Niemiecki producent, Schottel, zdobył kontrakt na dostawę głównej jednostki napędowej dla samochodowca budowanego dla kanadyjskiej firmy Western Pacific Maritime (WPM).
Zamówione przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Kolumbii Brytyjskiej jednostki będą pływać po tamtejszym Jeziorze Kootenay.
Prom zostanie wyposażony w jednostki napędowe Schottel TwinPropeller typu STP 150 L. Z pędnikiem o szerokości 1,1 metra, pozwolą one rozwinąć statki prędkość do 13,5 węzłów.
Statek o długości 89 metrów i szerokości 25 metrów będzie mógł pomieścić do 61. pojazdów i oczekuje się, że znacznie skróci czas oczekiwania na rejs.
Jak poinformowano, prom zostanie w pełni przerobiony na napęd elektryczny do 2030 roku, po zainstalowaniu zasilania z lądu i gotowości do codziennego użytku. W ramach CleanBC prowincja pracuje nad elektryfikacją floty promów śródlądowych do 2040 roku.
We wrześniu 2020 roku Rząd Kanady przyznał WPM kontrakt o wartości 62,9 mln USD na nowy prom z napędem elektrycznym. Projekt Kootenay Lake Ferry Service Improvements jest częściowo finansowany przez rząd Kanady w ramach projektów krajowych i regionalnych w ramach komponentu infrastruktury prowincjonalnej i terytorialnej funduszu New Building Canada Fund.
Nowy prom będzie gotowy do służby na początku 2023 roku z ponad dwukrotnie większą przepustowością niż MV Balfour, który zastąpi. MV Balfour zostanie wycofany ze służby.
W styczniu tego roku z fińską technologią Wartsila zakontraktowano również dostawę rozwiązania hybrydowego dla nowego promu.
PSSE uruchomiła najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw symulatorów spawania VR na świecie [RELACJA]
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał