• <
smartre_2023

Rolls-Royce dostawcą silników do hybrydowych holowników

05.12.2021 15:12 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Rolls-Royce dostawcą silników do hybrydowych holowników

Partnerzy portalu

Rolls-Royce dostawcą silników do hybrydowych holowników - GospodarkaMorska.pl
Fot. Dennis Eusebio/Unsplash

Silniki, z których każdy ma moc 2000 kW, będą napędzać cztery nowe holowniki, które Rio Maguari buduje dla firmy Svitzer.

Cztery nowe holowniki z serii Ramparts 2300 zaprojektowane przez Roberta Allana mają uciąg 70 ton i mają być wykorzystywane w brazylijskich portach.

– Cztery nowe holowniki są ważnym uzupełnieniem naszej floty w Brazylii i odgrywają istotną rolę w naszych planach na przyszłość. Cieszymy się, że znaleźliśmy odpowiedniego partnera dla tego projektu, jakim jest firma Rolls-Royce i silniki mtu – powiedział Daniel Reedtz Cohen, dyrektor zarządzający w Svitzer Brazil.

Silniki zostaną dostarczone do maja 2022 roku. Dzięki nowym jednostkom Svitzer będzie eksploatował w Brazylii łącznie jedenaście holowników z silnikami mtu.

Niedawno operator ujawnił plany przekształcenia całej floty 10 holowników w Londynie i Medway, aby były one zasilane biopaliwem. Według firmy zastąpienie oleju napędowego biopaliwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla umożliwi Svitzer zaoferowanie nowego rozwiązania Ecotow, pozwalającego na redukcję emisji CO2 o 90 proc. w ramach zakresu 3 operacji holowniczych.

Ponadto, firma bada inne paliwa, takie jak metanol – które mogłyby w przyszłości zostać użyte do zasilania nowej floty. Svitzer podpisał umowę z firmą Robert Allan – na zaprojektowanie pierwszego na świecie holownika z ogniwami paliwowymi, który będzie zasilany ekologicznym metanolem.

Tymczasem dwa silniki gazowe Rolls Royce 16V 4000 M55RN zostały wybrane do pierwszego na świecie holownika z napędem hybrydowym na skroplony gaz ziemny (LNG). Hybrydowy system napędowy LNG będzie w stanie zapewnić elastyczność, aby sprostać różnym trybom operacyjnym i jest w stanie przełączać się między silnikami LNG a zasilaniem z baterii o zerowej emisji.

Partnerzy portalu

seatech_390x100_2022
aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.