16 czerwca w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku odbyła się symboliczna ceremonia położenia stępki pod budowę w pełni wyposażonego trawlera dla szkockiego armatora. Jest to kolejny kamień milowy w budowie jednostki o nazwie „Ocean Star”.
Budowa rozpoczęła się w drugiej połowie kwietnia od cięcia blach. W tej chwili są już przygotowane sekcje kadłubowe, które następnie będą scalanie. Statek będzie gotowy do przekazania armatorowi pod koniec przyszłego roku.
Kontrakt na budowę tej jednostki Nauta pozyskała pod koniec ubiegłego roku. Jest to szczególnie ważne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany przez Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta. Ponadto, projekt ten idealnie nawiązuje do wieloletnich doświadczeń Stoczni w budowie statków rybackich.
Statek będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Na jednostce zostanie zainstalowane nowoczesne wyposażenie, które będzie służyło do lokalizowania i szacowania wielkości łowisk. Dzięki silnikowi o mocy 7 000 kW, współpracującemu z dwoma sterami strumieniowymi, statek będzie cechował się bardzo dobrą manewrowością podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Ocean Star powstaje według projektu firmy Wartsila Design.
Obecnie portfel zamówień Zakładu Nowych Budów Stoczni Nauta na najbliższe miesiące obejmuje budowę 10 jednostek – w tym statków rybackich i naukowo-badawczych. Od momentu uruchomienia Zakładu w Gdańsku Stocznia pozyskała kontrakty na budowę 19 statków różnego typu, z których część została już przekazana klientom.
Stocznia Remontowa Nauta może poszczycić się dziewięćdziesięcioletnią obecnością na rynku oraz uznaniem armatorów i firm z branży morskiej. Wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Dotychczas przeprowadzono ponad 100 skomplikowanych technologicznie konwersji statków. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i naukowo-badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych. Stocznia Remontowa Nauta posiada rozległe zaplecze techniczne – zakład przy ulicy Czechosłowackiej w Gdyni z dostępem do dwóch suchych doków pozwala obsługiwać nawet największe statki, wpływające na Bałtyk, a infrastruktura Zakładu Nowych Budów w Gdańsku dostosowana jest do budowy nowoczesnych jednostek.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej