Malezyjski właściciel tankowca AET dołączył do grupy inwestorów składającej się z Shell, Trafigura i Saudi Aramco do wspierania szwajcarskiego startupu Daphne Technology zajmującego się technologiami mającymi na celu usunięcie substancji toksycznych i emisji gazów cieplarnianych z paliw.
Rozwiązanie plug-and-play firmy Daphne ma rozkładać zanieczyszczenia, takie jak tlenki azotu, metan i dwutlenek węgla z gazów spalinowych każdego rodzaju paliwa, w tym ropy naftowej, LNG, biopaliw, amoniaku i wodoru, przekształcając je w nieszkodliwe produkty uboczne.
– Jako zwolennicy zastosowania LNG jako długoterminowego rozwiązania w zakresie dekarbonizacji żeglugi morskiej, szukamy technologii, które pozwolą nam ograniczyć emisje i poprawić środowisko dekarbonizacji. Dlatego też, oprócz bycia inwestorem, będziemy również wdrażać i testować tę technologię na naszych statkach, które wykorzystują LNG paliwa – mówił kapitan Rajalingam Subramaniam, prezes i dyrektor generalny AET.
Shell Ventures doprowadził do pozyskania kapitału w wysokości 10 mln CHF (10,9 mln USD) wraz z Trafigura, AET i wszystkimi poprzednimi inwestorami, w tym Saudi Aramco Energy Ventures i Innovation Fund. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na drugą rundę finansowania badań, po tym jak Daphne Technology wydzieliła się ze Szwajcarskiego Federalnego Instytutu Technicznego (EPFL) w 2018 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów