• <
nauta_2024

Stocznia Safe wspólnie z Damen buduje jednostkę Shoalbuster dla Fairplay Towage

16.08.2021 14:31 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stocznia Safe wspólnie z Damen buduje jednostkę Shoalbuster dla Fairplay Towage

Partnerzy portalu

Stocznia Safe wspólnie z Damen buduje jednostkę Shoalbuster dla Fairplay Towage - GospodarkaMorska.pl
Fot. Damen

Stocznia Safe rozpoczęła już prace nad jednostką Shoalbuster 2711 ICE, budowaną wspólnie z Damen dla Fairplay Towage.

Shoalbuster 2711 to sprawdzony projekt z portfolio łodzi roboczych Damen. Stocznia Safe już pracowała nad tego typu jednostkami, jednak teraz po raz pierwszy wykona taką łódź roboczą w całości. Shoalbuster 2711 ICE zamówiony przez polską firmę Fariplay Towage będzie dostosowany do wymogów klienta – ma pracować na Bałtyku i Morzu Północnym, gdzie będzie wykorzystywany m.in. w operacjach na farmach wiatrowych. Kluczowe jest, by mógł być wykorzystywany przez cały rok.

– Pewną zmianą jest to, że do poprzednich Shoalbusterów, które budowaliśmy, dodana jest klasa lodowa – mówi Andrzej Łuczak, dyrektor techniczno-handlowy stoczni Safe. – Jednostka jest budowana pod nadzorem francuskiego towarzystwa klasyfikacyjnego Bureau Veritas – dodaje.

Prace nad Shoalbusterem zostały już rozpoczęte. Trwa aktualizacja niezbędnej dokumentacji. – Dzisiaj, 16 sierpnia, czyli zgodnie z planem, rozpoczęliśmy też palenie blach – mówi Andrzej Łuczak. – Położenie stępki planujemy w trzydziestym ósmym tygodniu, czyli między 20 a 24 września.

Zgodnie z harmonogramem prac, wodowanie statki odbędzie się na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku, zaś na lato zaplanowane zostało przekazanie statku klientowi.

Jednostki typu Shoalbuster 2711 to niewielkie łodzie robocze, charakteryzujące się niskim zanurzeniem i wysoką ładownością. Mierzą około 27 metrów.

W stoczni Safe wcześniej produkowane były częściowo wyposażone holowniki z serii Shoalbuster. W 2020 stocznia zwodowała Shoalbuster 3514, który został nazwany Brutus. Statek trafił do holenderskiej firmy Herman Senior, operatora holowników i jednostek dedykowanych sektorowi offshore. Rok wcześniej, w 2019, w Safe powstał częściowo wyposażony Shoalbuster 3209. Holownik miał 32 metry i jest przeznaczony do holowania, cumowania, pchania, obsługi kotwic i wsparcia prac pogłębiarskich, co jest możliwe dzięki dwóm silnikom Caterpillar o mocy 3500 koni mechanicznych.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.