W zaledwie tydzień po ostatnim wodowaniu, Karstensen Shipyard Poland w Gdyni dokonał kolejnego - tym samym ostatniego - wodowania w tym roku. Tym razem stocznia zwodowała trawler pelagiczny o długości 75 metrów i szerokości 15,6 metra, który będzie się nazywał "Artemis". Portem macierzystym tej jednostki będzie Banff w Szkocji.
Jednostka budowana jest dla konsorcjum Northbay Fishing Co Ltd i Wiseman Fishing Co Ltd, które nawiązując współpracę złożyły zamówienie zastępując obecny 64-metrowy kadłub.
– Jesteśmy niezwykle dumni z tego nowego zamówienia, które jest kontynuacją wieloletniej współpracy z właścicielami. Nowy statek będzie operował według tego samego schematu, co statek istniejący, z tradycyjnym połowem włokiem pelagicznym, gdzie docelowymi gatunkami są makrela i śledź – relacjonuje Karol Sielawa ze stoczni Karstensen.
Statek w całości zaprojektowało biuro projektowe Karstensens Skibsværft A/S.
– Projekt, specyfikacja i aranżacja #465 "Artemis" jest wynikiem szerokiej i ścisłej współpracy pomiędzy właścicielami a stocznią, gdzie wszystkie szczegóły zostały dostosowane do dokładnych specyfikacji zamawiających – wylicza Sielawa.
"Artemis". Postawili na jakość i higienę
– Koncentrowaliśmy się na optymalizacji jakości i higieny połowów, aby umożliwić nowej jednostce „Artemis" wyładunek produktów najwyższej jakości – dodaje.
Jak podkreśla, również optymalizacja środowiska pracy oraz bezpieczeństwa i komfortu załogi była głównym problemem podczas prac projektowych. – Warto zauważyć, że Wartsila dostarczy pełny pakiet silników napędowych i pomocniczych, przy czym głównym silnikiem będzie wielokrotnie nagradzana Wartsila 10V31 – zaznacza.
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Zakład jest dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów