowanej przez system DP.

Źródło:
własne
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.