Szwajcarski producent metanolu Proman ogłosił plany budowy dwóch dodatkowych tankowców napędzanych metanolem, zwiększając ich całkowitą liczbę do sześciu.
Dwupaliwowe tankowce MR o nośności 49 900 DWT zostaną zbudowane w stoczni Guangzhou Shipyard International (GSI) w Chinach, a dostawy spodziewane są w IV kwartale 2023 roku.
Najnowsze statki dołączają do czterech tankowców napędzanych metanolem już zamówionych w GSI, w tym trzech, które będą współwłasnością poprzez spółkę joint venture 50-50 ze Stena Bulk, z dostawami zaplanowanymi na 2022 rok. Dwa statki ogłoszone w tym tygodniu będą wyłącznie własnością Promanu wraz z wcześniej zamówioną MT Promise, która ma zostać dostarczona w III kwartale 2022 roku.
Wszystkie sześć będzie zbudowanych według tego samego projektu IMOIIMeMAX i wyposażonych w silniki MAN B&W 6G50ME-C9.6 MW Tier III. Będą również wyposażone w najnowszą technologię efektywności energetycznej, w tym stale kontrolowane spalanie, zoptymalizowane strojenie, przeprojektowane i aerodynamiczne linie kadłuba oraz generator wału energetycznego, który pomoże zmniejszyć zużycie paliwa.
Proman twierdzi, że statki będą zużywać rocznie około 12 500 ton metanolu, z których każdy korzysta z powszechnie dostępnego „szarego” metanolu produkowanego z gazu ziemnego. Emisja gazów cieplarnianych (GHG) z normalnych operacji komercyjnych zostanie znacznie zmniejszona w porównaniu z konwencjonalnymi paliwami żeglugowym.
- Metanol ma ogromny potencjał, by wypełnić lukę między paliwami kopalnymi a w pełni odnawialnymi, a jego czyste spalanie i biodegradowalność sprawiają, że jest szczególnie atrakcyjny jako paliwo okrętowe – powiedział David Cassidy, dyrektor generalny Proman. - Udostępniając te statki na światowym rynku, mamy nadzieję zachęcić innych do przyłączenia się do nas w tej ważnej podróży w kierunku zmniejszenia emisji z sektora żeglugi – powiedział Cassidy.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej