PMK
Kanadyjski operator promów BC Ferries powrócił do polskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. z kontraktem na budowę dodatkowego statku zasilanego skroplonym gazem ziemnym (LNG), który ma wejść do eksploatacji na Wyspach Zatoki Południowej w 2022 roku.
Ten statek będzie identyczny z trzema statkami klasy Salish zbudowanymi przez Remontową dla BC Ferries w 2016 roku.
- Nasz strategia dąży do zastąpienia olejów napędowych czystszymi opcjami energetycznymi. Chociaż nie można tego osiągnąć na raz, wciąż szukamy źródeł energii, które oferują czystszą opcję o niższym poziomie emisji dwutlenku węgla, która zastępuje nieodnawialny olej napędowy - powiedział kapitan Jamie Marshall, wiceprezes BC Ferries ds. rozwoju i innowacji.
- W naszym dążeniu do zrównoważonej przyszłości korzystanie z paliw LNG jest obecnie jednym ze sposobów zmniejszenia naszego wpływu na środowisko. Nowa jednostka będzie naszym szóstym statkiem napędzanym skroplonym gazem ziemnym – dodał.
Całkowity budżet projektu, który obejmuje koszty finansowania i zarządzania projektem, wynosi około 92,3 mln dolarów.
107-metrowy statek klasy Salish będzie mógł zabrać na pokład co najmniej 138 pojazdów oraz do 600 pasażerów i załogi. Operator promowy powiedział, że nowy statek pozwoli na wycofanie Mayne Queen, starego promu napędzanego olejem napędowym.
Statek będzie napędzany trzema silnikami Wartsila i napędzany elektrycznie przez silniki Schottel.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth