• <
nauta_2024

ABS, Hudong-Zhonghua i Wärtsilä łączą siły przy budowie gazowca LNG zgodnego z IMO 2050 CII

14.09.2021 17:30 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki ABS, Hudong-Zhonghua i Wärtsilä łączą siły przy budowie gazowca LNG zgodnego z IMO 2050 CII

Partnerzy portalu

ABS, Hudong-Zhonghua i Wärtsilä łączą siły przy budowie gazowca LNG zgodnego z IMO 2050 CII - GospodarkaMorska.pl
Fot. wartsila.com

Wykorzystując zaawansowane modelowanie i symulacje, w ramach wspólnego projektu zastosowane zostaną różne technologie i rozwiązania dekarbonizacji w modelach projektowych i eksploatacyjnych statku. A to wszystko w celu zbadania jego wydajności w odniesieniu do wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgla (CII) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) do 2050 roku.

W szczególności, cały projekt statku zostanie zoptymalizowany wokół kompaktowego, zelektryfikowanego, zintegrowanego i wydajnego rozwiązania napędowego, które zapewni natychmiastową znaczną redukcję emisji CO2 i będzie gotowe do efektywnej integracji nowych technologii w przyszłości, aby wyprzedzić wymagania CII, wspierając ambitne dążenie branży do dekarbonizacji sektora.

Projekt łączy siły specjalistów z ABS Global Simulation Center i Global Sustainability Center w Singapurze, Houston i Atenach z zespołem badawczo-rozwojowym HZS’ R&D oraz ekspertami ds. zintegrowanych systemów i rozwiązań firmy Wärtsilä.

– Ewoluujące wymagania CII oznaczają, że statki będą musiały być gotowe do ciągłego podnoszenia swojej wydajności, aby zachować rentowność przez cały okres ich eksploatacji – oznajmił Patrick Ryan, wiceprezes ABS ds. inżynierii i technologii.

– Zaawansowane techniki modelowania i symulacji umożliwiają opracowanie statku o wysokim profilu CII w momencie wprowadzenia na rynek, który będzie również przygotowany do wykorzystania przyszłych technologii dekarbonizacji w miarę ich rozwoju... – wyliczał.

I jak dodał eksperci z ABS są podekscytowani potencjałem tej technologii w zakresie realizacji ambicji dekarbonizacji żeglugi i spełnienia celów IMO 2050.

– Cieszymy się, że możemy ściśle współpracować z firmami Wärtsilä i ABS w celu opracowania nowej generacji zbiornikowców LNG, które charakteryzują się niską emisją dwutlenku węgla oraz niskimi kosztami eksploatacji – powiedział Song Wei, zastępca dyrektora ds. badań i rozwoju w Hudong-Zhonghua Shipbuilding.

– To rozwiązanie hybrydowe zostanie opracowane w celu zasilania przyszłego gazowca LNG, umożliwiając silnikom dwupaliwowym pracę z najlepszą wydajnością i zapewniając elastyczne tryby zasilania, aby dostosować się do różnych wymagań obciążenia – podsumował Wei.

Nowa bezemisyjna flota

Armatorzy obecnie są postawieni w obliczu bezprecedensowych wyzwań i niepewności, ponieważ próbują zaplanować swoje floty w celu spełnienia celów redukcji emisji dwutlenku węgla IMO Carbon Intensity Index (CII) o 70 procent do 2050 roku. Obecnie pewne jest, że muszą już teraz planować.

Dzięki instalacji i optymalizacji projektu statku w oparciu o kompaktowy, zelektryfikowany i hybrydowy układ napędowy, armatorzy mogą już dziś uzyskać wysoce zoptymalizowany i elastyczny składnik majątku, który utrzymuje wysoką wydajność w szerokim zakresie prędkości statku i węzłów zasilania - co czyni go wysoce odpowiednim do dostosowania do potrzeb optymalizacji prędkości statku i rejsu w przyszłości, zgodnie z partnerami projektu.

– Modułowa – hybrydowa natura tego inteligentnego systemu napędowego stanowi właściwą podstawę do wprowadzenia nowych i potencjalnie wysoce nieciągłych źródeł energii niskoemisyjnej oraz urządzeń oszczędzających energię napędową zarówno w fazie budowy nowego statku, jak i później, jako potencjalnych rozwiązań modernizacyjnych – podsumował Stefan Nysjö, wiceprezes ds. zasilania, Wärtsilä Marine Power.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.