• <
nauta_2024

Wartsila dostarczy napęd na promy przebudowywane w gdańskiej Remontowej

PMK

11.04.2016 14:10 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Wartsila dostarczy napęd na promy przebudowywane w gdańskiej Remontowej

Partnerzy portalu

Wartsila dostarczy napęd na promy przebudowywane w gdańskiej Remontowej - GospodarkaMorska.pl

Fiński koncern Wartsila dostarczy m.in. system napędowy dwóm promom klasy Spirit armatora BC Ferries, które są przebudowywane w Gdańskiej Stoczni Remontowa.

Zamówienie Wartsili oprócz systemu napędowego obejmuje systemu automatyki i systemu silników dual-fuel, co pozwoli zasilać jednostkę paliwem LNG.

Przebudowa statków rozpocznie się jesienią 2017 roku i ma zostać ukończona wiosną 2019 r. W pierwszej kolejności prace rozpaczną się na promie Spirit of British Columbia (2017- 2018), a nastęnie na Spirit of Vancouver Island (2018-2019).

Stocznia przeprowadzi również odnowienie m.in. systemów bezpieczeństwa, systemów ewakuacyjnych, łodzi ratunkowych, systemu wykrywania pożaru, systemu nagłośnienia, system ochrony przeciwpożarowej, wnętrz, systemów elektrycznych, zdalnego sterowania i monitoringu.
BC Ferries poinformował, że o wyborze gdańskiej stoczni zadecydowało doświadczenie w realizacji skomplikowanych projektów oraz w instalowaniu napędu LNG. Remontowa konkurowała z włoską stocznią Fincantieri oraz kanadyjskim zakładem Seaspan’s Vancouver Shipyards.

Dodajmy, że to nie pierwsza współpraca Remontowej z kanadyjskim armatorem. Stocznia realizuje duże zamówienie dla BC Ferries poprzez swoją spółkę Remontową Shipbuilding. 1 lipca 2015 r. odbyło się pierwsze cięcie blach na budowę kolejnego z serii nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zakontraktowanego przez kanadyjskiego armatora. To trzeci i zarazem ostatni prom budowany dla BC Ferries przez gdańską stocznię. Podpisany pod koniec 2014 r. kontrakt obejmował budowę trzech najnowocześniejszych w swojej klasie promów oraz ich dostawę do portu macierzystego. Promy napędzane są pędnikami azymutalnymi z napędem elektrycznym. Źródłem energii są dwupaliwowe zespoły prądotwórcze zasilane konwencjonalnym olejem napędowym lub gazem LNG. Taki napęd zapewni ekonomiczną eksploatację statków oraz niski poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Statki zostały w całości zaprojektowane przez, należące do Holdingu Remontowa, biuro Remontowa Marine Design & Consulting. Spełniają zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem są budowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada. Promy obsługiwać będą zachodnie wybrzeże Kanady  zabierając jednorazowo na pokład 150 samochodów oraz 600 pasażerów.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.