• <
mewo_2022

Szwajcarski producent metanolu zamawia dwa kolejne tankowce napędzane metanolem

04.07.2021 17:43 Źródło: własne
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas Szwajcarski producent metanolu zamawia dwa kolejne tankowce napędzane metanolem

Partnerzy portalu

Szwajcarski producent metanolu zamawia dwa kolejne tankowce napędzane metanolem - GospodarkaMorska.pl
Fot. inf. prasowa

Szwajcarski producent metanolu Proman ogłosił plany budowy dwóch dodatkowych tankowców napędzanych metanolem, zwiększając ich całkowitą liczbę do sześciu.

Dwupaliwowe tankowce MR o nośności 49 900 DWT zostaną zbudowane w stoczni Guangzhou Shipyard International (GSI) w Chinach, a dostawy spodziewane są w IV kwartale 2023 roku.

Najnowsze statki dołączają do czterech tankowców napędzanych metanolem już zamówionych w GSI, w tym trzech, które będą współwłasnością poprzez spółkę joint venture 50-50 ze Stena Bulk, z dostawami zaplanowanymi na 2022 rok. Dwa statki ogłoszone w tym tygodniu będą wyłącznie własnością Promanu wraz z wcześniej zamówioną MT Promise, która ma zostać dostarczona w III kwartale 2022 roku.

Wszystkie sześć będzie zbudowanych według tego samego projektu IMOIIMeMAX i wyposażonych w silniki MAN B&W 6G50ME-C9.6 MW Tier III. Będą również wyposażone w najnowszą technologię efektywności energetycznej, w tym stale kontrolowane spalanie, zoptymalizowane strojenie, przeprojektowane i aerodynamiczne linie kadłuba oraz generator wału energetycznego, który pomoże zmniejszyć zużycie paliwa.

Proman twierdzi, że statki będą zużywać rocznie około 12 500 ton metanolu, z których każdy korzysta z powszechnie dostępnego „szarego” metanolu produkowanego z gazu ziemnego. Emisja gazów cieplarnianych (GHG) z normalnych operacji komercyjnych zostanie znacznie zmniejszona w porównaniu z konwencjonalnymi paliwami żeglugowym.

- Metanol ma ogromny potencjał, by wypełnić lukę między paliwami kopalnymi a w pełni odnawialnymi, a jego czyste spalanie i biodegradowalność sprawiają, że jest szczególnie atrakcyjny jako paliwo okrętowe – powiedział David Cassidy, dyrektor generalny Proman. - Udostępniając te statki na światowym rynku, mamy nadzieję zachęcić innych do przyłączenia się do nas w tej ważnej podróży w kierunku zmniejszenia emisji z sektora żeglugi – powiedział Cassidy.

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

seaway7
aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.