Fińska grupa technologiczna Wartsila otrzymała kontrakt na dostawę instalacji ponownego skraplania dla pary gazowców LNG Knutsena. Jednosti powstaną w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries.
Kontrakt, który zawiera opcję na dwa dodatkowe statki, został złożony w listopadzie 2020 roku – ujawniła Wartsila w swoim oświadczeniu.
Niedawno wprowadzone rozwiązanie Compact Reliq jest oparte na sprawdzonej technologii chłodzenia z obiegiem Braytona z odwróconym azotem. Rozwiązanie jest przeznaczone do ponownego skraplania gazu wygotowanego (BOG) z gazowców i bunkrów LNG oraz do utrzymywania chłodu ładunku w każdych warunkach eksploatacyjnych.
Pozwala również na wykorzystanie części BOG jako paliwa do silników statku, a nadwyżkę można sprzedać jako część ładunku LNG.
Sprzęt ma zostać dostarczony stoczni w lutym 2022 roku. Jednostki mają z kolei trafić do służby pod koniec tego samego roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów