JK
Seria 15 barek do żeglugi śródlądowej budowanych dla firmy Plouvier Transport N.V. zostanie wyposażonych w silniki dual-fuel koncernu Wärtsilä. Kadłuby statków są w budowie w rzecznej stoczni Centromost Płock. Jednostki będą czarterowane przez Shell Trading Rotterdam.
Umowa z Wärtsilä została zawarta w grudniu. Barki będą napędzane przede wszystkim skroplonym gazem ziemnym (LNG). Shell chce wykorzystać 110 metrowe jednostki do wsparcia zwiększających się potrzeb w regionach: Amsterdam/Rotterdam/Antwerpia oraz Rhinetrack.
Wärtsilä kładzie silny nacisk na promowanie przyjaznych środowisku rozwiązań dla statków żeglugi śródlądowej. Szczególnie jest nastawiona na rozwijanie zdolności do wykorzystania paliwa LNG, co było kluczowe przy realizacji tego zamówienia. W optymalizacji parametrów wydajności dla barek, Wärtsilä wykorzystała swoje doświadczenia z realizacji dwóch najnowszych statków żeglugi śródlądowej zasilanych silnikiem dual-fuel Wärtsilä DF.
Każda barka będzie wyposażona w 6-cylindrowy główny silnik Wärtsilä 20DF, skrzynię biegów, system obsługi paliwowo-gazowy LNGPac (opracowany w ścisłej współpracy z firmą Cryonorm), śruby nastawne.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii