W stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni zwodowano niewielki statek rybacki dla duńskiego armatora Lynge Fiskeri A/S.
Zwodowany 15 listopada statek rybacki Myggenes to 36-metrowy trawler o
pojemności 700 GT. Jednostka, której portem macierzystym będzie duński
Hanstholm, wyposażona została w silnik Yanmar 6EY22AW (885 – 1370 kW) i
dwa silniki pomocnicze John Deere (po 130 kWe) pozwalające na
rozwinięcie prędkości do 13 węzłów. Na pokładzie zmieści się 9 osób.
Myggenes powstał według projektu autorstwa biura Karstensens Skibsvaerft
A/S.
Myggenes został zwodowany w dwóch etapach. W pierwszym statek umieszczony na specjalistycznych wózkach samojezdnych został odpowiednio ustawiony na nabrzeżu. Następnie został zamocowany do dwóch pływających dźwigów. Rufa trawlera została uniesiona przez należący do Polskiego Ratownictwa Okrętowego żuraw Maja, zaś dziób przez żuraw nożycowy Conrad Consul należący do Marine Project. Następnie dźwigi bezpiecznie przestawiły statek na wodę.
Myggenes, którego numer
burtowy to Hm 227, zaś stoczniowy #464, popłynie teraz do Danii. Tam
zostanie ostatecznie wyposażony w Karstensen Skibsvaerft A/S w Skagen
przed dostarczeniem go do armatora.
W gdyńskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland trwają prace nad kolejnymi jednostkami. W zakładzie produkcyjnym pozyskanym przed od Vistal Offshore przed trzema laty powstają głównie częściowo wyposażone kadłuby, w których firma się wyspecjalizowała i szybko stała się liderem na polskim rynku. Dwie hale produkcyjne o wymiarach 200x30x30 m oraz 150x30x20 m znajdują się przy Nabrzeżu Indyjskim w Gdyni.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów