• <

Wynik wyszukiwania - "zero emisji" - Wiadomości

Nowoczesne żagle ssące eSAIL już na pokładzie Ville de Bordeaux

Hiszpański start-up zajmujący się technologią wiatrową, bound4blue, z powodzeniem zainstalował trzy 22-metrowe żagle eSAIL na statku ro-ro Ville de Bordeaux, który należy do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. Konstrukcje fundamentów pod żagle statku zostały zamontowane w Gdańsku pod koniec ubiegłego roku.
06.03.2024

ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport

ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania o mocy megawata (MCS) do ładowania promów elektrycznych przy użyciu tego samego interfejsu co ciężarówki i samoloty. Standardowy system ma obniżyć bariery wejścia na rynek dla elektrycznych jednostek pływających, poprawiając ich konkurencyjność w porównaniu do jednostek napędzanych paliwami kopalnymi.
07.12.2023

Chiny chcą atomowego kontenerowca

China State Shipbuilding Corporation (CSSC) planują wybudowanie dużego kontenerowca o napędzie atomowym.
06.12.2023

Go Green w DCT Gdańsk. Trwa kampania promująca świadomość klimatyczną [ZDJĘCIA]

Przez najbliższe dwa tygodnie na pracowników DCT Gdańsk czekają atrakcje w ramach wydarzenia Go Green. W kampanii propagującej świadomość na temat zachodzących zmian klimatycznych, udział biorą wszystkie terminale i porty, które wchodzą w skład grupy PSA, udziałowca gdańskiego terminala.
21.09.2022

Fit for 55 w opakowaniu. Informatyczne narzędzia w dekarbonizacji żeglugi. Polska ma potencjał

Marine Digital oraz ClassNK udostępniły niedawno armatorom bezpłatny próbny dostęp oprogramowania do wykorzystania przez operatora żeglugowego systemu zapewniającego optymalizację rejsów i minimalizację emisji szkodliwych substancji. Informatyzacja flot nabrała tempa i nie zatrzyma jej nawet zagrożenie cyberatakami.
18.04.2022

Ørsted i Esvagt : Hornsea 2 będzie obsługiwana przez pierwszy na świecie statek na zielone paliwo

Duńskie firmy Ørsted i Esvagt postanowiły zainwestować w pierwszy na świecie statek serwisowy (SOV), który może być zasilany ekologicznymi paliwami.
10.04.2022

Kontenerowiec na baterie wypłynie w 2023 r. Polskie huby mają kompetencje by już dzisiaj wprowadzać na rynek takie rozwiązania [GALERIA]

Absolwenci Akademii Marynarki Handlowej USA założyli startup i nazwali go Fleetzero. Zamierzają budować małe jednostki z napędem elektrycznym. Firma planuje budować statki z napędem na baterie już w br. Będą to feedery, które zapewnią transport na krótkich trasach między pobliskimi portami. Polskie huby mają projekty, technologie, kompetencje i gotowe rozwiązania, by już dzisiaj wprowadzać na rynek światowy proponowane przez Amerykanów rozwiązania.
20.03.2022

ABS wspiera rozwój autonomicznych statków w regulacjach i w praktyce [GALERIA]

Statki autonomiczne wypływają na razie na wody zamknięte. Ale milowymi krokami, zbliża się, era bezzałogowych jednostek. ABS opracował białą księgę, w której określa ramy dla przepisów dla tego typu jednostek.
01.03.2022

Raport: Europejska żegluga śródlądowa - klucz do ograniczenia emisji CO2 w transporcie

Aby osiągnąć cele zawarte w porozumieniu paryskim, w tym redukcję europejskiej emisji CO2 o 55 proc. do 2030 roku, UE musi doprowadzić do zastąpienia jak największej części wysokoemisyjnego transportu drogowego przewozem towarów koleją i przez żeglugę śródlądową. Poniżej przegląd najważniejszych planowanych rozwiązań, które mają to umożliwić.
16.02.2022

Atom rozwiązaniem dla statków i prawdziwego "zera netto"

Światowa żegluga może zmniejszyć emisyjność tylko wtedy, gdy będzie ją na to stać i gdy wszystkie kraje wprowadzą odpowiednie przepisy, a to jest duże wyzwanie. CORE-POWER, rozwiewa wiele obaw, jakie ludzie mogą mieć w związku z zastosowaniem energii jądrowej na morzu.
11.01.2022

Vestas w czołówce pod względem ograniczenia wpływu na środowisko

Firma Vestas została uznana przez CDP za lidera w zakresie ograniczania wpływu na środowisko i zmiany klimatyczne.
30.12.2021

Mitsubishi Shipbuilding otrzymuje pierwsze zamówienie na LNG FGSS

Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd., część grupy Mitsubishi Heavy Industries (MHI), otrzymała pierwsze zamówienie na systemy zasilania LNG dla wysokociśnieniowych silników okrętowych zasilanych podwójnym paliwem. Firma dostarczy FGSS do zainstalowania na sześciu samochodowcach zasilanych LNG, które zostaną zbudowane przez spółkę z grupy Imabari Shipbuilding Co., Ltd.
26.12.2021

Dlaczego rewolucja czystych technologii w żegludze nabiera tempa?

Zaledwie kilka tygodni temu, nastroje panujące podczas COP26 były prawdopodobnie pozytywne i pełne nadziei, a kluczowi gracze w branży żeglugowej wykazali bezprecedensową gotowość do zwiększenia wysiłków na rzecz dekarbonizacji. Jednakże fragmentacja przedstawiona na MEPC 77 ukazała nieco inny obraz sytuacji.
26.12.2021

Rolls-Royce dostawcą silników do hybrydowych holowników

Silniki, z których każdy ma moc 2000 kW, będą napędzać cztery nowe holowniki, które Rio Maguari buduje dla firmy Svitzer.
05.12.2021

Bezpieczne reaktory do zasilania statków coraz bliżej

W ślad za COP26 międzynarodowym szczytem klimatycznym, wspieranym przez ONZ, podjęto kolejny krok w kierunku umieszczenia reaktorów atomowych na pokładach statków handlowych.
21.11.2021

AET wraz z Shell, Trafigura i Saudi Aramco inwestuje w szwajcarski start-up zajmujący się technologiami klimatycznymi

Malezyjski właściciel tankowca AET dołączył do grupy inwestorów składającej się z Shell, Trafigura i Saudi Aramco do wspierania szwajcarskiego start-upu Daphne Technology zajmującego się technologiami mającymi na celu usunięcie substancji toksycznych i emisji gazów cieplarnianych z paliw.
14.11.2021

Cel osiągniecia przez Ørsted neutralności klimatycznej jest zgodny z wymaganiami naukowców

Duński potentat Ørsted jest pierwszą firmą energetyczną na świecie z długoterminowym, opartym na naukowych podstawach celem neutralności klimatycznej. Potentat wiatrowy chce zrealizować swoje ambicje do 2040 roku. Jego zamierzenia są zgodne z założeniami Porozumienia Paryskiego.
01.11.2021

Jak transport morski wpłynie na opanowanie globalnego handlu wodorem i przyspieszenie transformacji eksportu energii?

Do 2050 roku nastąpi nawet sześciokrotny wzrost międzynarodowego zapotrzebowania na H2, a jedna trzecia morskiego handlu energią w świecie zerowej emisji netto będzie związana z tym niskoemisyjnym gazem – prognozuje WoodMac.
01.11.2021

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
04.10.2021

Niemcy otwierają przed inwestorami możliwość testowania elektrolizy na morzach

1 października 2021 roku weszło w życie rozporządzenie niemieckiego Ministerstwa Spraw Gospodarczych, która ma na celu promowanie wodoru i jego produkcji na obszarach morskich. Nowe przepisy regulują sprzedaż obszarów przeznaczonych pod produkcję wodoru w ramach aukcji. Pierwsze z nich odbędą się już w następnym roku.
03.10.2021

Zielony Tydzień w DCT. Troski o naszą planetę uczymy się w każdym wieku [ZDJĘCIA]

Go Green Week, czyli Zielony Tydzień zorganizował DCT Gdańsk. Wydarzenia z nim związane trwały nie tylko na terenie terminala. Wsparcie finansowe na budowę i aranżację ekologicznego projektu w ogrodzie otrzymała podstawówka nr 61 z Gdańska.
21.09.2021

ABS, Hudong-Zhonghua i Wärtsilä łączą siły przy budowie gazowca LNG zgodnego z IMO 2050 CII

Wykorzystując zaawansowane modelowanie i symulacje, w ramach wspólnego projektu zastosowane zostaną różne technologie i rozwiązania dekarbonizacji w modelach projektowych i eksploatacyjnych statku. A to wszystko w celu zbadania jego wydajności w odniesieniu do wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgla (CII) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) do 2050 roku.
14.09.2021

Rekordowa ilość instalowanej morskiej energii wiatrowej nie wystarczy do osiągnięcia poziomu zerowego netto

Pomimo zakłóceń spowodowanych przez pandemię Covid-19, rok 2020 był drugim co do wielkości dla instalacji morskiej energetyki wiatrowej na świecie z ostateczną mocą 6,1 GW. W nowym raporcie GWEC stwierdza się, że chociaż liczba instalacji morskich elektrowni wiatrowych jest prawie tak wysoka jak nigdy dotąd, świat wykorzystuje jedynie 0,5 proc. swojego potencjału.
12.09.2021

Nowa publikacja PRS dotyczy wykorzystania wodoru jako paliwa w przemyśle

PRS opracował Publikację informacyjną 11/I – Bezpieczne wykorzystanie wodoru jako paliwa w komercyjnych zastosowaniach przemysłowych. Jest ona efektem wspólnych prac, prowadzonych przez pion naukowo-badawczy PRS we współpracy z pionem okrętowym i pionem nadzorów przemysłowych. Prace podjęte w drugiej połowie 2020 roku wynikają z potrzeby przyspieszenia procesu dekarbonizacji światowej gospodarki.
05.07.2021

Szwajcarski producent metanolu zamawia dwa kolejne tankowce napędzane metanolem

Szwajcarski producent metanolu Proman ogłosił plany budowy dwóch dodatkowych tankowców napędzanych metanolem, zwiększając ich całkowitą liczbę do sześciu.
04.07.2021

Instrukcja budowy promów wg Norwegów. Zbudujmy Bałtycki Klaster Promowy

Norwegia wysunęła się na czoło krajów modernizujących flotę promów. Polityka ekologiczna rządu i aktywność firm wywołała spodziewany efekt synergii.
20.06.2021

Przełom w projektowaniu turbin pływowych

Projekt innowacyjnej technologii turbiny pływowej firmy Orbital Marine Power został doceniony w konkursie iF Design Awards.
18.05.2021

Kosztowna zeroemisyjność. 1,4 biliona dolarów będzie kosztowała armatorów żegluga ekologiczna

5,1 mld dol. wyniesie koszt przejścia całej floty liniowej na eksploatację zeroemisyjną. Do 2050 r armatorzy wydadzą 1,4 bilion dol. na dostosowanie flot do wymagań narzuconych przez IMO. Te koszty poniosą również porty i terminale, a w ostateczności finalny konsument.
02.05.2021

Regeneratywne łańcuchy dostaw

Firma oferująca rozwiązania dla łańcucha dostaw wyznacza nową wizję i cele zrównoważonego rozwoju
20.10.2020

PGE: 100 proc. produkcji energii elektrycznej z OZE w 2050 r.

Największa polska spółka energetyczna PGE planuje, by w 2050 r. 100 proc. sprzedawanej energii elektrycznej pochodziło z OZE - wynika z opublikowanej w poniedziałek strategii. Głównymi kierunkami są inwestycje w nisko i zeroemisyjne źródła energii oraz w sieci.
19.10.2020

Przegląd największych eminentów CO2

Analizując wkład poszczególnych krajów w spowodowaną przez człowieka zmianę klimatu, trzeba brać pod uwagę nie tylko ich aktualne emisje dwutlenku węgla, ale całą ich historię. Wynika to z faktu, że CO2 pozostaje w atmosferze bardzo długo (patrz na przykład Impuls węglowy i jego usuwanie z atmosfery), współczesna koncentracja tego gazu jest więc wynikiem wszystkich naszych działań, przynajmniej od czasu rewolucji przemysłowej.
10.08.2020

Koalicja Klimatyczna: Polska nie może być wyjątkiem

Koalicja Klimatyczna wzywa premiera Mateusza Morawieckiego, aby na rozpoczynającej się Radzie Europejskiej zadeklarował, że Polska – tak jak wszystkie kraje UE - poprze cel osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Musimy w pełni zaangażować się w ograniczanie emisji już teraz. Odwlekanie niezbędnych działań będzie skutkować coraz poważniejszymi stratami zdrowotnymi, społecznymi i gospodarczymi.
20.07.2020

Norwegia inwestuje w pierwszy na świecie prom o napędzie elektryczno-wodorowym

Armator Norled AS podpisał umowę z Norweskim Zarządem Dróg Publicznych na budowę pierwszego na świecie promu o napędzie elektryczno-wodorowym.
11.03.2019

Norled wybuduje pierwszy na świecie prom o napędzie elektryczno-wodorowym

Armator Norled AS podpisał umowę z Norweskim Zarządem Dróg Publicznych na budowę pierwszego na świecie promu o napędzie elektryczno-wodorowym.
12.01.2019

Deltamarin zaprezentował w pełni ekologiczny wycieczkowiec przyszłości

Fińskie biuro projektowe, Deltamarin, zaprezentowało unikatowy koncept statku wycieczkowego, efekt projektu "Zero Emisji".
04.11.2016

Zero emisji – Wärtsilä stworzyła koncepcję nowych promów

W Wärtsili powstała koncepcja stworzenia innowacyjnych promów wahadłowych. Projekt został opracowany zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska w Norwegii. Jednostki mają spełniać wymóg eliminacji szkodliwych emisji.
14.01.2016

Dziękujemy za wysłane grafiki.