Niemiecki producent, Schottel, zdobył kontrakt na dostawę głównej jednostki napędowej dla samochodowca budowanego dla kanadyjskiej firmy Western Pacific Maritime (WPM).
Zamówione przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Kolumbii Brytyjskiej jednostki będą pływać po tamtejszym Jeziorze Kootenay.
Prom zostanie wyposażony w jednostki napędowe Schottel TwinPropeller typu STP 150 L. Z pędnikiem o szerokości 1,1 metra, pozwolą one rozwinąć statki prędkość do 13,5 węzłów.
Statek o długości 89 metrów i szerokości 25 metrów będzie mógł pomieścić do 61. pojazdów i oczekuje się, że znacznie skróci czas oczekiwania na rejs.
Jak poinformowano, prom zostanie w pełni przerobiony na napęd elektryczny do 2030 roku, po zainstalowaniu zasilania z lądu i gotowości do codziennego użytku. W ramach CleanBC prowincja pracuje nad elektryfikacją floty promów śródlądowych do 2040 roku.
We wrześniu 2020 roku Rząd Kanady przyznał WPM kontrakt o wartości 62,9 mln USD na nowy prom z napędem elektrycznym. Projekt Kootenay Lake Ferry Service Improvements jest częściowo finansowany przez rząd Kanady w ramach projektów krajowych i regionalnych w ramach komponentu infrastruktury prowincjonalnej i terytorialnej funduszu New Building Canada Fund.
Nowy prom będzie gotowy do służby na początku 2023 roku z ponad dwukrotnie większą przepustowością niż MV Balfour, który zastąpi. MV Balfour zostanie wycofany ze służby.
W styczniu tego roku z fińską technologią Wartsila zakontraktowano również dostawę rozwiązania hybrydowego dla nowego promu.
Branża okrętowa poszukuje specjalistów. Saab rektrutuje ekspertów w zakresie budowy okrętów podwodnych
Damen Marine Components dostarcza urządzenia sterowe dla nowego statku badawczego
Poznaj innowacyjne rozwiązania dla zrównoważonej przyszłości przemysłu morskiego. Zbliża się międzynarodowa konferencja Marine Green Propulsion Solutions
Remontowa Shipbuilding S.A. gotowa na nowe Kormorany. Niebawem rusza budowa
PSSE pracuje nad symulatorem spawalniczym z Flint Systems
Prawdziwy kolos wśród kontenerowców! MSC odbiera swoją pierwszą jednostkę o pojemności ponad 24 000 TEU