Wykorzystując zaawansowane modelowanie i symulacje, w ramach wspólnego projektu zastosowane zostaną różne technologie i rozwiązania dekarbonizacji w modelach projektowych i eksploatacyjnych statku. A to wszystko w celu zbadania jego wydajności w odniesieniu do wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgla (CII) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) do 2050 roku.
W szczególności, cały projekt statku zostanie zoptymalizowany wokół kompaktowego, zelektryfikowanego, zintegrowanego i wydajnego rozwiązania napędowego, które zapewni natychmiastową znaczną redukcję emisji CO2 i będzie gotowe do efektywnej integracji nowych technologii w przyszłości, aby wyprzedzić wymagania CII, wspierając ambitne dążenie branży do dekarbonizacji sektora.
Projekt łączy siły specjalistów z ABS Global Simulation Center i Global Sustainability Center w Singapurze, Houston i Atenach z zespołem badawczo-rozwojowym HZS’ R&D oraz ekspertami ds. zintegrowanych systemów i rozwiązań firmy Wärtsilä.
– Ewoluujące wymagania CII oznaczają, że statki będą musiały być gotowe do ciągłego podnoszenia swojej wydajności, aby zachować rentowność przez cały okres ich eksploatacji – oznajmił Patrick Ryan, wiceprezes ABS ds. inżynierii i technologii.
– Zaawansowane techniki modelowania i symulacji umożliwiają opracowanie statku o wysokim profilu CII w momencie wprowadzenia na rynek, który będzie również przygotowany do wykorzystania przyszłych technologii dekarbonizacji w miarę ich rozwoju... – wyliczał.
I jak dodał eksperci z ABS są podekscytowani potencjałem tej technologii w zakresie realizacji ambicji dekarbonizacji żeglugi i spełnienia celów IMO 2050.
– Cieszymy się, że możemy ściśle współpracować z firmami Wärtsilä i ABS w celu opracowania nowej generacji zbiornikowców LNG, które charakteryzują się niską emisją dwutlenku węgla oraz niskimi kosztami eksploatacji – powiedział Song Wei, zastępca dyrektora ds. badań i rozwoju w Hudong-Zhonghua Shipbuilding.
– To rozwiązanie hybrydowe zostanie opracowane w celu zasilania przyszłego gazowca LNG, umożliwiając silnikom dwupaliwowym pracę z najlepszą wydajnością i zapewniając elastyczne tryby zasilania, aby dostosować się do różnych wymagań obciążenia – podsumował Wei.
Nowa bezemisyjna flota
Armatorzy obecnie są postawieni w obliczu bezprecedensowych wyzwań i niepewności, ponieważ próbują zaplanować swoje floty w celu spełnienia celów redukcji emisji dwutlenku węgla IMO Carbon Intensity Index (CII) o 70 procent do 2050 roku. Obecnie pewne jest, że muszą już teraz planować.
Dzięki instalacji i optymalizacji projektu statku w oparciu o kompaktowy, zelektryfikowany i hybrydowy układ napędowy, armatorzy mogą już dziś uzyskać wysoce zoptymalizowany i elastyczny składnik majątku, który utrzymuje wysoką wydajność w szerokim zakresie prędkości statku i węzłów zasilania - co czyni go wysoce odpowiednim do dostosowania do potrzeb optymalizacji prędkości statku i rejsu w przyszłości, zgodnie z partnerami projektu.
– Modułowa – hybrydowa natura tego inteligentnego systemu napędowego stanowi właściwą podstawę do wprowadzenia nowych i potencjalnie wysoce nieciągłych źródeł energii niskoemisyjnej oraz urządzeń oszczędzających energię napędową zarówno w fazie budowy nowego statku, jak i później, jako potencjalnych rozwiązań modernizacyjnych – podsumował Stefan Nysjö, wiceprezes ds. zasilania, Wärtsilä Marine Power.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów