Wärtsilä chce ograniczyć działalność fabryki we włoskim Trieście i przesunąć produkcję silników czterosuwowych do fińskiej Vaasy. Włosi są zaniepokojeni, gra toczy się o około 450 miejsc pracy.
Firma technologiczna Wärtsilä nosi się z zamiarem ograniczenia funkcjonowania fabryki silników w Trieście we Włoszech. Ogłoszona decyzja rozsierdziła zarówno związki zawodowe, jak i włoskich polityków, którzy twierdzą, że w rozmowach z nimi władze firmy zapewniały o uwzględnianiu zakładu w planach rozwojowych.
W fabryce silników w Trieście zatrudnionych jest około 450 osób. Ponadto w zakładzie funkcjonują stanowiska związane z badaniami i rozwojem, sprzedażą, zarządzaniem projektami, zaopatrzeniem, serwisem i szkoleniami, które nie mają zostać dotknięte restrukturyzacją. Władze Wärtsili twierdzą, że przez scentralizowanie produkcji silników czterosuwowych w Finlandii spółka zyska około 35 milionów dolarów rocznie, choć jednocześnie koszty początkowe procesu obliczane są na około 130 milionów dolarów.
– Robimy kolejny krok w kierunku wzmocnienia naszej konkurencyjności i stworzenia struktury umożliwiającej przyszły wzrost. Włochy i Triest będą nadal bardzo ważne dla Wärtsilä w wielu obszarach, bo dążymy do tego, by być częścią dekarbonizacji przemysłu morskiego i energetycznego – powiedział Håkan Agnevall, prezes i dyrektor generalny Wärtsilä.
Planowane przez spółkę zmiany nie dotyczą linii produktów i usług oferowanych na rynku. Zanim do nich dojdzie, na kierownictwo Wärtsili czekają jeszcze rozmowy z przedstawicielami związków zawodowych oraz włoską administracją.
Niemniej jednak zamiary Wärtsili wywołały konsternację pośród włoskich polityków. Giancarlo Giorgetti, minister rozwoju gospodarczego, stwierdził, że jest zaskoczony i zirytowany „nieuzasadnioną i niesprawiedliwą decyzją” władz spółki. Zapowiedział, że będzie domagał się od kierownictwa firmy dodatkowych informacji na ten temat, jako że jego resort współpracował z Finami nad przyszłym porozumieniem w sprawie innowacji.
Do sprawy odniósł się także gubernator regionu Friuli-Wenecji Julijskiej Massimiliano Fedriga, który powiedział, że jego urząd został wcześniej zapewniony przez Wärtsilę oraz fińskie instytucje dyplomatyczne i rządowe, że zakład w Trieście pozostanie częścią przyszłych planów firmy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii