Niemiecki producent, Schottel, zdobył kontrakt na dostawę głównej jednostki napędowej dla samochodowca budowanego dla kanadyjskiej firmy Western Pacific Maritime (WPM).
Zamówione przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Kolumbii Brytyjskiej jednostki będą pływać po tamtejszym Jeziorze Kootenay.
Prom zostanie wyposażony w jednostki napędowe Schottel TwinPropeller typu STP 150 L. Z pędnikiem o szerokości 1,1 metra, pozwolą one rozwinąć statki prędkość do 13,5 węzłów.
Statek o długości 89 metrów i szerokości 25 metrów będzie mógł pomieścić do 61. pojazdów i oczekuje się, że znacznie skróci czas oczekiwania na rejs.
Jak poinformowano, prom zostanie w pełni przerobiony na napęd elektryczny do 2030 roku, po zainstalowaniu zasilania z lądu i gotowości do codziennego użytku. W ramach CleanBC prowincja pracuje nad elektryfikacją floty promów śródlądowych do 2040 roku.
We wrześniu 2020 roku Rząd Kanady przyznał WPM kontrakt o wartości 62,9 mln USD na nowy prom z napędem elektrycznym. Projekt Kootenay Lake Ferry Service Improvements jest częściowo finansowany przez rząd Kanady w ramach projektów krajowych i regionalnych w ramach komponentu infrastruktury prowincjonalnej i terytorialnej funduszu New Building Canada Fund.
Nowy prom będzie gotowy do służby na początku 2023 roku z ponad dwukrotnie większą przepustowością niż MV Balfour, który zastąpi. MV Balfour zostanie wycofany ze służby.
W styczniu tego roku z fińską technologią Wartsila zakontraktowano również dostawę rozwiązania hybrydowego dla nowego promu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów