• <
nauta_2024

Ostatni z serii holowników dla MW opuścił stocznię Remontową Shipbuilding

AK

25.05.2021 15:32 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Ostatni z serii holowników dla MW opuścił stocznię Remontową Shipbuilding

Partnerzy portalu

Ostatni z serii holowników dla MW opuścił stocznię Remontową Shipbuilding - GospodarkaMorska.pl
Fot. Remontowa Shipbuilding

W poniedziałek 24 maja podpisano protokół zdawczo-odbiorczy ostatniego, szóstego, z serii holownika H-13 Przemko. Tym samym dobiegła końca realizacja podpisanego przez Inspektorat Uzbrojenia oraz Stocznię Remontową Shipbuilding w czerwcu 2017 roku kontraktu na budowę sześciu holowników dla Polskiej Marynarki Wojennej.

Holownik H-13 Przemko opuścił stocznię w poniedziałek 24 maja w godzinach popołudniowych. Podobnie jak Holowniki H-11 Bolko oraz H-12 Semko wejdzie w skład 12. Dywizjonu Trałowców i będzie pełnił służbę w 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.

Trzy pozostałe holowniki:  H-1 Gniewko, H-2 Mieszko i H-3 Leszko zostały wcielone do służby  w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego w Gdyni.

Holowniki projektu B860 przeznaczone są zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych.

Klasa lodowa holowników pozwala  na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostki wyposażone zostały  w windy holownicze o uciągu do 35 t.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.