PMK
Norweski statek offshore Viking Princess został pierwszą jednostką, w której wymieniono silnik na baterię elektryczną. Nowy hybrydowy system napędowy został już przetestowany 9 października.
Eidesvik, właściciel jednostki, zlecił wymianę silnika w maju fińskiemu koncernowi Wartsila. Wymieniony został jeden z czterech silników Viking Princess. Jednostka teraz napędzana jest silnikami LNG produkcji Wartsili i baterią elektryczną.
Według Wartsili, baterie pomogą w kompensacji energii w czasie szczytach poboru mocy, co zabezpieczy resztę silników. Podobne rozwiązania stosowane są obecnie w samochodach hybrydowych.
Takie rozwiązanie ma poprawić efektywność energetyczną jednostki, oszczędzić paliwo i zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Wartsila przewiduje oszczędności paliwa nawet do 30 proc., i zmniejszenie emisji CO2 o 13-18 proc.
- Partnerstwo Eidesvik i Wartsili trwa już od 2003 roku. Wtedy nasza jednostka, Viking Energy, została pierwszym statkiem offshore zasilanym paliwem LNG – powiedział Vermund Hjelland z Eidesvik Offshore. - Teraz ponownie razem łamiemy bariery i przedstawiamy pierwszą jednostkę z silnikami zastąpionymi generatorami energii. Dziękujemy Wartsili za udostępnienie nam technologii umożliwiającej tą modernizację – dodał.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub