PMK
Norweski statek offshore Viking Princess został pierwszą jednostką, w której wymieniono silnik na baterię elektryczną. Nowy hybrydowy system napędowy został już przetestowany 9 października.
Eidesvik, właściciel jednostki, zlecił wymianę silnika w maju fińskiemu koncernowi Wartsila. Wymieniony został jeden z czterech silników Viking Princess. Jednostka teraz napędzana jest silnikami LNG produkcji Wartsili i baterią elektryczną.
Według Wartsili, baterie pomogą w kompensacji energii w czasie szczytach poboru mocy, co zabezpieczy resztę silników. Podobne rozwiązania stosowane są obecnie w samochodach hybrydowych.
Takie rozwiązanie ma poprawić efektywność energetyczną jednostki, oszczędzić paliwo i zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Wartsila przewiduje oszczędności paliwa nawet do 30 proc., i zmniejszenie emisji CO2 o 13-18 proc.
- Partnerstwo Eidesvik i Wartsili trwa już od 2003 roku. Wtedy nasza jednostka, Viking Energy, została pierwszym statkiem offshore zasilanym paliwem LNG – powiedział Vermund Hjelland z Eidesvik Offshore. - Teraz ponownie razem łamiemy bariery i przedstawiamy pierwszą jednostkę z silnikami zastąpionymi generatorami energii. Dziękujemy Wartsili za udostępnienie nam technologii umożliwiającej tą modernizację – dodał.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych