Crowley ogłosił plany budowy i eksploatacji w pełni elektrycznego holownika w Stanach Zjednoczonych.
Statek o nazwie eWolf zmierza do terminalu morskiego Port of San Diego przy Tenth Avenue, gdzie od połowy 2023 roku będzie świadczyć usługi pomocy i eskorty dla statków bez ani jednej kropli paliwa.
– eWolf reprezentuje wszystko, co reprezentuje Crowley: innowacyjność, zrównoważony rozwój i wydajność. Dzięki temu przełomowemu projektowi holownika nasz zespół nadal pełni rolę lidera w branży morskiej jednocześnie zapewniając naszym klientom innowacyjne i zrównoważone rozwiązania, wykonane we właściwy sposób – powiedział prezes i dyrektor generalny firmy Tom Crowley.
Według Crowleya, w ciągu pierwszych 10 lat eksploatacji nowy „eTug” pozwoli zaoszczędzić 178 ton tlenku azotu (NOx), 2,5 tony cząstek stałych i 3100 ton metrycznych dwutlenku węgla (CO2) w porównaniu z konwencjonalnymi holownikami. Elektryczny holownik zastąpi taki, który zużywa ponad 30 000 galonów oleju napędowego rocznie.
Zbudowany przez Master Boat Builders w Coden w stanie Alabama, 82-stopowy statek będzie miał 70 ton uciągu. Projektowanie i zarządzanie budową na miejscu będą zapewniane przez Crowley Engineering Services i niedawno zintegrowaną grupę Jensen Maritime zajmującą się architekturą morską i inżynierią morską. System akumulatorów eTug będzie ładowany w specjalnie zaprojektowanej stacji nabrzeżnej opracowanej przez Cochran Marine.
– Pierwszy w swoim rodzaju elektryczny holownik Crowleya zmienia zasady gry. Sprawdza wszystkie pola, zapewniając korzyści środowiskowe, ekonomiczne oraz operacyjne dla naszych społeczności i przemysłu morskiego – powiedział przewodniczący Michael Zucchet z zarządu Portu San Diego.
Zeroemisyjny eTug będzie wyposażony w pełni zintegrowany pakiet elektryczny dostarczony przez ABB. Dzięki widoczności 360 stopni, eTug będzie również wyposażony w technologię sztucznej inteligencji ABB (AI), aby zwiększyć bezpieczeństwo i wydajność dla marynarzy.
– Nasi oddani pracownicy przemysłu stoczniowego są dumni, że mogą współpracować z Crowley, aby prowadzić innowacje przy budowie tego pierwszego w swoim rodzaju holownika – powiedział Garrett Rice, prezes Master Boat Builders. – Ten statek ustanowi standard w amerykańskim przemyśle morskim w zakresie zrównoważonego rozwoju i wydajności, a jego zdolność do zerowej emisji i autonomiczna technologia przyniosą korzyści środowisku oraz bezpieczeństwu marynarzy i statków.
eTug jest opracowywany w ramach partnerstwa z udziałem Crowleya, Okręgu Kontroli Zanieczyszczeń Powietrza Hrabstwa San Diego, Kalifornijskiej Rady ds. Zasobów Powietrznych, Portu San Diego, Agencji Ochrony Środowiska USA i Administracji Morskiej Stanów Zjednoczonych, które zapewniły wsparcie finansowe i inne zasoby.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów