Silniki, z których każdy ma moc 2000 kW, będą napędzać cztery nowe holowniki, które Rio Maguari buduje dla firmy Svitzer.
Cztery nowe holowniki z serii Ramparts 2300 zaprojektowane przez Roberta Allana mają uciąg 70 ton i mają być wykorzystywane w brazylijskich portach.
– Cztery nowe holowniki są ważnym uzupełnieniem naszej floty w Brazylii i odgrywają istotną rolę w naszych planach na przyszłość. Cieszymy się, że znaleźliśmy odpowiedniego partnera dla tego projektu, jakim jest firma Rolls-Royce i silniki mtu – powiedział Daniel Reedtz Cohen, dyrektor zarządzający w Svitzer Brazil.
Silniki zostaną dostarczone do maja 2022 roku. Dzięki nowym jednostkom Svitzer będzie eksploatował w Brazylii łącznie jedenaście holowników z silnikami mtu.
Niedawno operator ujawnił plany przekształcenia całej floty 10 holowników w Londynie i Medway, aby były one zasilane biopaliwem. Według firmy zastąpienie oleju napędowego biopaliwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla umożliwi Svitzer zaoferowanie nowego rozwiązania Ecotow, pozwalającego na redukcję emisji CO2 o 90 proc. w ramach zakresu 3 operacji holowniczych.
Ponadto, firma bada inne paliwa, takie jak metanol – które mogłyby w przyszłości zostać użyte do zasilania nowej floty. Svitzer podpisał umowę z firmą Robert Allan – na zaprojektowanie pierwszego na świecie holownika z ogniwami paliwowymi, który będzie zasilany ekologicznym metanolem.
Tymczasem dwa silniki gazowe Rolls Royce 16V 4000 M55RN zostały wybrane do pierwszego na świecie holownika z napędem hybrydowym na skroplony gaz ziemny (LNG). Hybrydowy system napędowy LNG będzie w stanie zapewnić elastyczność, aby sprostać różnym trybom operacyjnym i jest w stanie przełączać się między silnikami LNG a zasilaniem z baterii o zerowej emisji.
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat
Finlandia uruchamia pływający terminal LNG. Czy gaz trafi również do Polski?
Incat dostarczy pierwszy na świecie duży prom elektryczny
Brytyjski sektor obrony kupuje statki do ochrony infrastruktury kabli i rurociągów
Projekt klasowy zatwierdzony przy pomocy modelu 3D
Quinto Shipping zamawia od Concordia Damen tankowiec śródlądowy typu „Parsifal”