• <
nauta_2024

Stocznia Karstensen. Zobacz wodowanie statku rybackiego Altaire [WIDEO, ZDJĘCIA]

AK

21.09.2022 18:29
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stocznia Karstensen. Zobacz wodowanie statku rybackiego Altaire [WIDEO, ZDJĘCIA]

Partnerzy portalu

Stocznia Karstensen. Zobacz wodowanie statku rybackiego Altaire [WIDEO, ZDJĘCIA] - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

Kolejne wodowanie odbyło się w stoczni Karstensen w Gdyni w weekend 17-18 września. Tym razem był to trawler pelagiczny o długości 79, 95 m o nazwie Altaire. Statek został zbudowany dla Altaire Fishing Compalny Limited.

Projekt, specyfikacja oraz aranżacja jednostki są wynikiem szerokiej i ścisłej współpracy pomiędzy właścicielami a stocznią, wszystkie detale są dostosowane i wykonane według specyfikacji właścicieli.

– Należy zwrócić szczególną uwagę, że jest to kolejny statek zamówiony przez tego samego klienta. Wracający i lojalni klienci są najlepszym zwieńczeniem prac i „sui generis” stęplem jaką może otrzymać każda stocznia. Jest to potwierdzenie jej jakości i podejścia biznesowego – mówi Marcin Mąka kierownik projektów ze stoczni Karstensen Shipyard Poland Sp. z o.o.

Podczas prac projektowych nacisk położono na optymalizację higieny połowów tak aby umożliwić wyładunek najwyższej jakości ryb pelagicznych.

Ważną rolę przy projektowaniu jednostki odegrał aspekt środowiska pracy, bezpieczeństwa i komfortu załogi.

– Budowę statku rozpoczęliśmy pod koniec października 2021 roku – przypomina Marcin Mąka.

Kadłub jest wykonany ze stali z dwoma ciągłymi pokładami. Pokład główny i pokład ochrony wraz z długim pokładam dziobówki. Sterówka, komin i maszty są wykonane z aluminium. Konstrukcja kadłuba jak i jego optymalizacja kształtu została dopracowana z myślą, o jak najniższym zużyciu paliwa, a tym samym zmniejszeniem emisji spalin.

Poniżej pokładu głównego kadłub został podzielony na następujące przedziały wodoszczelne: dziobowy, pomieszczenie sonaru, pomieszczenie steru strumieniowego, pomieszczenie pomp i kolektora RSW, izolowane zbiorniki RSW, siłownia z silnikiem głównym przekładnia redukcyjna ze zbiornikami paliwa i oleju smarnego.

System napędowy składał się z głównego silnika Wartsila 12v31, 7320 kW, 750 rpm z dużą, czteropłatową, nastawną śrubą, dostosowującą płaty do profilu pracy całego układu napędowego „napęd – kadłub”.

Główne wymiary statku

Długość całkowita - 79,95 m

Długość między pionami - 72,80 m

Szerokość całkowita - 17,50 m

Wysokość do pokładu main deck - 6,60 m

Wysokość do pokładu shelter deck - 9,30 m

Odstęp miedzy wręgami - 600 mm

Po wodowaniu 20 września (wtorek) zostanie zamontowana sterówka, komin i maszt sygnałowy.

Statek zostanie przekazany do dalszych prac wyposażeniowych w połowie października. 

Następnie po próbach morskich ma zastać przekazany właścicielom w maju 2023 roku.  

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.