Crowley ogłosił plany budowy i eksploatacji w pełni elektrycznego holownika w Stanach Zjednoczonych.
Statek o nazwie eWolf zmierza do terminalu morskiego Port of San Diego przy Tenth Avenue, gdzie od połowy 2023 roku będzie świadczyć usługi pomocy i eskorty dla statków bez ani jednej kropli paliwa.
– eWolf reprezentuje wszystko, co reprezentuje Crowley: innowacyjność, zrównoważony rozwój i wydajność. Dzięki temu przełomowemu projektowi holownika nasz zespół nadal pełni rolę lidera w branży morskiej jednocześnie zapewniając naszym klientom innowacyjne i zrównoważone rozwiązania, wykonane we właściwy sposób – powiedział prezes i dyrektor generalny firmy Tom Crowley.
Według Crowleya, w ciągu pierwszych 10 lat eksploatacji nowy „eTug” pozwoli zaoszczędzić 178 ton tlenku azotu (NOx), 2,5 tony cząstek stałych i 3100 ton metrycznych dwutlenku węgla (CO2) w porównaniu z konwencjonalnymi holownikami. Elektryczny holownik zastąpi taki, który zużywa ponad 30 000 galonów oleju napędowego rocznie.
Zbudowany przez Master Boat Builders w Coden w stanie Alabama, 82-stopowy statek będzie miał 70 ton uciągu. Projektowanie i zarządzanie budową na miejscu będą zapewniane przez Crowley Engineering Services i niedawno zintegrowaną grupę Jensen Maritime zajmującą się architekturą morską i inżynierią morską. System akumulatorów eTug będzie ładowany w specjalnie zaprojektowanej stacji nabrzeżnej opracowanej przez Cochran Marine.
– Pierwszy w swoim rodzaju elektryczny holownik Crowleya zmienia zasady gry. Sprawdza wszystkie pola, zapewniając korzyści środowiskowe, ekonomiczne oraz operacyjne dla naszych społeczności i przemysłu morskiego – powiedział przewodniczący Michael Zucchet z zarządu Portu San Diego.
Zeroemisyjny eTug będzie wyposażony w pełni zintegrowany pakiet elektryczny dostarczony przez ABB. Dzięki widoczności 360 stopni, eTug będzie również wyposażony w technologię sztucznej inteligencji ABB (AI), aby zwiększyć bezpieczeństwo i wydajność dla marynarzy.
– Nasi oddani pracownicy przemysłu stoczniowego są dumni, że mogą współpracować z Crowley, aby prowadzić innowacje przy budowie tego pierwszego w swoim rodzaju holownika – powiedział Garrett Rice, prezes Master Boat Builders. – Ten statek ustanowi standard w amerykańskim przemyśle morskim w zakresie zrównoważonego rozwoju i wydajności, a jego zdolność do zerowej emisji i autonomiczna technologia przyniosą korzyści środowisku oraz bezpieczeństwu marynarzy i statków.
eTug jest opracowywany w ramach partnerstwa z udziałem Crowleya, Okręgu Kontroli Zanieczyszczeń Powietrza Hrabstwa San Diego, Kalifornijskiej Rady ds. Zasobów Powietrznych, Portu San Diego, Agencji Ochrony Środowiska USA i Administracji Morskiej Stanów Zjednoczonych, które zapewniły wsparcie finansowe i inne zasoby.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza