Malezyjski właściciel tankowca AET dołączył do grupy inwestorów składającej się z Shell, Trafigura i Saudi Aramco do wspierania szwajcarskiego startupu Daphne Technology zajmującego się technologiami mającymi na celu usunięcie substancji toksycznych i emisji gazów cieplarnianych z paliw.
Rozwiązanie plug-and-play firmy Daphne ma rozkładać zanieczyszczenia, takie jak tlenki azotu, metan i dwutlenek węgla z gazów spalinowych każdego rodzaju paliwa, w tym ropy naftowej, LNG, biopaliw, amoniaku i wodoru, przekształcając je w nieszkodliwe produkty uboczne.
– Jako zwolennicy zastosowania LNG jako długoterminowego rozwiązania w zakresie dekarbonizacji żeglugi morskiej, szukamy technologii, które pozwolą nam ograniczyć emisje i poprawić środowisko dekarbonizacji. Dlatego też, oprócz bycia inwestorem, będziemy również wdrażać i testować tę technologię na naszych statkach, które wykorzystują LNG paliwa – mówił kapitan Rajalingam Subramaniam, prezes i dyrektor generalny AET.
Shell Ventures doprowadził do pozyskania kapitału w wysokości 10 mln CHF (10,9 mln USD) wraz z Trafigura, AET i wszystkimi poprzednimi inwestorami, w tym Saudi Aramco Energy Ventures i Innovation Fund. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na drugą rundę finansowania badań, po tym jak Daphne Technology wydzieliła się ze Szwajcarskiego Federalnego Instytutu Technicznego (EPFL) w 2018 roku.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich