10 października w Gdyni zakończyła się operacja wodowania dużej jednostki rybackiej dla armatora Astrid Fiskeri A/S. Portem macierzystym jednostki będzie duńskie Skagen. Gotowy statek zostanie przekazany klientowi w maju 2022.
Zwodowana jednostka mierzy 91,80 metrów długości, 17 metrów szerokości i 9,30 metra maksymalnego zanurzenia. Statek zaprojektowało biuro projektowe Karstensens Skibsværft A/S. Maksymalna prędkość jednostki będzie wynosić 17,5 węzła. Statek będzie obsługiwać 19-osobowa załoga.
Wodowanie kadłuba odbyło się dwuetapowo. Najpierw kadłub za pomocą
wózków samojezdnych został przetransportowany z nabrzeża na pontono-dok,
na którym został przeholowany do Nabrzeża Rumuńskiego, którego
głębokość pozwoliła na zanurzenie doku i zwodowanie jednostki. Operacja
zakończyła się w godzinach wieczornych 10 października.
Obecnie w
stoczni Karstensen Shipyard Poland powstaje kilka kolejnych jednostek.
Zagospodarowanie tylu budów statków w krótkim okresie czasu to duże
wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne. Mimo, że stocznia na polskim
rynku uruchomiła produkcję 3 lata temu, stała się liderem w budowie
częściowo wyposażonych kadłubów na rodzimym rynku.
Karstensen
Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens
Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym
zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on
przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on
dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze
wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m,
a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen
oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów