Stocznia Safe rozpoczęła już prace nad jednostką Shoalbuster 2711 ICE, budowaną wspólnie z Damen dla Fairplay Towage.
Shoalbuster 2711 to sprawdzony projekt z portfolio łodzi roboczych Damen. Stocznia Safe już pracowała nad tego typu jednostkami, jednak teraz po raz pierwszy wykona taką łódź roboczą w całości. Shoalbuster 2711 ICE zamówiony przez polską firmę Fariplay Towage będzie dostosowany do wymogów klienta – ma pracować na Bałtyku i Morzu Północnym, gdzie będzie wykorzystywany m.in. w operacjach na farmach wiatrowych. Kluczowe jest, by mógł być wykorzystywany przez cały rok.
– Pewną zmianą jest to, że do poprzednich Shoalbusterów, które budowaliśmy, dodana jest klasa lodowa – mówi Andrzej Łuczak, dyrektor techniczno-handlowy stoczni Safe. – Jednostka jest budowana pod nadzorem francuskiego towarzystwa klasyfikacyjnego Bureau Veritas – dodaje.
Prace nad Shoalbusterem zostały już rozpoczęte. Trwa aktualizacja niezbędnej dokumentacji. – Dzisiaj, 16 sierpnia, czyli zgodnie z planem, rozpoczęliśmy też palenie blach – mówi Andrzej Łuczak. – Położenie stępki planujemy w trzydziestym ósmym tygodniu, czyli między 20 a 24 września.
Zgodnie z harmonogramem prac, wodowanie statki odbędzie się na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku, zaś na lato zaplanowane zostało przekazanie statku klientowi.
Jednostki typu Shoalbuster 2711 to niewielkie łodzie robocze, charakteryzujące się niskim zanurzeniem i wysoką ładownością. Mierzą około 27 metrów.
W stoczni Safe wcześniej produkowane były częściowo wyposażone holowniki z serii Shoalbuster. W 2020 stocznia zwodowała Shoalbuster 3514, który został nazwany Brutus. Statek trafił do holenderskiej firmy Herman Senior, operatora holowników i jednostek dedykowanych sektorowi offshore. Rok wcześniej, w 2019, w Safe powstał częściowo wyposażony Shoalbuster 3209. Holownik miał 32 metry i jest przeznaczony do holowania, cumowania, pchania, obsługi kotwic i wsparcia prac pogłębiarskich, co jest możliwe dzięki dwóm silnikom Caterpillar o mocy 3500 koni mechanicznych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów