PMK
Fiński koncern Wartsila dostarczy m.in. system napędowy dwóm promom klasy Spirit armatora BC Ferries, które są przebudowywane w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Zamówienie Wartsili oprócz systemu napędowego obejmuje systemu automatyki i systemu silników dual-fuel, co pozwoli zasilać jednostkę paliwem LNG.
Przebudowa statków rozpocznie się jesienią 2017 roku i ma zostać ukończona wiosną 2019 r. W pierwszej kolejności prace rozpaczną się na promie Spirit of British Columbia (2017- 2018), a nastęnie na Spirit of Vancouver Island (2018-2019).
Stocznia przeprowadzi również odnowienie m.in. systemów bezpieczeństwa, systemów ewakuacyjnych, łodzi ratunkowych, systemu wykrywania pożaru, systemu nagłośnienia, system ochrony przeciwpożarowej, wnętrz, systemów elektrycznych, zdalnego sterowania i monitoringu.
BC Ferries poinformował, że o wyborze gdańskiej stoczni zadecydowało doświadczenie w realizacji skomplikowanych projektów oraz w instalowaniu napędu LNG. Remontowa konkurowała z włoską stocznią Fincantieri oraz kanadyjskim zakładem Seaspan’s Vancouver Shipyards.
Dodajmy, że to nie pierwsza współpraca Remontowej z kanadyjskim armatorem. Stocznia realizuje duże zamówienie dla BC Ferries poprzez swoją spółkę Remontową Shipbuilding. 1 lipca 2015 r. odbyło się pierwsze cięcie blach na budowę kolejnego z serii nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zakontraktowanego przez kanadyjskiego armatora. To trzeci i zarazem ostatni prom budowany dla BC Ferries przez gdańską stocznię. Podpisany pod koniec 2014 r. kontrakt obejmował budowę trzech najnowocześniejszych w swojej klasie promów oraz ich dostawę do portu macierzystego. Promy napędzane są pędnikami azymutalnymi z napędem elektrycznym. Źródłem energii są dwupaliwowe zespoły prądotwórcze zasilane konwencjonalnym olejem napędowym lub gazem LNG. Taki napęd zapewni ekonomiczną eksploatację statków oraz niski poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Statki zostały w całości zaprojektowane przez, należące do Holdingu Remontowa, biuro Remontowa Marine Design & Consulting. Spełniają zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem są budowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada. Promy obsługiwać będą zachodnie wybrzeże Kanady zabierając jednorazowo na pokład 150 samochodów oraz 600 pasażerów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española