Wodowanie kolejnej jednostki rybackiej o długości 36 metrów odbyło się w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni w sobotę 11 grudnia.
Operacja w Karstensenie odbyła się dwuetapowo. Za pomocą wózków samojezdnych SARENS statek Monsun o numerze budowy #462 został przesunięty z placu budowy bezpośrednio na nabrzeże.
Następnie został zwodowany za pomocą dwóch największych w Polsce dźwigów pływających: Maja i Conrad Consul. Całość operacji trwała około 3,5 godziny, co jest niewątpliwym sukcesem.
Jednostka została zaprojektowana przez biuro projektowe Karstensens Skibsværft A/S przy częściowej współpracy z Nava Design.
Monsun jest statkiem wymagającym z uwagi na fakt, że posiada suchą ładownie, jak i zbiorniki RSW. Na etapie wyposażania zostały wstawione: silnik główny, przekładnia oraz inne urządzenia.
Po zwodowaniu statek zostanie przeholowany do Skagen, gdzie zostanie uzupełniony o pozostałe systemy okrętowe, a następnie zostanie przekazany właścicielowi, czyli Thor Gunnar Martinsen&Co z Norwegii.
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Zakład jest dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r.
Główne wymiary statku:
Długość całkowita: 36 m
Szerokość: 9,50 m
Głębokość pokładu schronu: 6,55 m
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów