Włoska stocznia Fincantieri rozpoczęła budowę pierwszego z dwóch statków wycieczkowych zasilanych skroplonym gazem ziemnym dla Princess Cruises.
W 2019 roku Fincantieri i Princess Cruises podpisały umowę na budowę dwóch statków wycieczkowych nowej generacji napędzanych LNG.
Cięcie stali pierwszego wycieczkowca LNG rozpoczęło się w Centro Servizi Navali, firmie specjalizującej się w logistyce i produkcji blach dla stoczni Fincantieri. Sam statek zostanie zbudowany w zakładzie w Monfalcone.
Przy 175 000 ton brutto te statki są uważane za największe ekologiczne jednostki zbudowane do tej pory we Włoszech.
Każdy ekologiczny statek pomieści około 4300 gości i będą pierwszymi we flocie Princess Cruises napędzanymi dwupaliwowo, choć głównie skroplonym gazem ziemnym (LNG). Oczekuje się, że LNG znacznie zmniejszy emisje do powietrza i zużycie morskiego oleju napędowego.
Princess Cruises operuje flotą 14 statków wycieczkowych, które odwiedzają 380 miejsc na całym świecie. Na początku tego roku Fincantieri dostarczyła ekologiczny statek wycieczkowy dla linii wycieczkowej Holland America Line (HAL), również będącej częścią Carnival Corporation.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów